چرا سالم بودن باتری لپ تاپ مهم است؟

سالم بودن باتری لپ تاپ برای رایانه و کاربر حائز اهمیت است. اگر باتری خراب باشد آنگاه اتفاقات ناخوشایندی را تجربه خواهید کرد. لپ‌تاپ بدون باتری به جریان مستقیم برق محتاج است. خراب شدن سیستم و از کار افتادن ذخیره انرژی ( لپ‌تاپ – نوت‌بوک ) ابتدایی ترین اشکالات در پی خرابی باتری است. اگر باتری فرسوده باشد؛ گاها رایانه شما در حین انجام کار بطور غیر قابل پیش بینی و ناخواسته خاموش می شود. ویندوز به‌ما نشان می دهد : این باتری برای 30 دقیقه آینده کارائی دارد، اما سیستم 10 دقیقه بعد بطور ناگهانی خاموش می شود. این مشکل به علت فرسوده شدن یک یا چند سلول داخل باتری اتفاق می افتد. معمولاً اتفاقات این چنین ، پیامدهای ناخوشایندی دارد. فایل های ذخیره نشده و کارهای نیمه کاره تمرکز کاربر را مختل می‌کند. انگار زندگی بطور ناگهانی خاموش می شود! اهمیت سلامت باتری لپ تاپ را بررسی می کنیم .

فرسودگی باتری باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود

این مشکل در پی ضعف باتری رایانه اتفاق می افتد. این موضوع تبعات و آسیب های سخت افزاری برای دستگاه شما به دنبال دارد. اگر شما از دستگاهی با هارد دیسک مغناطیسی یا همان H.D.D استفاده می ‌کنید، چنانچه باتری لپ‌ تاپ شما ایراد داشته باشد قبل از این ‌که سیستم عامل بتواند اقدامات لازم برای آمادگی هارد دیسک و سایر بخش های دستگاه جهت خاموش شدن را پیش بینی و اجرا کرده باشد، دستگاه به طور ناگهانی خاموش می شود.

سلامت دستیار شما به خطر می‌افتد

ممکن است نوت‌بوک یا لپ‌تاپ شما به عنوان همیار تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد. تصور کنید اگر دستگاه در حین انجام پروژه درسی یا دانشگاه بطور ناگهانی خاموش شود. این مورد عواقب ناراحت کننده ای در پی خواهد داشت. سالم بودن باتری لپتاپ با توجه به چنین دلایلی برای کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لپ تاپی که باتری ندارد نمی تواند بدون آداپتور و جریان برق روشن بماند.

خراب شدن باتری برای هارد دیسک مغناطیسی ضرر دارد

ازکار افتادن ناگهانی سیستم برای هارد دیسک شما خوب نیست . این اتفاق برای فایل‌ های ذخیره روی آن نیز مضر است. خاموش شدن ناگهانی لپ ‌تاپ برای رم و سایر قطعات نیز چندان خوشایند نیست. کارکرد صحیح و سلامت باتری لپ تاپ می تواند بر فرایند کارکرد صحیح دستگاه تاثیر بسزایی داشته باشد.

آسیب هایی هستند که در پی صدمات فیزیکی قابل رخداد و فاجعه بار هستند

نکته مهم در مورد استفاده از لپ تاپ در حالت بدون باتری :

گاهی تصور می کنیم اگر باتری رایانه ، فرسوده و خراب است مشکل مهمی وجود ندارد. سالم بودن باتری لپ تاپ آنچنان مهم نیست !!! کاربر تصمیم می‌گیرد با کمک ” آداپتور برق ” لپ‌تاپ را روشن نگه دارد. ممکن است این تصمیم در نگاه اول از نظر اقتصادی و به‌منظور جلوگیری از پرداخت هزینه تعویض باطری، عقلانی بنطر برسد. این یک تصور اشتباه است! استفاده دایمی از آداپتور و شارژر رایانه ؛ دمای را بیشتر از حالت استاندارد افزایش می‌دهد. رایانه در معرض شوک های الکترونیکی قرار میگیرد و اتفاق‌های ناخوشایندی در پیش رو خواهد بود. در مقاله بعدی به طور فنی و کمی حرفه‌ای و با جزئیات بیشتری به این موضوع می پرداریم، اما به نظرم تا همینجا کافی است تا برای خرید باطری لبتاپ اقدام نمایید.


توصیه ما خرید و جایگزینی باتری اورجینال است

این مرکز به عنوان یک فروشگاه آنلاین مرجع قطعات لپتاپ مفتخر است باتوجه به بیش از یک دهه سابقه درخشان در بین مشتریان و همکاران گرامی به عنوان مرکز فروش و پخش قطعات لپ تاپ از هم اکنون تحت عنوان برند پارتاکو و به صورت آنلاین جهت رفاه حال مشتریان و همکاران عزیز در سراسر کشور ، از ابتدای مراحل عیب یابی دستگاه تا انتخاب و تهیه قطعه مناسب شما را همراهی می نمایند. خرید باتری اورجینال لپ تاپ از فروشگاه باتری پارتاکو امکان پذیر است.


اگر احساس می ‌کنید حال باتری لپ ‌تاپ شما خوب نیست و به اهمیت سلامت باتری لپ تاپ پی بردید، برای پیگیری وضعیت آن درنگ نکنید. اگر رسیدگی به وضعیت آن و یا جایگزینی باتری خراب با باطری نو را انجام ندهید ممکن است از آسمان بلای بزرگ‌ تری نازل شود. دوستانه بگویم اصلاً برای رفع این مشکل درنگ نکنید.

سخن پایانی برای دوست عزیزم !

اهمیت سلامت باتری لپ تاپ را دست کم نگیرید! رایانه های قابل حمل مانند همه سیستم‌ ها، اجزای سخت افزار مرتبطی دارند. این قطعات و اجزاء در حال ارتباط و تعامل هستند. مشکل در هرکدام از لوازم الکترونیکی رایانه منجر به ایجاد اشکالاتی در سایر قسمت های سیستم خواهد شد. مشکلات خراب شدن باتری به عنوان یک قطعه مهم و کاربردی که وظیفه تامین انرژی مورد نیاز تمام قطعات الکترونیکی را برعهده دارد بسیار مخاطره آمیز است. اگر سالم بودن باتری لپ تاپ برای شما اهمیت دارد ، تعویض و جایگزینی باتری های داخلی به ما اعتماد کنید.