خرید مانیتور استوک | چند نکته قابل توجه برای انتخاب نمایشگر مناسب

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

با توجه به بالاتر رفتن قیمت  خرید کالاهای الکترونیکی ، مردم به خرید محصولات استوک و وارداتی علاقه نشان می دهند. انواع مانیتور و نمایشگر های رومیزی  ( LCD , LED ) به عنوان یک دسته از این محصولات پر طرفدار شمرده می شوند. اما نکات مهمی هست که توجه به آنها به خریدی موفق منجر خواهد شد. تفاوت قیمت بین فروشندگان ( یک مدل ) از مانیتور استوک  نیز تعجب بر انگیز و قابل بررسی است. اگر قصد خرید مانیتور از پارتاکو را دارید در این راهنمای خرید مانیتور استوک ، شما را با نکاتی آشنا می کنیم که روی انتخابتان تاثیر می گذارد. لطفا بامن همراه باشین

 

 

سایز و ابعاد و تکنولوژی ساخت مانیتورها

سایز و ابعاد اولین نکته ای است که توجه خریدار مانیتور استوک را به خودش جلب می کند. مانیتور های بزرگ تر معمولا چشم نواز به نظر می رسند. اما به نظر من از تکنولوژی ساخت نمایشگر غافل نباشید. در حال حاضر دو نوع مانیتور استوک وجود دارد که بازار این محصول را غبضه کرده است. برخی از آنها را برای شما معرفی می کنم :

• انواع مانیتورهای عریض LED در برند ها و مدل های مختلف مثل : مانیتورهای استوک سامسونگ و hp
• مانیتور های 17 و 19 اینچ مربعی شکل که اکثر آنها از تکنولوژی LCD بهره می برند.

 

LCD بخرم یا LED

این سوال بسیاری از کاربرانی است که برای خرید مانیتور استوک به فروشگاه ما مراجعه می کنند . باید گفت که LCD ها قیمت مناسبی دارند و با پرداخت هزینه کمتر صاحب صفحه نمایش بزرگ تری خواهیم شد. اما مزیت های Led نسبت به lcd اصلا قابل مقایسه نیست! مانیتور های LED کیفیت بهتری دارند و علاوه بر مصرف کم انرژی برق ، چشم کاربرشان را خسته نمی کنند. مدل جدیدتر مانیتور استوک از تکنولوژی هایی مثل IPS نیز بهره مند شده است.

 

 

کاربرد مانیتور LCD استوک

پنل LCD برای کاربرانی که ساعت ها روبروی مانتیور وقت می گذرانند انتخاب مناسبی نیست. مانیتورهای LCD برای کارهایی که کمتر چشم را خیره می کند مناسب است . مانند : مانتیور دوربین مداربسته که البته ( گاها ) یک نمایشگر 19 اینچی نیاز شما را برای محیط های کوچک و تعداد دوربین های کم ، رفع می کند.

 

مانیتور استوک مناسب برای طراحان

اگر شغل شما طراحی سایت ، طراحی و کار با فتوشاپ است و یا با مواردی مثل : ادیت و تدوین فیلم سر و کار دارید ، مانیتور های عریض ( Wide ) برای شما مناسب تر است. فضای گسترده نمایشگر این مانیتور ها باعث می شود که تمام تولبار ها و ابزار های کناری بخوبی قابل مشاهده باشد . برای برنامه هایی مثل افترافکت یا 3D MAX که دارای چند صفحه ( پنجره ) فعال هستند لازم است که از مانیتور های عریض تر استفاده کنید.

 

 

چه نکات دیگری را باید رعایت کنیم

نکته اول اعتماد به مرکز فروش معتبر است. معمولا فروشندگانی که از کیفت قطعات استوک خود اطمینان دارند ، کالای خودشان را از نظر کیفیت ضمانت کرده و برای شما مهلت تست در نظر می گیرند. اما نکات مهمی هست که توجه شما را جلب می کنیم :

• از سلامت برد الکترونیکی دستگاه اطمینان حاصل کنید
• مانیتور را چک کنید تا در پنل آن پیکسل سوخته وجود نداشته باشد.
• از سلامت نسبی آداپتور مانیتور اطمینان پیدا کنید.
• همیشه برند بخرید تا اگر به چیزی مثل : آداپتور نیاز داشتید در دسترس باشد.

 

ادامه در آینده نزدیک

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه