راهنمای نصب ویندوز با کمک فلش مموری | Portable USB Memory

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1403 تعداد بازدید ها : 1 نویسنده : دسته بندی :

سلام بر همراهان همیشگی پارتاکو. شاید برای شما پیش اومده باشه که بخواهید ویندوز لپ تاپ خود را به کمک یک فلش مموری نصب کنید. این کار شما ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه. مثلا لپ تاپ شما درایو نوری نداره یا دی وی دی رایتر شما ضعیف شده باشه. در این مبحث برای شما آموزش نصب ویندوز با فلش مموری را برای شما توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

 

 

مزایای نصب ویندوز با فلش بر روی کامپیوتر و لپ تاپ:

یکی از اعصاب خرد کن ترین مسائل در نصب ویندوز ، پیدا کردن یک DVD مناسب است. زمانی که شما از روی فلش ویندوز خود را نصب کنید ، دیگه نیازی به خرید دی وی دی ویندوز نیست. یکی دیگه از مهمترین مزایای نصب ویندوز با فلش ، سرعت فوق العاده در نصب است. این سرعت به حدی بالاست که اگر فلش شما از نوع USB.3 باشه، ویندوز شما کمتر از 10 دقیقه نصب میشه. آیا تا به حال برای شما پیش اومده که حین نصب ویندوز ، ناگهان فرایند نصب قطع شده و با خطاهای ناخواسته مواجه شوید؟ در صورتی که ویندوز خود را از طریق فلش نصب کنید ، احتمال بروز خطاهای این مدلی کاهش پیدا می کند.

 

از دی وی دی ویندوز ، یک فایل ISO تهیه نمایید:

در ابتدا باید یک فایل ایزو از ویندوز تهیه کنید. به دو صورت شما می توانید این کار را انجام دهید. حالت اول دانلود فایل ویندوز مورد نظر از سایت های اینترنتی هست. و حالت دوم تهیه ی یک فایل ایزو از دی وی دی ویندوز هست. نرم افزار های مختلفی در این مورد هست . یک از قوی ترین این نرم افزار ها POWER ISO هست.

 

دانلود نرم افزار Power ISO

نرم افزار Power Iso جهت ساخت و مدیریت Image های CD و DVD استفاده می شود ، که اجازه باز کردن، Extract، ساختن، ویرایش، فشرده سازی، رمز گذاری، جداسازی و تبدیل فایل های ISO را به شما می دهد. Mount کردن اینگونه فایل ها در Drive مجازی داخلی ایجاد شده توسط همین نرم افزار و پردازش تقریبا تمامی Image های CD و DVD از دیگر کار ها این نرم افزار می باشد. قابلیت پشتیبانی از تمامی فایل های Image مانند Format های ISO, BIN, NRG, CDI, DAA و غیره ... ساخت چندین Drive مجازی برای استفاده چند Image بصورت همزمان نیز از دیگر توانایی های نرم افزار PowerISO می باشد.

 

این نرم افزار یک ابزار قدرتمند پردازش فایل تصویری CD / DVD / BD است که به شما امکان می دهد فایل های ISO را باز ، استخراج ، رایت ، ایجاد ، ویرایش ، فشرده سازی ، رمزگذاری ، تقسیم و تبدیل کنید و فایل های ISO را با درایو مجازی داخلی نصب کنید.  power iso می تواند تقریباً تمام پرونده های تصویری CD / DVD / BD از جمله فایل های ISO و BIN را پردازش کند و یک راه حل جامع ارائه دهد. 

با استفاده از فایلهای ISO و فایلهای تصویری دیسک می توانید همه کارها را انجام دهید.

Quora

 

 
قابلیت های نرم افزار PowerISO:

  • قابلیت پشتیبانی از ISO, BIN, NRG, IMG, DAA
  • قابلیت ویرایش فایل ISO
  • تهیه ISO Image از فایل ها و پوشه های درون هارد دیسک
  • قابلیت تغییر و بهینه سازی حجم فایل ISO در هنگام ذخیره
  • ساخت درایو مجازی
  • قابلیت تبدیل فرمت های رایج به یکدیگر،و همچنین قابیلت تبدیل تمامی فرمتهای ایمیج به ISO
  • ایجاد فایل های ISO از روی فایل های داخل هارد و یا از روی سی دی
  • قابیلت ساخت ISO های Bootable

 

دانلود نرم افزار Power ISO با لینک مستقیم
 

با استفاده از لینک زیر میتوانید این نرم افزار قدرتمند را دانلود نمایید. قبل از نصب باید ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کنید. رمز فایل فشرده partako.com می باشد.

 

 

Bootable کردن فلش:

برای نصب ویندوز با فلش باید مموری خود را Bootable کنید. برای این کار دو روش وجود دارد. روش اول کمک گرفتن  از cmd  هست. و روش دوم استفاده از نرم افزار های کمکی است. یکی از بهترین این نرم افزارها ISO To USB هست.

 

حالت اول Bootble کردن فلش با CMD:

در این جا به هیچ نرم‌افزار خاصی احتیاج نیست و فقط با استفاده از خط فرمان cmd فلش را Bootable خواهید کرد. اول از همه cmd را در منوی start جستجو کنید و با راست کلیک روی آن Run as administrator را بزنید. حالا diskpart را تایپ کنید و enter را بزنید.

 

 

مطمئن شوید که فلش به سیستم وصل است. در ادامه list disk را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید . با این کار لیستی از حافظه‌های متصل به سیستم برایتان نمایش داده خواهد شد. در صورتی که تنها یک فلش به سیستم وصل باشد شما حافظه اصلی با حجم بالا با نام disk 0 و فلش با حجم پایین با نام disk 1 را می‌بینید.

 

 

حالا برای انتخاب فلش select disk 1 را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

 

 

حالا وقت پاک کردن همه اطلاعات روی فلش است. پس clean را تایپ کنید و اینتر بزنید تا فلش، پاک شود. بعد از پاک‌سازی create partition primary را تایپ کنید تا روند بوتیبیل کردن فلش به‌درستی انجام شود.

 

 

حالا باید فلش پاک و بوتیبل شده را انتخاب کنیم. پس select partition1 را تایپ کنید، اینتر بزنید و آن را با نوشتن active فعال کنید.

 

 

در ادامه باید فلش را فرمت کنید؛ آن هم با فرمت FAT32. پس format fs=fat32 را تایپ کنید و اینتر بزنید. این فرآیند بسته به ظرفیت فلش ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

 

 

در نهایت assign را بزنید تا اسمی برای فلش شما انتخاب شود. این نام را به‌خاطر بسپارید چون بعداً به آن نیاز داریم. بعد از این کار فلش به طور خودکار باز می‌شود. اگر نشد آن را به طور دستی باز کنید! کار تمام است. cmd را ببندید.

 

 

ایجاد فایل iso

حالا به فایل ISO نیاز داریم. آن را از حالت فشرده خارج کنید. اگر از ویندوز 8 به بالا استفاده می‌کنید روی آن راست کلیک کنید و mount را بزنید. اگر هم ویندوز شما قدیمی است از نرم‌افزار PowerISO استفاده کنید. با این کار فایل‌ها در درایو مجازی قرار می‌گیرند. نام این درایو را به‌خاطر بسپارید.

دوباره cmd را باز کنید و عبارت xcopy f:*.* /s/e/f k را تایپ کنید و اینتر بزنید. اینجا f نام درایوی است که محتویات فایل ISO در آن قرار دارد و k نام فلش شماست. با این فرمان فایل‌های نصبی ویندوز را روی فلش کپی می‌کنیم.

تبریک . فلش بوتیبل شما آماده است و می‌توانید با آن ویندوزتان را نصب کنید.

 

نرم افزار ISO TO USB :

با استفاده از این نرم افزار میتوانید به راحتی فایل هایی با فرمت ISO را به USB تبدیل کنید.برنامه ISO to USB کاملا رایگان می باشد و محدودیت زمانی در استفاده از این نرم افزار وجود ندارد.

کار با این نرم افزار بسیار آسان و نیاز به توضیح یا آموزش استفاده ندارد.

 

دانلود نرم افزار ISO To USB با لینک مستقیم
 

با استفاده از لینک زیر میتوانید این نرم افزار فوق العاده را را دانلود نمایید. قبل از نصب باید ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کنید. رمز فایل فشرده partako.com می باشد.

 

 

جمع بندی کلی:

برای بسیاری از افراد نصب ویندوز با فلش روش بهتری برای بروزرسانی سیستم عامل است. بعضی‌ها به خاطر سرعت بالای این روش آن را ترجیح می‌دهند و بعضی هم به‌خاطر نداشتن درایو نوری روی رایانه شخصی یا لپتاپشان به سراغ این روش می‌روند. دلیل هرچه که باشد روش آن را به شما آموزش دادیم. شما فقط به یک فلش و یک نرم‌افزار نیاز دارید. فلشتان را آماده کنید و طبق راهنمای بالا با سرعت ویندوز جدید را نصب کنید. اگر روش دیگری برای نصب ویندوز با فلش می‌شناسید در قسمت نظرات با پارتاکومگ به اشتراک بگذارید.

پرینت مقالـه
اشتراک گذاری

اندازه متن 14

ارسال دیدگاه