راهنمای خرید قطعات کم یاب لپ تاپ

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :
دوران درخشش بزرگ

مدتی از ساماندهی وبهینه سازی لپ تاپ نگذشته بود که سوداگران دنیای تجارت، برای کسب سود و منفعت بیشتر با سرمایه های بی حد واندازه خود وارد دنیای کامپیوترها شدند، هر آنچه که تعداد زیادی دوستش دارند استعداد آنرا دارد که با کمی برنامه ریزی تجاری به یک نیاز همگانی تبدیل شود.

در مدت زمان اندکی نه تنها گروه های بنیان گذار لپ تاپ و تولید کنندگان این دستگاه ها به آن به غول های تولید کننده بزرگ تبدیل شدند بلکه فعالان در سایر زمینه های محصولات دیجیتال مانند شرکت ژاپنی سونی و یا شرکت سامسونگ کره به سرعت مجموعه های تابعه خود را بنا نهادند.

در این میان و در گوشه کنار دنیا صد ها شرکت و کمپانی کوچک و بزرگ پدیدار شد هرکدام می خواستند سهمی از این بازار پر سود و منفعت را که هم به عنوان ابزار ضروری و هم به عنوان یک وسیله تجملی مورد توجه همگان قرار داشت را نصیب خود کنند.

 

تاریخ حماسی تولید لپ تاپ

 

در دوره های اول ظهور کامپیوترها چه در مدل های رومیزی و چه در انواع رایانه های قابل حمل که امروزه ما آن را بعنوان انواع مدل های لپ تاپ و نوت بوک می شناسیم، حال خوش تولید بر آن بود که تمام قطعات بصورت کامل درون کیس کامپیوتر و یا بدنه اصلی لپ تاپ مونتاژ شده باشد.

آن روزها تولید لپ تاپ محدود بود کسی هم خوشش نمی آمد دیگران از کارش سر در آورند اما دیری نپایید که همه گیر شدن استفاده از لپ تاپ و تبدیل این ابزار مهم به یک وسیله روزمره، دنیا متوجه آن شد که بهتر است انواع لپ تاپ و کامپیوتر به گونه ای ساخته شود که قابل مونتاژ کردن باشد.

این پدیده تکه تکه شدن کامپیوتر، بسیاری از محدودیت ها را از بین برد و بررسی چرایی و چگونگی این روند از دایره این بحث فرا می رود اما آنچه که سرانجام این واقعه بود به گوناگونی شیوه های ساخت و مونتاژ منجر شد.


بازار هدف

یکی دیگر از ترفند های تولید و عرضه محصول برای موفقیت بیشتر در امر فروش، احترام به مشتری بود با اینکه معمولا آدم ها خوششان نمی آید که ایشان را دسته بندی کنیم و بنابر موارد شخصی مانند محل زندگی شان روی آنها برچسب بگذاریم اما احترام به حقوق مشتری و تولید محصولی با توجه به نیاز او و بهینه سازی کاربرد لپ تاپ با توجه به مواردی چون نوع کاربرد، شرایط محیطی و حتی  شرایط اقلیمی و سایر موارد مانند در نظر گرفتن علایق شخصی مردمان آن منطقه و در نظر گرفتن موارد مالی مانند کاهش هزینه برای قشر متوسط و توجه به سبک زندگی و انخاب های جامعه مرفه، همه اینها بازهم ایده طبقه بندی و دسته بندی لپ تاپ را با موفقیت روبرو کرد.

 


 

برنده مسابقه کامپیوتری

زودتر از آنچه که انتظار میرفت لپ تاپ ها از کامپیوتر های رومیزی گوی سبقت را ربودند و بعنوان یک ابزار و وسیله همه فن حریف، بازار دنیای تکنولوژی را قبضه کردند در آن زمان یعنی در آغاز سال 2000 میلادی و پس از شکوفایی چشم نواز امکانات گرافیکی انواع رایانه ها، هر کسی را بنا به آن داشت تا برای خرید کامپیوتر اقدام کند آنچه رخ داد رشد تقاضا و گسترش پهنای عرضه و فروش انواع لپ تاپ همچنین قطعات مرتبط با آن بود

.

مساله ارتقا

تولید کنندگان از هر روشی سعی کردند تا گوی سبقت را از یک دیگر ربوده و سهم بیشتری از بازار بی حد و مرز انواع کامپیوتر ها را نصیب خود کنند! الحق که از هیچ روشی فروگذار نبودند.

امکان ارتقا لپ تاپ نیز قبل از هر چیزی یک ایده تجاری مفید، موفق و کارآمد بود و روند تولید لپ تاپ را در همان دوران ابتدایی، تحت الشعاع قرار داد.

 


 

تولد و مرگ لپ تاپ

آنچه که در برایند تمام موارد بالا و با در نظر گرفتن بسیاری از نکات دیگر پیش آمد تولید صد ها مدل لپ تاپ در ده ها سری مختلف با مارک های متعدد را رقم زد اما آنچه که بصور خلاصه به کمیاب شدن قطعات کامپیوتر منجر می شود معمولا جایگزینی مدل لپ تاپ قدیمی با مدل جدید است، اگر بیش از حد معمول از زمان تولید لپ تاپ گذشته باشد دست یابی به قطعات لپ تاپ و جایگزینی قطعه سالم و تعویض آن با قطعه معیوب کمی دشوار خواهد بود.

 

لپ تاپ های کم پیدا 

ممکن است لپ تاپی که شما خریده اید از سری خاص و یا مدلی باشد که تعداد محدودی از آن تولید شده است یا اینکه این مدل مختص منطقه یا کشور خاصی تولید شده که با محل زندگی شما فاصله زیادی دارد بعضا ممکن است از نمونه دستگاهی که هم اکنون شما در اختیار دارید تعداد بیشماری وجود داشته باشد.

اما نه در محل زندگی شما! معمولا برخی از لپ تاپ هایی که از سایر کشورها به تعداد کم وارد می شوند و یا بعنوان هدیه یک عدد از آن مدل خاص خریداری شده و وارد می شود جزو آن دسته از لپ تاپ هایی هستند که تهیه قطعات آنها با مشکل مواجه خواهد شد.

 

معنی و مفهوم پارت کردن لپ تاپ

پدیده پارت کردن لپ تاپ سرنوشتی است که بنابر هر دلیلی برای برخی از دستگاه ها درنظر گرفته می شود این گونه دستگاه ها از طریق اوراق کردن قطعه قطعه شده و قطعات سخت افزار آن برای استفاده و جایگزینی با قطعه معیوب سایر دستگاه ها در نظر گرفته می شود این فرایند می تواند بازار قطعات کمیاب را تامین نموده و اکان پیدا کردن قطعه نایاب از لپ تاپ را فراهم سازد.

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه