پردازنده های گرافیکی AMD Radeon Rx 6000 برای لپ تاپ هایی که هنوز وارد بازار نشده اند

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 6 نویسنده : دسته بندی :

مدیر عامل شرکت AMD اعلام کرد که با این که با کمبود جهانی تراشه روبرو هستیم ، ولی این شرکت تا 3 ماه آینده لپ تاپ‌هایی با گرافیک RDNA2 روانه بازار خواهد کرد. علاوه بر این AMD در زمینه تولید انواع کارت گرافیک کامپیوترهای رومیزی پیشرفت زیادی داشته است. او ادامه داد : "منصفانه بگویم که تقاضای کارت گرافیک در بازار بسیار زیاد است. در این مدت شرکت AMD تنوع زیادی از انواع پردازنده گرافیکی را وارد بازار کرد. ولی هنوز میزان تقاضا بیشتر از محصولات تولید شده است. با ورود به نیمه دوم سال افزایش چشمگیر تولید را شاهد خواهید بود."

 

 
 

استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در XBOX و PS5

فناوری گرافیکی لپ تاپ آینده AMD از همان معماری که در GPU های دسکتاپ Radeon RX 6000 و PlayStation 5 Sony و Xbox Series X که اخیرا راه اندازی شده استفاده خواهد کرد. در آخرین کنفرانس عمومی این شرکت ، اعلام شده که از این پس پردازنده گرافیکی لپ تاپ های AMD با عنوان RX 6000 شناخته می‌شوند. در نیمه دوم سال 2021 رشد چشمگیری برای AMD پیش بینی شده است. درآمد شرکت با رشد 93 درصدی نسبت به سال گذشته به 3.45 میلیارد دلار رسیده است. در همین حال ، درآمد خالص 243 درصد افزایش یافت.

 
 

 
 

AMD افزایش فروش را به "بهترین سبد محصولات" این شرکت در تاریخ خود نسبت داده است. پردازنده های Ryzen 5000 و کارت های گرافیک جدید Radeon به AMD کمک کردند تا 2.1 میلیارد دلار درآمد کسب کند که افزایش 46 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

 

یکی از مهمترین عوامل افزایش فروش پردازنده های گرافیکی ، تراشه های استفاده شده در PlayStation 5 و Xbox X بود.

 

جالبه بدونید که درآمد اینتل نسبت به فصل گذشته ، 1% کاهش یافته است. ولی با این حال فروش آن حدودا 19.2 میلیارد دلار بوده است. یعنی 6 برابر بیشتر نسبت به AMD ! با این وجود این شرکت همواره در تلاش بوده تا فروش خود را گسترش داده و با اینتل رقابت کند. طبق گفته AMD ، تعداد لپ تاپ های مبتنی بر تراشه های AMD Ryzen 5000 و Ryzen Pro 5000 در حال افزایش است که در مقایسه با نسل گذشته 50 درصد افزایش داشته.

از این که با پارتاکو همراه بودید متشکریم.

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه