آموزش بهترین روش بازکردن و تعویض هارد لپ تاپ

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 7 نویسنده : دسته بندی :

معمولا قاب کف لپ تاپ محل دسترسی به حافظه ها است، اما ...

اگر قصد خارج کردن حافظه لپ تاپ به علت تعویض و یا ریکاوری اطلاعات آنرا دارید، شاید ازخودتان بپرسید: بهترین روش تعویض این قطعه چگونه است ! ما در این مقاله قصد داریم آدم های کنجکاو را قبل از اینکه دستگاه خودشان را بیهوده اوراق کنند ، راهنمایی کنیم . لازم به ذکر است هارد لپ تاپ معمولا در قسمت چپ و پائین دستگاه نصب شده است. اما این یک قاعده کلی نیست . در مدل های جدید تر ممکن است محل نصب هارد به طرف راست دستگاه منتقل شده باشد. شاید اینکار به دلیل رعایت فاصله بیشتر با پردازشگر گرافیکی باشد. زیرا چیپ هنگام کار پردازش، حرارت زیادی تولید می کند! این مدل تعویض هارد لپ تاپ در دستگاه های زیادی رایج است. همانطور که در ابتدا گفتم برای باز کردن هارد اکثر لپ تاپ ها بهتر است در ابتدای کار به سراغ قسمت کف لپ تاپ بروید. اما روند تعویض هارد دیسک نوت بوک ها متفاوت است ...

 

بهترین روش تعویض هارد دیسک و یا جایگزینی با حافظه SSD

هارد 2.5 اینچی لپ تاپ معمولا در قسمت کنار تاچ پد و درون پنل لپ تاپ نصب شده است. برای باز کردن هارد لپ تاپ بهتر است قبل از هرچیز ، مستقیما به قسمت ( قاب کف لپ تاپ ) سری بزنید. در قسمت پشتی مشخصا دریچه ای را مشاهده خواهید کرد. معمولا برای جدا کردن درب قاب کف لپ تاپ به بازکردن همه پیچ ها احتیاجی نیست. اگر در قسمت کف لپ تاپ دو دریچه یا پنل متفاوت مشاهده کردید. معمولا دنبال دریچه ای باشید که ابعاد آن به اندازه هارد نزدیک و یا اینکه بزرگتر باشد. 

 

باز کردن دریچه قاب کف لپ تاپ

در بسیاری از مدل ها دریچه هایی در قسمت کف لپ تاپ وجود دارد . برای تعویض هارد و رم لپ تاپ بهتر است سری به آنها بزنید. وقتی کف دستگاه را ملاحظه کنید ممکن است با یک درب بزرگ روبرو شوید. در این حالت برای دسترسی به هارد ، رم و باتری بکاپ بایوس، بازکردن این قسمت ایده آل است. اما در برخی از مدل ها دریچه ای مجزا برای دسترسی به هارد تعبیه شده است. در تصاویر زیر انواع درب هارد لپ تاپ را مشاهده می کنید :

 

 

باز کردن هارد لپ تاپ ایسوس ، مدل های خاص !

داستان خارج کردن هارد لپ تاپ های جدید یا به عبارت بهتر : بازکردن هارد نوت بوک ها کمی متفاوت هستند. مثلا با اینکه در دستگاه ASUS X550LA هارد دستگاه در قسمت کف لپ تاپ قرار دارد. اما برای باز کردن این مدل دستگاه ها باید قسمت کف و کیبورد را از یکدیگر جدا کنیم. در حقیقت هارد اینگونه مدل ها زیر کیبورد قرار دارند. خارج کردن هارد این لپ تاپ بسیار حساس است. توصیه می کنیم به تعمیرگاه مجاز ایسوس مراجعه کنید.

 

 

محافظ هارد ( براکت ) را جدا کنید

همه هاردها به وسیله براکت محافظت می شوند. در حقیقت این براکت به عنوان یک قطعه محافظت کننده برای نصب هارد استفاده می شود. این قطعه از یک طرف به هارد پیچ میشود. از طرف دیگر ممکن است به بدنه ، شاسی یا قاب لپ تاپ پیچ شده باشد. در برخی از مدل ها برای نگه داشتن براکت از گیره های لاستیکی استفاده می شود.

 

 

 

آموزش تصویری بازکردن هارد لپ تاپ ایسوس ASUS N552V

بازکردن هارد لپ تاپ دل

نیاز به بازکردن قاب برای تعویض هارد لپ تاپ های DELL کمتر دیده شده است. خارج کردن هارد دیسک لپ تاپ دل در بسیاری از موارد آسانتر از سایر دستگاه ها است. در این لپ تاپ ها برای نصب و تعویض ( HARD DISK ( H.D.D جایگاه جداگانه ای طراحی شده . هارد دیسک از طریق این دریچه به راحتی قابل دسترسی است.

 

 

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه