آمازون کیندل چیست ؟ معرفی و بررسی کاربرد های کتابخوان AMAZON Kindle

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 16 نویسنده : دسته بندی :

آمازون دات کام یا به عبارتی جف بزوس اولین بار کار خودش را با فروش کتاب آغاز کرد. در روزهای آغازین فعالیت آمازون ، فروش و تعویض کتاب تنها گزینه نبود اما قطعا بهترین انتخاب جف بزوس بوده. او همیشه برای راه اندازی بزرگترین سرویس فروش آنلاین کتاب در دنیا ، لبخند رضایت بر لب داشته است. با اینکه امروزه فروشگاه اینترنتی آمازون امکان فروش هزاران محصول در رده های مختلف را فراهم نموده است ، اما هنوز هم ردپای فروش اینترنتی کتاب در همه جایش دیده می شود. آمازون کیندل در ظاهر چیزی شبیه تبلت است. اما هدف از ساختن کیندل، طراحی یک کتابخوان الکترونیکی بوده است.

 

تاریخـچه و تولـد امــزون کینـدل

به نقل از ویکی پدیا جف بزوس در سال 2004 از کارمندانش درخواست کرد تا بهترین کتابخوان الکترونیکی دنیا را بسازند. ظاهرا در ابتدا نام آن را فیونا نهادند. اما بعدها مشاوران بخش بازاریابی و فروش آمازون، نام کیندل را برای این وسیله کتابخوانی انتخاب کردند. بعد ها کیندل پایش را فراتر گذاشت. زمانیکه وسایل الکترونیکی و تجهیزات همراه مثل : موبایل ها و رایانه های قابل حمل ، بازار تجهیزات الکترونیکی را قبضه کردند. کیندل ماهیت سخت افزاری خودش را به نرم افزارهای قابل نصب بر روی انواع سیستم عامل ها ارتقاء داد. البته هنوز هم کیندل ها وجود دارند و برای فروش آماده هستند که از طریق آمازون عرضه می شوند. کیندل یک نسخه ابری هم دارد که به کمک آن میتوانیم با استفاده از اینترنت در همه جای دنیا به کتاب هایمان دسترسی داشته باشیم.

 

امکـانات و کاربـرد ها

 

امکانات کیندل به خواندن کتاب خلاصه نمی شود. این سخت افزار در کنار توانایی برای خواندن کتاب های صوتی ، قابلیت پخش فایل های موسیقی با فرمت Mp3 را نیز دارد. بروز رسانی و ارتقای نرم افزارها و رابط کاربری کیندل، هرجا که وایفای متصل باشد به آسانی قابل انجام است. 

 

مزایای کیندل : کیندل بطور اختصاصی برای مطالعه کتاب طراحی شده است. شما می توانید موارد زیر را تنظیم کنید :

  • اندازه و شکل فونت نوشته ها 
  • تنظیم فاصله عمودی بین خطوط 
  • مشاهده صفحات کتاب
  • تنظیمات نور در شب
  • تنظیمات حالت صرفه جوئی نور
  • تنظیمات حالت محافظت از چشم
  • و ده ها امکان کاربردی دیگر

کیندل معایبی نیز دارد. مثلا در برخی از مدل ها : شماره صفحه وجود ندارد. یا اینکه به علت حفظ حقوق ناشر ، نمی توانیم به راحتی از کتاب ها یا مقالات آن نسخه کپی تهیه کنیم. البته این موضوع برای نویسندگان به عنوان حسن و ویژگی مفید ، قابل توجه است. 

 

یکی از نرم افزار های کتابخوان ایرانی به نام فیدیبو می تواند انتخاب مناسبی برای کتاب خواندن و شنیدن کتاب های صوتی باشد.

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه