معرفی مایکروسافت سرفیس Microsoft surface

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 2 نویسنده : دسته بندی :

بررسی دستگاه های مایکرو سافت سرفیس

معرفی مایکروسافت سرفیس Microsoft surface دستگاهی است از سری رایانه‌های قابل حمل سبک و ظریف که از نظر ظاهری شباهت قابل‌ توجهی به انواع تبلت‌ها دارد.این دستگاه برای اولین بار در اکتبر دوهزار و دوازده وارد بازار شد مایکروسافت سرفیس در ظاهر چیزی شبیه به لپ تاپ‌ است اما در اصل سرفیس، تبلت شرکت مایکروسافت بوده اما قدرتمندتر از سایر تبلت‌ها طراحی شده و برای ساخت این دستگاه آنچه مد نظر هست اینست که قدرت سخت‌ افزار مایکروسافت سرفیس از نظر توان پردازش با انواع لپ ‌تاپ‌ ها قابل رقابت باشد. مایکروسافت سرفیس به گونه‌ای طراحی شده است که با سیستم‌ عامل‌های شرکت مایکروسافت نظیر ویندوز ۱۰ همخوانی دارد.


بررسی سخت افزار Surface

سرفیس با یک صفحه نمایش با ابعاد مناسب و از نوع تمام لمسی ساخته شده است اما قابلیت اتصال صفحه کلید شبیه به کیبورد لپ تاپ را دارد. این بخش جدا شونده برای بهره بردن از قابلیت تایپ آسان و همچنین برای برابری ظاهری با لپ ‌تاپ ‌ها و اولترا بوک ها، طراحی و ساخته شده است که معمولا جداگانه و به عنوان لوازم جانبی سرفیس تهیه می شود. کیبورد مایکروسافت سرفیس هم بعنوان صفحه کلید سرفیس و هم بعنوان کاور محافظ طراحی و ساخته شده است. قطعات سخت افزار مایکروسافت سرفیس نظیر رم بر روی مادربرد آن به صورت مدار مجتمع طراحی و ساخته شده است که منجر به طراحی ظریف تر دستگاه شده است.



در نسخه های جدید تر مایکروسافت سرفیس، برای ساخت رویه نمایش دستگاه از شیشه های مقاوم گوریلا گلس استفاده شده است که منجر به افزایش مقاومت صفحه در مقابل خط و خش خواهد شد سرفیس ها معمولا دارای پایه نگهدارنده پشتی می باشند که هنگام مشاهده فایل های رسانه مانند فیلم کاربرد اساسی دارد.

 

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه