شارژر همه کاره Universal | آنچه باید بدانیم

خوشبختانه با حضور شارژهای universal  شما می توانید هر دستگاه های مختلف را شارژ کنید. اساسا میزان ولتاژ و آمپر  در این آداپتورها قابل تغییر هست. نکته قابل توجه در مورد برق آداپتور این است که دستگاه فقط به اندازه مورد نیاز برق می گیرند. این منبع تغذیه قادر به تولید ولتاژهای متنوعی هستند و برای محاسبه کشش جریان از مقاومت داخلی سیستم ها استفاده می کنند. در این مقاله ما قصد داریم 3 مدل از بهترین شارژر همه کاره یا Universal  را به شما معرفی کنیم.

Belker 90W Slim Universal AC Laptop Charger

در چند سال اخیر شرکت Belker تصمیم به تولید یک آداپتور همه کاره گرفت که بتوان به کمک آن هر نوع لپ تاپی را شارژ کرد. به علت تخصص ویژه ای که در تولید منابع تغذیه داشت توانست یک آداپتور  Universal طراحی کند که آمپر و ولتاژ آن متناسب با نیاز دستگاه طراحی شود. حتی از این آداپتورها می توان برای تلویزیون ، پرینتر و موارد مشابه استفاده کرد.

برق ورودی

Belker 90W Slim Universal AC Laptop Charger دارای یک ترانسفورماتور پیشرفته است که توانایی دریافت برق ورودی از 100 تا 240 ولت را دارد. این بدین معناست که اگر به یک سفر رفتید ، فقط با یک آداپتور بتوانید تمامی دستگاه های الکتریکی خود را شارژ کنید. همچنین با دوشاخه ای که دارد در هر جای جهان می توان از آن استفاده کرد(در ایران به یک تبدیل نیاز دارد).

برق خروجی

وقتی نوبت به توان خروجی می رسد ، ایجاد ولتاژ در سطح های مختلف کار آسانی نیست. دستگاه هایی که میتوانند این کار را انجام دهند هزینه های بالایی دارند و منبع تغذیه آزمایشگاهی نامیده می شوند. کمپانی Belker از این منابع تغذیه پیشی گرفت و مداری ایجاد کرد که میتوانست ولتاژ های مختلفی را ایجاد کند. این شارژر از 15 ولت ، 16 ولت ، 18.5 ولت ، 19 ولت و 20 ولت پشتیبانی می کند. این توانایی تولید تا 90 وات را دارد. برخلاف ولتاژ ، مصرف برق یک منحنی خوب است. در صورت تمایل می توانید از شارژر 40 وات ، شارژر 20 وات یا حتی شارژر 87.235 واتی استفاده کنید. تا زمانی که زیر 90 وات باشد ، خوب می توانید کار کنید.

قابلیت اتصال

این شارژر برای این که بتواند به تمامی دستگاه ها متصل شود 18 عدد کانکتور مختلف برای آن در نظر گرفته شده است. از طریق برچسبی که روی هر کانکتورهست می توان فهمید که برای هر لپ تاپ ، چه کانکتوری باید استفاده شود. 90%   کاربران در انتخاب کانکتور مورد نظر برای دستگاه خودشان به مشکل نمی خورند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که این کابل ها کاملاً منحصر به یک نوع سوکت ورودی نیستند. اگر برند رایانه خود را در لیست نیافتید ، نگران نباشید. اگر ابعاد کانکتور با جک شارژر شما یکسان باشد ، می توانید از آداپتور استفاده کنید.

طراحی:

یکی از ویژگی های بارز این شارژر ، جمع و جور بودن آن است و به راحتی در کیف جا می شود. این شارژر دارای یک سیم بلند به طول 6 فوت می باشد.

LVSun 90W Universal Laptop Charger

LVSun وارد کننده بسیار بزرگی از لوازم الکترونیکی است.  در واقع ، این همان شارژر مارک جدیدی دارد و در فروشگاه ها با دو برابر قیمت فروخته می شود.

برق ورودی

شارژر جهانی LVSun 90W برای بازار ایالات متحده طراحی شده است ، بنابراین فقط ورودی 100 تا 120 ولت را می پذیرد. این دامنه ولتاژ کمی بیشتر از مقدار عادی است. بنابراین میتوانید از آن برای هر نوع رایانه قابل حمل استفاده کنید. ممکن است این مورد چندان برای سفر مناسب نباشد ولی برای استفاده عادی یکی از بهترین گزینه هاست.

برق خروجی

دامنه خروجی این شارژر 12 تا 24 ولت ، با افزایش 0.5 ولت است. به احتمال زیاد ، ولتاژهای مختلفی وجود دارد که قرار نیست معمولاً مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر یک دستگاه الکترونیکی عجیب و غریب دارید که از ولتاژ غیرمعمول خارج می شود ، این گزینه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این منبع تعذیه می تواند کل انرژی تا 90 وات را تولید کند. این مدل کمی کارآمدتر از برخی آداپتورهای دیگر است و محدوده ایده آل آن در محدوده 40 تا 60 وات است. اگر میزان ولتاژ مورد نیاز سیستم شما در این محدوده باشد، از کاهش حرارت و کارایی بهتر لذت خواهید برد.

قابلیت اتصال:

این شارژر دارای 12 کانکتور مختلف است که معمولا برای اکثریت رایانه های قابل حمل استفاده می کنند. این اتصالات به تنهایی می توانند 80 درصد از لپتاپ و نوت بوک های سطح بازار را پشتیبانی کنند.

طراحی

اگرچه جمع و جورترین شارژر موجود در بازار نیست ، اما می تواند به عنوان یک شارژر عالی خریداری شود. این آداپتور دارای دو درگاه USB 5ولتی می باشد که قابلیت شارژ تا حداکثر 2.1 آمپر را دارد. این بسیار عالی است. چون اکثر شارژرهایی که درگاه USB دارند فقط یک آمپر خروجی دارند که باعث کند شدن روند شارژ می شود.

Powseed 70W Universal Laptop Charger

کمپانی Powseed سالهاست که در زمینه تولید شارژر و آداپتور فعالیت دارد. آنها هم شارژرهای جایگزین OEM با کیفیت بالا و هم این شارژرهای عالی جهانی تولید می کنند. همچنین تنوع محصولات این کمپانی باعث شده که به یک برند قابل اعتماد تبدیل شود.

برق ورودی

Powseed 70W Universal Charger در بسیاری از کشورهای جهان فروخته می شود. به همین دلیل از ورودی های 120 تا 240 ولت پشتیبانی می کند. این مورد باعث شده تا بتوانید شارژر خود را همیشه و همه جا در سفر با خود به همراه داشته باشید.

برق خروجی

مانند اکثر مدل های شارژر universal ، این مورد نیز قادر است در مجموع 70 وات توان خروجی تولید کند. اگر مطمئن نیستید که خروجی مورد نظر شما چقدر است باید میزان ولتاژ را در آمپر ضرب کنید، نتیجه بر حسب وات نشان داده می شود. حدود 70 درصد رایانه ها به خروجی 70 وات نیاز دارند. دامنه ولتاژهای تحت پوشش شامل 12 ، 15 ، 16 ، 18 ، 18.5 ، 19 ، 19.5 ، 20 ، 22 و 24 ولت است. یکی از مزیت های این مدل تنظیم ولتاژ به صورت خودکار است.

طراحی

اگرچه این شارژر از نظر اندازه نسبت به سایر مدل های universal بزرگ تر است ولی در عوض از تعداد کانکتور بیشتری برخوردار است. همچنین سازنده برای آسانی در جابه جایی ، از چسب های مخصوص برای جمع نگهداشتن سیم استفاده کرده تا کابل گره نخورد و جابجایی آن آسان باشد.

از میان مدل های شارژر همه کاره universal معرفی شده کدام یک برای دستگاه من مناسب تر است؟

شارژر همه کاره universal معرفی شده تقریبا عملکرد یکسانی را از خود ارائه می دهند. قبل از خرید حتما باید مطمئن شوید که آداپتور شارژر مورد نظر با رایانه شما از لحاظ ولتاژ و آمپر و ابعاد کانکتور سازگاری داشته باشد. مورد بعدی که باید بررسی کنید میزان برق مصرفی دستگاه است. به همین منظور اگر میزان ولتاژ(V) را در جریان (A) ضرب کنید توان مصرفی بر حسب وات (W) به دست می آید. درصورتی که توان مورد نیاز سیستم شما تا 90 آمپر بود می توانید با خیال راحت از آداپتورهای universal استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که تعداد کمی از دیوایس ها هستند که توان مصرفی آنها از 90 وات بیشتر است. در این صورت ما به شما خرید Belker Slim Universal Laptop Charger را توصیه میکنیم که طراحی جمع و جوری داشته و از اکثر دیوایس های موجود در بازار پشتیبانی می کند.

اگر کانکتور برای شما کمیاب است ، از خرید LVSun Universal Laptop Charger غافل نشوید. چون دو پورت usb نیز دارد که به کمک آن میتوان هر دستگاهی را شارژ کرد و شما دیگر به شارژر موبایل نیز احتیاج نخواهید داشت.

اگر هنوز شارژر مناسب خود را پیدا نکرده اید، حتما به Powseed Universal Charger فکر کنید. چون تقریبا از تمامی دستگاه ها پشتیبانی کرده و ولتاژ مورد نیاز خودش را دارد.

منبع: بهترین شارژرهای universal