تغییرات سیستم‌ عامل‌های سری‌های سامسونگ Galaxy Tab S8، Galaxy S22، و Galaxy S21

قبل از اینکه سری Galaxy Tab S8 در رویداد اختصاصی سامسونگ آنپکد شود، بیانیه‌ای مطبوعاتی از طرف سامسونگ به بیرون درز کرد که براساس آن فاش شد این شرکت برنامه‌هایی برای گوشی‌های پرچم‌دار فعلی‌اش دارد و می‌خواهد چهار به روز رسانی بزرگ در سیستم‌‌عامل آنها انجام دهد و در کل پنج سال هم خدمات پشتیبانی ارائه دهد. به عنوان مثال اندروید Galaxy Z Flip3 و Galaxy Z Fold3 به نسخه 15 ارتقاء پیدا می‌کند.

اندروید سری‌های Galaxy Tab S8 به نسخه 16 ارتقاء پیدا می‌کند

بیانیه مطبوعاتی سامسونگ برای سری Galaxy Tab S8 قبل از رویداد آنپکد فاش شده است. با وجود اینکه اسناد موجود نشان می‌دهند اکثر مشخصات فاش شده‌ حقیقت دارند اما به نظر می‌رسد جزئیاتی نیز همچنان پنهان باقی مانده که تاکنون به آن اشاره‌ای نشده است: سامسونگ در حال بهبود سیاست‌های به روز رسانی نرم‌افزاری خود برای گوشی‌های پرچمدارش است.

این شرکت کره‌ای قرار است اعلام کند که از اکنون به مدت چهار سال می‌خواهد همچنان به روز رسانی سیستم‌عامل گوشی‌های پریمیوم فعلی خود را ادامه دهد. ظاهراً سری‌های Galaxy Tab S8، سری‌های Galaxy S22، سری‌های Galaxy S21، Galaxy Z Fold3، و Galaxy Z Flip3 از این سیاست جدید نرم‌افزاری بهره خواهند برد. با این تفاسیر سری Galaxy S22، سری Galaxy Tab S8 و Galaxy S21 FE که همگی در زمان عرضه اندرویدشان 12 است، به اندروید 16 ارتقاء پیدا خواهند کرد. تنها سری‌ها Galaxy S21، Galaxy Z Fold3، Galaxy Z Flip3 اندرویدشان 15 خواهد شد.

سال 2020، سامسونگ وعده داد که سه به‌روزرسانی در سیستم‌عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی برای گوشی‌های پرچم‌دار خود ارائه خواهد کرد و با این حرف نسبت به رقبا پیشی گرفت. اکنون شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس و شیائومی نیز این سیاست را در پیش گرفته‌اند، اما سامسونگ با این کار یک سر و گردن از رقبای خود جلوتر افتاده است. چنین پیشرفتی تحسین‌برانگیز است زیرا به این معنی است که سیاست به روز رسانی سامسونگ بهتر از گوگل است. با این حال به اندازه اپل کار بزرگی نکرده‌اند – به عنوان مثال هفت نسخه مختلف از سیستم‌عامل iOS روی iPhone 6S اجراء می‌شود – البته در حال حاضر چنین چیزی دیگر آنقدرها هم رقابتی محسوب نمی‌شود.