بهترین هاردها و درایوهای ذخیره سازی 2020

بهترین هاردها و درایوهای ذخیره سازی 2020 بیش از یک دهه است که می توان گفت درایوهای حالت جامد تنها جریان اصلی نیستند. امید است که ذخیره سازی سریع انجام شود، اما امروز شما تا چه اندازه می خواهید متمایز باشید و تا چه اندازه مایل هستید برای بهترین گزینه ها هزینه پرداخت کنید. با افزایش قیمت ها، درایوهای NVMe معمول هستند.

جذاب ترین و حرفه ای ترین SSD ها ذخیره سازهای غیرفرار هستند (NVMe و Intel Optane) که ویژگی های خاص خود را دارند. اما قطعاً اگر برنامه هایی را اجرا می کنید که از عملکرد سریع 2 برابر برخوردارند، پول تان را هدر نداده اید. برای بقیه کاربران، SSD ها مقرون به صرفه، بسیار کاربردی، سریع، پر استقامت و می تواند به بزرگی 4TB باشند. بهترین انتخاب های ذخیره سازی ما بر اساس فاکتور فرم و نیاز به شش دسته تقسیم می شوند همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود.

برای بهترین عملکرد / SSDهای جذاب

Sabrent Rocket NVMe PCIe 4.0 SSD در حال حاضر سریعترین درایو در بازار است. هنگامی که با مادربرد سازگار با PCIe 4.0 در اختیار دارید، می توانید انتظار سرعت خواندن تقریباً 5000 مگابایت در ثانیه را داشته باشید. The Roket به دلایل خوبی SSD مورد علاقه ما در مقایسه اخیر با معیار PCIe 4.0 vs PCIe 3.0 بود، اگرچه اکثر درایوهای موجود در بازار از سخت افزار داخلی یکسانی برخوردار هستند، سخت افزار و بهینه سازی و قیمت Sabrent آن را از سایرین برجسته می کند.

در حالی که اکثر مردم مادربردهای سازگار با PCIe 4.0 از هم اکنون ندارند این درایو هنوز هم در بردهای قدیمی تر خوب کار می کند، اگرچه با سرعت نسل سوم. تابلوهای قدیمی از نسل PCIe 4.0 پشتیبانی نمی کنند، اما این درایو با برد نسل هم سازگار است. ارزشمندی این درایو همان چیزی است که واقعاً ما را هیجان زده کرده است و تقریباً ارزان تر از درایوهای دیگر این دسته است. حتی اگر اکنون برد نسل 4.0 ندارید و قصد دارید در آینده به روزرسانی کنید، این یک سرمایه گذاری عالی خواهد بود.

SSDهای اصلی

سامسونگ 970 Evo Plus به همان خوبی برترین عملکردی را ایجاد می کند باعث خرابی بانک نمی شود. به رهبری از بسیاری از SSD های دیگر برای چند سال گذشته، شکستن رکورد بی عیب و نقص سامسونگ در هنگام ذخیره سازی حالت جامد بسیار دشوار است.

970 Evo Plus از مدل Evo (غیر پلاس) که یک سال قبل منتشر شد، عملکرد و کارایی کمتری دارد. این درایو NVMe با استفاده خوب از فناور V-NAND 3D سامسونگ، از 96 لایه استفاده می کند. در مقایسه با ذخیره سازی سنتی NAND که سلول ها بر روی PCB مسطح گذاشته شده اند، V-NAND از یک ترتیب عمودی استفاده می کند.

سامسونگ ادعا می کند که جمع آوری سلول ها باعث افزایش طول عمر و راندمان انرژی نیز می شود. با این حال آنچه شما می خواهید بدانید اینست که برای دو نسل اخیر SSD، سامسونگ خط بین سری برتر Pro و Evo خود را محو کرده است، با اینکه هر دو عملکرد تقریباً در یک سطح انجام می شود، اما Pro بیشتر از یک طبقه بالاتر برخوردار است.

WD ، HP ، Corsair ، و بسیاری دیگر SSD های M.2 PCIe S3 رقیب را ارائه می دهند که دارای معماری خاص خود و کنترل کننده ها با مشخصات ویژه SSD 970 Evo Plus هستند.

بهترین هارد دیسک ها

Seagate BarraCuda SATA HDD

اگر شما در حال خرید یک هارد دیسک مکانیکی هستید، یا به دنبال ذخیره بودجه هستید یا فقط به حجم بسیار زیادی برای ذخیرسازی نیاز دارید. توصیه امسال به خط Seagate BarraCuda می رود. اکثر درایوهای دیگر در این گروه مدل 5400 RPM هستند که برای یک درایو اصلی بوت یا هر چیز دیگری غیر از NAS مناسب نیستند.

مدل های 1TB و 2TB از BarraCuda 7200 RPM درایو هستند که به اندازه کافی برای یک درایو بوت و برنامه های متوسط در بالا سریع و قابل استفاده هستند. اما اگر واقعاً به سرعت اهمیت می دهید، SSD هایی را که از این درایو بهتر هستند انتخاب کنید. مورد دیگری که در مورد این درایو دوست داریم، کش 256MB است.

بسیاری از درایوهای دیگر در این گروه فقط 64MB دارند. حافظه پنهان بیشتر برای ذخیره فایل های متداول بدون نیاز به نگه داشتن آنها در دیسک کندتر مفید است.

درایوهای ذخیره سازی 2020

بهترین ذخیره سازی قابل حمل

SSD قابل حمل سامسونگ T5

با شروع 80 دلار برای 500 گیگابایت حافظه قابل حمل در حالت جامد، سری T5  SSDسامسونگ با خروجی USB 3.1 است، ارائه سرعت خواندن و نوشتن حداکثر 540 مگابایت در ثانیه، ضمانت سه ساله و رمزگذاری سخت افزار AES 256 بیتی با نرم افزاری که تنظیم سریع آن است. دستگاه به صورت فلزی محفظه شده است و به اندازه کافی جمع و جور است که می تواند در کف دست شما یا در جیب شما جا بگیرد. سازگار با ویندوز، macOS و اندروید، T5 باید به شما امکان دهد فضای ذخیره سازی هر وسیله ای را با درگاه USB گسترش دهید.

بهترین هارد اکسترنال

Seagate Backup Plus Hub

برای کسانی که نیاز به حجم ذخیره سازی بزرگی دارند و یا برای تهیه نسخه پشتیبان یا انتقال داده ها هستند و به عملکرد SSD احتیاج ندارند Seagate’s Backup Plus Hub فضای ذخیره سازی کافی با ارزشی را آنها ارائه می دهد. این درایو در ظرفیت های TB4، TB6، TB8 و TB10 وجود دارد و برخلاف انتخاب قابل حمل ما به نیروی الکتریکی جداگانه ای نیاز دارد و باید به یک پریز برق وصل شود. این طرح برای یک هارددیسک خارجی کاملاً فشرده است.

بطور پیش فرض، Backup Plus Hub برای رایانه های شخصی ویندوز فرمت شده است اما با نصب درایور می توانید پشتیبانی macOS را اضافه کنید و بدون تغییر مجدد از آن بین دو سیستم عامل به صورت متقابل استفاده کنید. علاوه بر این، Seagate همچنین نسخه سفید “Hub for Mac” را ارائه می دهد که درست در خارج از جعبه سازگار با Time Machine است.

درایوهای ذخیره سازی 2020

حافظه ذخیره سازی شبکه ای

Synology DiskStation DS418play 4-bay

دستگاه های شبکه ضمیمه ذخیره سازی (NAS) به اندازه کافی مقرون به صرفه شده اند که کاربران خانگی اگر به دنبال سرور / مرکز رسانه پرونده هستند، خرید آن را در نظر بگیرند. Synology انتقال اطلاعات به مناطق دیگر و سایر مناطق را آسان می کند و نرم افزار این شرکت برای هر چیزی که ممکن است از این نوع تنظیمات لازم داشته باشید (پخش رسانه، اشتراک گذاری فایل، نظارت بر خانه و غیره) یک تن برنامه را فراهم می کند.

از آنجا که یک NAS اساساً فقط یک رایانه لخت است و فضای زیادی برای ذخیره سازی زیادی دارد، هنوز هم باید درایوهای جداگانه خریداری کنید.

Synology لیستی از درایوهای سازگار با محصولات آن را ارائه می دهد. صرف نظر از پیکربندی شما در پایان، مشخصات شامل یک پردازنده دو هسته ای Intel J3355 با پشتیبانی از رمزگشایی دو کانال ، 2 گیگابایت حافظه DDR3-1866 (قابل ارتقاء به 64 گیگابایت) و توان پی در پی رمزگذاری شده حداکثر تا 226 مگابایت در ثانیه بر روی خواندن و 185 مگابایت در ثانیه می نویسد.

منبع: techspot

بهترین مرکز تخصصی تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

پارتاکو بعنوان مرکز تخصصی ریکاوری هارد و سایر تعمیرات مربوط به انواع هارد دیک در خدمت شما است. شما میتوناید برای ثبت سفارش در مورد تعمیر هارد و یا ریکاوری اطلاعات خودتان با این دپاتمان ارتباط برقرار کنید. این مرکز تعمیرات هارد و ریکاوری اطلاعات در اصفهان آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز در سراسر کشور می باشد.