گلکسی S22 سامسونگ: تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات و تمام جزئیات

تاریخ انتشار : 26 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 19 نویسنده : دسته بندی : تازه‌ترین تکنولوژی‌ها

Samsung Galaxy S22 ، موبایل پرچمدار بعدی غول فناوری رسمی شد. در مجموع سه گوشی وجود دارد، S22، S22 Ultra و S22 Plus، با ویژگی‌های جدید کلیدی، پردازشگر فوق سریع و دوربین قدرتمندتر. به نظر می­رسد همین دیروز بود که سامسونگ گلکسی اس 21 وارد فروشگاه ها شد، اما سامسونگ کسی نیست که بتواند روی موفقیت های خود استراحت کند. S22 در رویداد سالانه Unpacked سامسونگ در 9 فوریه معرفی شد.

اما گلکسی S22 چگونه با آیفون 13 اپل مقایسه می­شود؟ چه ویژگی­های انحصاری ارائه می­دهد؟ ما تمام مشخصات رسمی، به علاوه اطلاعات قیمت و تاریخ انتشار را داریم. گوشی های گلکسی اس 22 در 9 فوریه در Samsung Unpacked معرفی شدند.گوشی های گلکسی اس 22 بلافاصله برای پیش خرید در دسترس قرار گرفتند و در 25 فوریه عرضه خواهند شد.

فراموش نکنید، سامسونگ اخیراً Galaxy S21 FE را نیز عرضه کرده است - FE مخفف Fan Edition است. آن را به عنوان بهترین نسخه S21 با صفحه نمایش کمی بزرگتر، باتری بزرگتر و قیمت پایین تر در نظر بگیرید.

 

 

نمایشگر galaxy s22 :

گوشی های جدید مطمئنا کوچک نیستند. گلکسی اس 22 6.1 اینچی، گلکسی اس 22 پلاس 6.6 اینچی و گلکسی اس 22 اولترا دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X هستند که همگی روی قطر اندازه گیری شده اند. صفحه نمایش S22 از حداکثر روشنایی 1300 nits برخوردار است،این میزان در S22 Plus و Ultra به 1750 nits افزایش می­یابد و آنها را به روشن ترین صفحه نمایش های AMOLED که تا به حال در دستگاه های Galaxy S دیده شده تبدیل می­کند. صفحه نمایش S22 Ultra حداکثر میزان تازه سازی 120 هرتز را دارد، اما می تواند تا 1 هرتز نیز کاهش یابد. این یعنی حداقل تاری با محتوای سریع مانند بازی و ورزش، اما همچنین حداکثر صرفه جویی در باتری با محتوای ثابت مانند متن. با استفاده از هوش مصنوعی میزان تازه سازی خود را به صورت پویا کاهش می­دهد و به لطف الگوریتم نرم افزار هوشمند جدید، هوشمندتر از همیشه است.

 

 

طراحی ظاهری :

قبل از مراسم معرفی گلکسی S22، تصاویر زیادی از کل محدوده گوشی به بیرون درز کرده بود.

ما هنوز از قطر S22 اولترا مطمئن نیستیم. در مورد دوربین ها هم سامسونگ گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس به احتمال زیاد یک دوربین اصلی ارتقا یافته ، ISOCELL GN5 سامسونگ، سنسور 50 مگاپیکسل با فوکوس خودکار تمام جهت و پیکسل های بزرگ 1.0 میکرومتر خواهند داشت.

برای دستگاه های داخلی، ما انتظار داریم تراشه Exynos 2200 را که دارای پردازنده گرافیکی AMD می‌باشند، معرفی کنند. در حالی که چین و ایالات متحده باید تراشه پرچمدار آینده کوالکام را اجرا کنند.

بر اساس گواهینامه 3C اخیر، هر سه گوشی پرچمدار سامسونگ ممکن است برای نسل دیگر به شارژ 25 واتی بمانند. و تا آنجا که ما در حال حاضر می‌دانیم، باتری S22 ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت دارد. و S22 پلاس نیز باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دارد.

 

 

تنها سامسونگ اس 22 اولترا ممکن است همان 5000 میلی آمپر ساعت از نسخه قبلی خود را دریافت کند ، علیرغم این‌که گفته می‌شود یک قلم S Pen در داخل آن قرار دارد.

 

دوربین ها:

دوربین یکی از بزرگترین نقاط فروش در سری S21 بود، و این با خانواده گلکسی S22 تفاوتی ندارد. مثل همیشه، بهترین چیدمان برای S22 Ultra در نظر گرفته شده است. این شامل فناوری پیکسل تطبیقی جدید این شرکت است که امکان گرفتن همزمان تصاویر 108 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی را برای ایجاد تصویری با جزئیات بیشتر و روشن‌تر فراهم می‌کند. لنزهای دوگانه تله فوتو (هر دو 10 مگاپیکسل، یکی با زوم اپتیکال 3 برابر و دیگری با زوم 10 برابر) نیز نوید تصویری با زوم واضح‌تر را می‌دهند و سنسور اکنون برای عملکرد بهینه در نور کم دوباره مهندسی شده است.

سنسور 108 مگاپیکسلی اکنون دارای پیکسل هایی است که 1.23 برابر روشن تر از S21 Ultra هستند. این سنسور بزرگتر و با وضوح بالاتر، همراه با فناوری پردازش چند فریم سامسونگ، فریم‌های نوردهی چندگانه را برای عکاسی در شب با سطح بالایی ترکیب می‌کند و در واقع چهار برابر داده‌های بیشتری را برای وضوح تصاویر شما پردازش می‌کند.

حالت پرتره ارتقا یافته است، سامسونگ می‌گوید حتی تک تارهای مو روی سر شما کاملاً فوکوس می‌شود، در حالی که پس‌زمینه‌ها هر چقدر هم که شلوغ باشند تار باقی می‌مانند. ویژگی‌های جدید نورپردازی استودیو نیز باید سلفی بهتری را تضمین کند. اکنون می توانید منبع نور را روی یک دایره دور صورت خود مشخص کنید تا بهترین سمت خود را حتی در شب برجسته کنید (با استفاده از حالت پرتره در شب، که در دوربین جلو نیز با طراوت کار می کند). اینفلوئنسرها عاشق آن خواهند شد.

 

 

وقتی صحبت از فیلم‌برداری به میان می‌آید، گلکسی S22 Ultra دارای همان فریم 8k @24fps (در 120 هرتز) مانند S21 Ultra است، اما با برخی ویژگی‌های جدید. با استفاده از فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم Super Steady و Super HDR، هوش مصنوعی روی دستگاه بهتر عمل می‌کند، جزئیات را واضح می‌کند و نویز و حرکت فیزیکی را کاهش می‌دهد، به خصوص در شرایط کم نور. سامسونگ از آن به عنوان "بهترین دوربین هوش مصنوعی تا کنون" یاد می کند.

به عنوان مثال، می‌تواند افراد را در فاصله پنج متری شناسایی کند، و می‌تواند تا 10 نفر را ردیابی کند تا به‌طور خودکار خارج شود یا تنظیم شود تا همه آنها را در کادر نگه دارد. و اگر فردی را انتخاب کنید، تلفن شما آنها را ردیابی می کند و زوم را طوری تنظیم می کند که همیشه در مرکز عکس قرار گیرد. که باید به آنها احساس یک ستاره سینما را بدهد.

S22 و S22 Plus استاندارد از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 10 مگاپیکسلی بهره می برند و هر دو دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی دارند.

برای اولین بار، سامسونگ به شما امکان می­دهد فایل های عکس RAW (یعنی غیرفشرده) را صادر کنید.

 

ویژگی ها و مشخصات گلکسی S22:

گوشی های S22 از یک پردازنده 4 نانومتری بهره می برند که سریع ترین پردازنده یک دستگاه گلکسی است. مدل های بین المللی دارای چیپست Exynos 2200 خود سامسونگ هستند، در حالی که در ایالات متحده، چین و هند از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می کنند. این با 8 گیگابایت رم در اس 22 و اس 22 پلاس و تا 12 گیگابایت در نسخه های S22 Ultra با ظرفیت بالاتر (256 گیگابایت و بالاتر) همکاری می­کند.

همچنین عمر باتری زیادی برای استفاده وجود دارد. S22 Ultra همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مدل قبلی خود را دارد، اما 50 درصد در کمتر از 20 شارژ می شود. (سامسونگ ادعا می کند سرعت عملکرد S22 Ultra تا دو برابر سریعتر از نسل قبلی خود است.)

S22 دارای باتری 3700 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که S22 Plus دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است.

 

 

به لطف اضافه شدن قلم S، S22 Ultra پیشرفته ترین ویژگی ها را دارد. تأخیر از 9 میلی‌ثانیه به 2.8 میلی‌ثانیه کاهش یافته است، که با کمک ارتقاء بخش دستخط Wacom که توسط فناوری پیش‌بینی مختصات مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یافته است، تجربه نوشتن بسیار نرم‌تر و طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. اساساً، در درک دست خط شما بهتر است و می­تواند آنچه را که می خواهید بنویسید یا ترسیم کنید با دقت بیشتری پیشی بگیرد.

همچنین یک ویژگی پیشرفته Handwriting to Text وجود دارد که دارای نرخ تشخیص بالاتری برای تبدیل خط‌نگاری عجولانه شما به یادداشت‌هایی با تایپ تمیز است و اکنون در حداکثر 88 زبان کار می‌کند که 12 زبان بیشتر از قبل است.

One UI 4 اکنون گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی، تنوع گسترده‌تری از ایموجی‌ها و GIF، به‌علاوه امنیت پیشرفته و داشبورد حفظ حریم خصوصی و Google Duo بهبود یافته دارد.

نکته مهم این است که خط تولید S22 باید کارآمدتر باشد. توان عملیاتی بالا و تاخیر کم (الزامات کلیدی اتصال در هر تعریفی از عملکرد تلفن همراه) افزایش یافته است. برنامه‌های کاربردی پر داده مانند استریم در 4K به توان عملیاتی بالایی نیاز دارند، در حالی که تأخیر کم به سرعت به یک شاخص مرتبط‌تر برای عملکرد تبدیل می‌شود، زیرا امکان بازی در زمان واقعی و تماس‌های ویدیویی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند و همچنین زمینه را برای AR/VR فراهم می‌کند.

 

سخن پایانی

سامسونگ چگونه توان عملیاتی بالاتر و تأخیر کمتر را فعال می کند؟ با جدیدترین قابلیت‌های Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E (برای اولین بار در Galaxy S21 Ultra معرفی شد)، اینگونه است. و از آنجایی که کشورهای بیشتری باند 6 گیگاهرتز را برای وای فای باز می کنند، کاربران گلکسی بیشتری می توانند از این مرور سریعتر اینترنت استفاده کنند.

همانطور که سری S21 معرفی شد، شما همچنین از امنیت Knox Vault سامسونگ برای محافظت از داده‌های خود بهره می‌برید، و به لطف استفاده از معماری جدید ARM (که ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته‌ای را برای سیستم‌عامل به ارمغان می‌آورد، مانند Pointer Authentication [PAC] و Branch Target Identifiers. [BTI]) ترکیب S22 باید ارتقا یابد.

S22 نسبت به S21 پیشرفت خوبی دارد. دوربین ها بهتر هستند، صفحه نمایش ها چشمگیرتر هستند و زمان شارژ سریعتر از همیشه است. کاربران قدرتمند از Galaxy Note و ویژگی‌های S Pen اضافی آن بهره خواهند برد، در حالی که به احتمال زیاد اکثر ما با خوشحالی به S22 و S22 Plus بسنده می‌کنیم.

اگر خبر جدیدی در مورد محصولات جدید سامسونگ که در رویداد آنپکد 2020 معرفی شدند داشتید ، می توانید از طریق بخش نظرات با تیم تحقیق و توسعه پارتاکو در میان بگذارید

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه