با لپ تاپ جدید سامسونگ آشنا شوید | آیا Galaxy Book Pro 360 با MacBook Pro در رقابت است؟

سامسونگ با این که بیش از دو دهه از تولیدکنندگان برتر کره جنوبی شناخته شده ، ولی از لپ تاپ‌های این شرکت کم‌تر صحبت به میان آمده است. اخیرا لپ تاپ Galaxy Book Pro 360 در تولیدات لپ‌تاپ سامسونگ خودنمایی می‌کند. به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ سابقه خوبی از خود به جا بگذارد. این نوت بوک فوق سبک با الگوبرداری از گوشی‌های هوشمند GALAXY و استفاده از قلم نوری و همچنین صفحه نمایش AMOLED دارای چند نکته برجسته است. با پارتاکو همراه باشید تا به نقد و بررسی این محصول بپردازیم.

مشخصات سخت افزاری و قیمت لپ تاپ Galaxy Book Pro 360

لپ تاپ Galaxy Book Pro 360 با پردازنده مرکزی Intel Core i7-1165G7 ، 8 گیگابایت رم و حافظه اس اس دی 512 گیگابایتی با قیمت 1299 دلار شروع می شود. دو برابر شدن RAM به 16 گیگابایت و فضای ذخیره سازی آن به یک SSD  یک ترابایتی قیمت را تا 1499 دلار افزایش می دهد. البته لازم به ذکر است که این دستگاه فعلا در وضعیت پیش فروش بوده و رسما از آن رونمایی نشده است.

طراحی و شکل ظاهری Galaxy Book Pro 360

این نوت‌بوک فوق‌العاده دارای نمایشگر 15 اینچی و 1.5 کیلوگرم وزن می‌باشد. همچنین صفحه نمایش قابلیت چرخش 360 درجه دارد. همچنین رنگ زیبای Mystic Blue روی قاب آلومینیومی این دستگاه استفاده شده است. این رنگ آبی سرمه ای عمیق است که مایکروسافت در Surface Laptop 3 استفاده کرده است (اما در Surface Laptop 4 رها شده است).

به عنوان یک 2 در 1 ، لپ تاپ Galaxy Book Pro 360 می تواند با چرخاندن صفحه به عقب بر روی لولاهای دوگانه انعطاف پذیر خود ، به یک تبلت تبدیل شود. نمایشگر به راحتی می چرخد. بنابراین می توانید هنگام مشاهده محتوا ، Galaxy Book Pro 360 را به یک تبلت عظیم تبدیل کنید یا آن را به حالت چادر قرار دهید.

امنیت و دوام  Galaxy Book Pro 360  

یک حسگر اثر انگشت دقیقاً بالای دکمه پاور در دکمه پاور تعبیه شده است که به شما امکان می دهد سریع و با خیال راحت وارد سیستم شوید. یکی از امتیازات ویژه این دستگاه ، مقاومت در برابر ضربه و حتی افتادن از ارتفاع می‌باشد.   جنس بدنه از جنس آلومینیوم سری 6000 می‌باشد که می تواند در محیط های سخت از ارتفاعات تا سقوط و قرار گرفتن در برابر گرد و غبار مقاومت کند.

پورت‌های Galaxy Book Pro 360 :

در لبه سمت چپ Galaxy Book Pro 360 ، یک درگاه Thunderbolt 4 (با آرم رعد و برق مشخص شده است.) و یک USB Type-C در کنار یک نشانگر کوچک LED وجود دارد. در سمت راست یک درگاه USB 3.1 Type-C دیگر قرار دارد که به شما امکان می دهد از هر دو طرف شارژ کنید. در کنار آن شیار کارت microSD و جک هدفون وجود دارد.

مشکلی در این میان وجود دارد ،عدم وجود پورت‌های HDMI و TYPE-A است.

صفحه نمایش Galaxy Book Pro 360

Galaxy Book Pro 360 دارای نمایشگر 1080 فول اچ دی می‌باشد. وضوح و کیفیت تصویر نیز در عکس زیر قابل مشاهده است. این پنل 15.6 اینچی از فناوری آمولد AMOLED سامسونگ استفاده می کند ، همان فناوری موجود در تلفن های هوشمند گلکسی. نتیجه این است که یک صفحه نمایش لپ تاپ با رنگ های زنده منفجر می شود. حتی به آیکون های برنامه با اشباع زیبا زندگی جدید داده می شود.

این یک لپ تاپ 15 اینچی است ، بنابراین انتظار داشته باشید که به عنوان یک تبلت عملکرد خوبی نداشته باشد. سپس ، اگر شما هنرمندی هستید که می خواهید بزرگترین بوم را کار کنید ، چیزی بزرگتر از این پیدا نخواهید کرد.

قلم نوری ، تاچ پد و کیبورد Galaxy Book Pro 360

صفحه کلید این دستگاه بسیار حساس است که حتی لمسی به نظر می‌آید.با کوچکترین برخورد انگشت به کیبورد ، حرف مورد نظر تایپ می‌شود. کلیدها دارای اندازه مناسبی هستند و دکمه های جهت پیما به شکل T وارونه از سایر کلیدها جدا شده اند. در سمت راست کیبورد ، کلیدهای ماشین حساب قرار گرفته اند. دقت تایپ کیبورد لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو 360 تقریبا 96%   می‌باشد.

تاچ پد 5.2 * 3.5   اینچی تقریبا نیمی از فضای قاب دور کیبورد را اشغال کرده است. بله ، S Pen در Galaxy Book Pro 360 گنجانده شده است و بله ، هنوز هم یک همراه قابل اعتماد برای هنرمندان و افراد یادداشت بردار است.

صدای Galaxy Book Pro 360

بلندگوهای دوگانه در پانل پایین به اندازه کافی بلند هستند که می توانند دفتر کار را پر کنند ، اما من مطمئن نیستم که آنها جایگزین یک بلندگوی بلوتوث مناسب می شوند.

گرافیک Galaxy Book Pro 360

ما Galaxy Book Pro 360 را به موقع در تست معیارهای دقیق گرافیکی قرار خواهیم داد. در حال حاضر ، می توانم به شما بگویم که Galaxy Book Pro 360 همراه با گرافیک Iris Xe ، جدیدترین تراشه مجتمع اینتل است. من انتظار ندارم که بازی های AAA را با وضوح 1080p اجرا کند ، اما باید برای پخش عناوین قدیمی تر یا جدیدتر در تنظیمات گرافیکی پایین تر کافی باشد.

شارژدهی باتری Galaxy Book Pro 360

این دستگاه بعد از یک بار شارژ تا 20 ساعت بعد میتواند روشن بماند! این فوق العاده است. شارژ دهی سایر لپ تاپ‌ها به طور متوسط بین 6 تا 8 ساعت می‌باشد.