چگونه مشکل لپ تاپ را در کمتر از 10 دقیقه پیدا کنیم !

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :
شاید اکنون که برای خواندن این مقاله قصد کرده اید برای شما این پرسش مطرح شده باشد که چگونه می شود در مدت زمان کم ، عیب لپ تاپ را پیدا کرد و آنرا تعمیر نمود !؟ مدت زمان تعمیر یکی از دغدغه های کاربران برای مساله تعمیر شدن لپ تاپ است ، مدت زمانی که دستگاه باید برای رفع ایراد پارک شود اهمیت دارد. این موضوع در درجه اول به دانش تعمیرکار لپ تاپ مربوط می شود. آیا انجام تست به روش آزمون و خطا در شان دستگاه شما خواهد بود!؟ شان دستگاه شما پولی است که برای خرید لپ تاپ هزنیه کردید. و منزلت آن در کارکرد صحیح و رفع احتیاجات شما درباب کاری است که به نحو احسنت از لپ تاپ بر می آید. اما مهم تر از اینها خود شما هستید، یعنی مدت زمانی که باید بابت رفع ایراد دستگاهتان انرژی بگذارید و سپس نتیجه مطلوب گرفته باشید.

  • دانش فنی تعمیرکار اهمیت زیادی دارد.
  • مجهز بودن تعمیرگاه مهم است.

 

  • تعمیر بدون واسطه و مجهز بودن تعمیرگاه به وسایل و تجهیزات مورد نیاز باعث سهولت در روند تعمیرات خواهد شد.

 

علم و آگاهی

برای تعمیر کردن لپ تاپ آنچه که بیش از پیش نیاز است، داشتن علم و آگاهی و  مهارت علمی کافی در این زمینه است. فرایند تعمیر لپ تاپ کمی پیچیده تر از آنیست که بنظر می رسد. خصوصیات کلی لپ تاپ آنچه که از ظاهرش مشخص است کاملا واضح و آشکاراست. همه لپ تاپ ها ( درظاهر ) چیزی شبیه به یک کتاب یا دفتر هستند که البته اسم نوت بوک ها به این قضیه بی ربط نبوده است. این دستگاه ها در نگاه کلی از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت بالای دستگاه که محل قرار گرفتن نمایشگر بوده و به عنوان درب لپ تاپ نیز عمل می کند .  قسمت پائینی که کلید های کیبورد و تاچ لپ تاپ فضای این محوطه را پر کرده است ! مگر لپ تاپ چیست ؟! آیا حقیقتا بیشتر از یک دستگاه دارای چند قطعه الکترونیکی است ؟! پاسخ این سوال در یک بله مختصر و مفید خلاصه نخواهد شد ، زیرا لپ تاپ ها بعضا مدارات پیچیده ای دارند.

 

چیزی که باید تعمیرکاران به آن مسلط باشند

در نگاه کلی و با بررسی ساختار لپ تاپ ( از دریچه علوم کامپیوتر ) تمامی لپ تاپ ها از نظر ساختار قطعات و اجزا تشکیل دهنده تا حدود زیادی یکسان هستند. ظاهرا مردم عادی نیز قطعات اصلی لپ تاپ را می شناسند. همچنین بر قطعاتی مثل : رم ، پردازنده یا همان Cpu و بسیاری دیگر از قطعات نام آشنای لپ تاپ ، اشراف کامل دارند. اما باید بدانید ساختار مدارات و طراحی تکنولوژیک لپ تاپ ها با یکدیگر تفاوت های بیشماری دارند. تعمیر کار باید از ساختار کلی مدار و نحوه کار آن سر دربیاورد ...

 

  • تعمیرکار خوب باید بر علوم شناسایی انواع ریز قطعه و نقشه خوانی مدار دستگاه مسلط باشد.


 

دانش حاصل تجربه

 

در فرایند تعمیر لپ تاپ همه قطعات و اجزا به یکدیگر ارتباط دارند. بر پایه این اصل، عیب یابی لپ تاپ از یک پروسه مرحله به مرحله بعضا به پروژه ای چند وجهی تبدیل خواهد شد. مثلا در مواردی که دستگاهی بخاطر آبخوردگی معیوب شده در واقع عیب دستگاه با علت ظاهری دستگاه ارتباطی نداشته و ظاهرا نامربوط است. اینگونه اشکالات در لپتاپ هایی که به علت اتصال کوتاه دچار اختلال شده اند بسیار شایع است. تعمیرکار باتجربه ای که بارها و بارها با یک مشکل روبرو شده است، گاها قبل از اینکه دستگاه را بازکند می تواند به منبع ایراد آن اشاره نماید.

 

  • تشخیض علت بروز مشکل در لپ تاپ و اشاره به آن، با حدس و گمانه زنی و تست آزمون وخطا تفاوت دارد.

  • متخصصان ما هنگامی که دستگاه شما را بررسی می کنند دقیقا می دانند با چه چیزی سر و کار دارند .
  • آنها پس از بررسی کامل و دقیق بنا بر تجربیاتشان ، بهترین راه حل نهایی را انتخاب می کنند.

 

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه