با صفحه نمایش شکسته چکار کنیم

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

با صفحه نمایش شکسته چکار کنیم: بهترین راه حل مناسب و اقتصادی برای LCD ترک خورده و شکستۀ یک لپ تاپ تعویض آن است. اما آیا می توان یک پنل LCD ترک خورده را تعمیر کرد؟ در یک کلمه نه! ما از بخش گرافیکی خود خواسته ایم آناتومی نمایشگر کریستال مایع یا LCD را برایمان ترسیم کنند. این مسئله در مورد نمایشگرهای AMOLED که در دستگاه های کوچکتر استفاده می شود صدق نمی کند. صفحه نمایش LCD از یک نور پس زمینه تشکیل شده است. ماتریس LCD و لایه های دیگری نیز ممکن است در قسمت جلوی خود داشته باشند تا جلوه ای براق به آن اضافه شود؛ و یا برای پراکنده سازی بازتاب نور و همچنین یک لایه صفحه لمسی را شامل شود.

فقط چند سال پیش تعویض لامپ CCFL در بعضی موارد روش قابل قبول و ارزان قیمتی برای رفع مشکل کم نوری صفحه نمایش در عرض 5 سال محسوب می شد اما با گستردش نمایشگرهای LED دارای نور پس زمینه و توقف تدریجی تولید لامپ های CCFL سنتی، بکلایت های LED مدرن تقریباً هرگز از بین نمی رود.

 

ساختار داخلی نمایشگر

این ما را به شکننده ترین قسمت های صفحه نمایش لپ تاپ می رساند و آن ماتریس LCD است. در هسته ماتریس LCD دو بستر شیشه ای وجود دارد که از یک ظرف مهر و موم شده برای محلول کریستال های مایع ساخته شده تا تصویر را شکل دهند. هر پیکسل به صورت شیمیایی روی هر یک از دو صفحه شیشه ای چاپ می شود و هر پیکسل LCD دارای سه ترانزیستور است که sub نامیده می شوند - پیکسل هایی که شفاف می شوند به آنها جریان الکتریکی اعمال می شود. نور از بکلایت عبور می کند اگرچه ساب پیکسل بر روی یک فیلتر قرار دارد و رنگ یکی از سه رنگ اصلی را نشان می دهد: قرمز، آبی یا سبز. هر پیکسل با میزان شدت و ترکیب این رنگ های اساسی قادر به نمایش 16.5 میلیون رنگ به صورت جداگانه است.

 

 

اما هنگام ترک صفحه نمایش چه اتفاقی می افتد؟

ظرف کریستال مایع شکسته است، و آن دسته از لکه ها و قسمت های سیاه جوهری، نشان از یک LCD آسیب دیده جسمی است که شروع به پخش شدن از طریق ترک ها و نشت در خارج از لایه های شیشه ای می کند. متأسفانه حتی اگر شیشه ها به هم وصل شوند و محلول بلور مایع دوباره پر شود هزاران ترانزیستور در امتداد ترک، به طور جبران ناپذیری قطع شده اند وصل کردن اینها به یکدیگر شبیه به جراحی عصبی است. زیرا فقط تعداد اتصالات کمی برای فعال کردن پانل LCD لازم است. همچنین به همین دلیل است که صفحه نمایش لپ تاپ های تقلبی یا جعلی وجود ندارد. چون یک مرکز فناوری پیشرفته با جایگاه تمیز و سیستم های تصفیه صنعتی برای ایجاد یک LCD مدرن مورد نیاز است.

در حال حاضر برخی از صفحه نمایش های لمسی می توانند جدا از ماژول LCD جایگزین شوند حتی آنهایی که به آرامی نازک تر و پیشرفته تر می شوند. برخی از ماژول های ال سی دی در حال حاضر شامل صفحه لمسی در ساخت آن هستند و در این موارد صفحه نمایش لمسی فقط با LCD قابل تعویض است. تعویض LCD هنوز جایگزین بسیار بهتری برای خریدن لپ تاپ دیگر است. نه تنها برای محیط زیست بهتر است بلکه تمام اطلاعات و تنظیمات خود را نیز حفظ خواهید کرد. و فراموش نکنید که شما باید دستگاهی را که به آن عادت کرده اید نگه دارید.

 

فروش کابل فلت تصویر لپ تاپ

منبع: laptopscreen

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه