آزاد کردن فضای هارد در ویندوز 10 | راهکاری برای افزایش میزان حافظه خالی هارد دیسک شما

سلام به همراهان همیشگی پارتاکو . حتما تابه حال متوجه این موضوع شده اید که بخشی از حافظه هارد شما بدون استفاده رها شده و قابل استفاده نیست. اما حالا چطور میزان حافظه در ویندوز 10 افزایش دهیم. آیا فضای کافی در اختیار ندارید؟ نگران نباشید . ما به شما می گوییم که چگونه فقط با چند کلیک حافظه بیشتری در اختیار داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا آزاد کردن فضای هارد در ویندوز 10 به شما آموزش دهیم. برای درک بهتر این موضوع می توانید ویدیویی که برای شما آماده کرده ایم را مشاهده کنید. امیدوارم که مفید واقع شود.

استفاده از ابزار کمکی ویندوز 10

اگر شما بخواهید میزان فضای آزاد هارد دیسک خود را افزایش دهید ، ویندوز 10 یک ابزار کمکی برای راحتی شما فراهم کرده است. با استفاده از این ابزار می توانید نوع حافظه مورد استفاده در دستگاه خود و همچنین چه نوع داده هایی حافظه را اشغال کرده مشاهده کنید. نام این ابزار Storage Sense است. این ابزار به شما می گوید که چه داده های موقتی حافظه شما را اشغال کرده است. همچنین داده هایی که به آن ها نیاز ندارید را مشخص کرده و به راحتی میتوانید آن ها را پاکسازی کنید. خب برای مشاهده این ابزار در ویندوز ابتدا  از طریق منوی استارت دکمه Setting را انتخاب می کنیم:

حال بر روی گزینه system کلیک کنید:

خب الان روی گزینه ی Storage بزنید:

در این بخش گزینه  Configure Storage Sense Run it Now را فعال کنید

خب در این پنجره می توان انواع فایل های موقتی که میتوان حذف کرد را مشاهده کنید. فایل مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی Clean now  کلیک کنید.

اگر گزینه Delete temporary files that my apps aren’t using را انتخاب کنید ، به صورت روزانه ، ماهیانه و هفتگی فایل های بدون استفاده و موقتی را خودکار حذف می کند.

جمع بندی و نتیجه گیری :

در این مبحث کوتاه ، به صورت مرحله به مرحله به شما نحوه آزاد کردن فضای هارد در ویندوز 10 به کمک ابزار کمکی ویندوز 10 توضیح دادیم. همچنین یک ویدیو برای شما در ابتدای مبحث گذاشتیم که این کار را به صورت کامل انجام می داد. امیدوارم که استفاده کافی را از این مقاله برده باشید.

پیروز و سربلند باشید.

منبع: حذف فایلهای موقتی به کمک ابزار ویندوز 10