تاریخچه Beats | زمان تاسیس – محصولات و سرویس ها

Beats Electronics LLC که به Beats by Dr. Dre یا به Beats by Dre معروف شده ،یک تولید کننده محصولات صوتی مصرفی است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا می باشد. این کمپانی توسط Dr. Dre که یک تهیه کننده موسیقی بود پایه گذاری شد. Beats در واقع یکی از زیر مجموعه های Apple محسوب می شود. عمده تولیدات این شرکت در زمینه هدفون و بلندگو است. همچنین از تکنولوژی Beats Audio در بلندگوی لپ تاپ HP به کار رفته است. خط تولید اصلی این شرکت با مشارکت شرکت تجهیزات AV Monster Cable Products تولید شده است. پس از پایان قرارداد خود با این شرکت ، بیتس توسعه بیشتر محصولات خودش را به صورت مستقل آغاز کرد.با ما همراه باشید تا نگاهی بر تاریخچه Beats بیندازیم.

این کمپانی در سال 2014 یک سرویس موسیقی آنلاین به نام Beats Music را راه اندازی کرد. همچنین در همان سال توانست 64% از بازار ایالات متحده را در دست بگیرد. در یک دوره ی زمانی ،  عمده محصولاتش در اختیار کمپانی تایوانی HTC بود.

تاریخچه Beats:

تاسیس این کمپانی چه زمانی بود؟

Beats در سال 2006 توسط تولید کننده موسیقی Dr. Dre و و فردی به نام Jimmy Iovine که صاحب یک استدیوی ضبط موسیقی بود تاسیس شد. در سال 2008 اولین محصول خود را با همکاری کمپانی Monster Cable که از تولیدکنندگان قطعات صوتی و تصویری بود ، در کالیفرنیا تولید کرد. هدفون Beats by Dr. Dre Studio در 25 جولای 2008 وارد بازار شد.در ابتدا بیتس برای تولید محصولات خود به همکاری با خوانندگان پاپ و هیپ هاپ متکی بود. این کمپانی در اوایل با قرار دادن تبلیغات خود در موزیک ویدیو افراد مشهور ، محصولاتش را به فروش می رساند. ولی رفته رفته شهرتش بیشتر شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. پشتیبانی Beats توسط موزیسین ها توانست محبوبیت بسیار زیادی در بین جوانان و نوجوانان کسب کند.

قرارداد بستن با HTC و قطع همکاری با Monster Cable

در آگوست 2010 کمپانی HTC که تولید کننده تلفن های هوشمند می باشد، 50% از سهام بیتس را به مبلغ 309 میلیون دلار خریداری کرد. هدف از خرید این بود که HTC بتواند به کمک Beats با سایر سازندگان تلفن همراه رقابت کند. همچنین از این پس می توانست برند Beats را برای بلندگوها و هدفون های خود ثبت کند. HTC علی رغم خرید عمده خود ، به Beats اجازه فعالیت به عنوان یک شرکت مستقل را داد.

در 19 ژانویه 2012 همکاری کمپانی بیتس با Monster Cable قطع شد. در همان زمان Dre و Iovine تصمیم گرفتند تا خط تولید خود را گسترش دهند . بنابراین تعداد کارمندان این شرکت به 300 نفر ارتقا پیدا کرد. در اکتبر 2012 ، بیتس از اولین محصولات خود ساخته خود  ، هدفون “Beats Executive” و بلندگوهای بی سیم “Beats Pill” رونمایی کرد – Iovine معتقد بود که شرکت برای ادامه رشد خود باید “سرنوشت خود را” کنترل کند.

برخی از شرکت ها سعی کردند هدفون هایی مشابه Beats بسازند ولی هرگز نتوانستند کیفیت این محصولات را تجربه کنند. با توجه به این مسائل پیش آمده ، مدیرعامل بیتس اعلام کرد که اکثر افرادی که هدفون و تجهیزات صوتی را تولید می کنند ، هرگز حضور داخل یک استدیو را تجربه نکرده اند.

فروش HTC و Beats Music

در جولای 2012 ، HTC نیمی از سهام خود در Beats را به قیمت 150 میلیون دلار فروخت و با 25.1 درصد همچنان بزرگترین سهامدار بود. هدف از این فروش “ایجاد انعطاف پذیری برای گسترش جهانی در عین حفظ سهام عمده HTC و انحصار تجاری در تلفن همراه” بود. در آگوست 2013 ، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه بنیان گذاران Beats قصد داشتند سهام باقی مانده اچ تی سی در این شرکت را پس بگیرند و یک شریک جدید و مشخص نشده را برای سرمایه گذاری در آینده دنبال کنند.

 در تاریخ 27 سپتامبر 2013 ، HTC تأیید کرد که 24.84٪ سهام باقیمانده Beats خود را به قیمت 265 میلیون دلار به این شرکت بفروشد. همچنین بیتس تایید کرد که شرکت Carlyle Group با 500 میلیون دلار سرمایه گذاری توانست در Beats سرمایه گذاری کند.

در 21 ژانویه 2014 ، این شرکت Beats Music ، سرویس اشتراک موسیقی آنلاین را در بستر وب راه اندازی کند. در ابتدا این سرویس فقط برای ساکنان ایالت متحده در دسترس بود و به مرور زمان برای تمام جهان قابل استفاده شد.

ما می خواستیم یک سرویس اشتراک موسیقی بسازیم که آزادی سرویس اشتراکی درخواستی و پخش ده ها میلیون آهنگ را به طور همزمان پشتیبانی کند.

Ian Rogers مدیر اجرایی Beats در 2014
خرید Beats توسط کمپانی اپل

در 8 می 2014 Financial Times گزارش داد که Apple در حال مذاکره با بیتس برای خرید این شرکت به مبلغ 3.2 میلیارد دلار است. این معامله به صورت غیر رسمی در Youtube و FaceBook منتشر شد. در 28 مه 2014 اپل رسما کمپانی بیتس را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری کرد.

شکایت Bose

در ژانویه 2014 ، شرکت Bose از Beats Electronics شکایت کرد ، و ادعا کرد که خط “Studio” خود دارای فناوری حذف نویز است که پنج حق اختراع در اختیار شرکت را نقض می کند. Bose همچنین به دنبال راهکاری می گشت که اجازه فروش کمپانی های متخلف در ایالات متحده را ندهد. در نهایت این دادخواست در خارج از دادگاه حل و فصل شد.

شکایت Monster

در ژانویه 2015 ، شرکت Monster Inc. از Beats به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد ، و ادعا کرد که این شرکت با استفاده از تاکتیک های غیرقانونی Monster را مجبور به خروج از این کار کرده است در حالی که حقوق فن آوری ها و محصولاتی را که به طور مشترک تولید کرده بود حفظ کرده و برای آسیب رساندن به تجارت محصولات صوتی خود Monster دست به همکاری زده است. این مساله هم با یک سری روابط حل و فصل گردید.

محصولات:

خط تولید اصلی Beats ، هدفون Beats by Dre بود.  ولی علاوه بر هدفون ، محصولات دیگری هم تولید کرد که به شرح زیر می باشد:

Beats Solo Pro

این هدفون روی گوش است. در کنار گوشی های بی سیم Powerbeats Pro واقعی ، آنها بخشی از نسل جدید محصولات Beats هستند که از ابتدا با اپل ساخته شده اند. آنها اولین هدفون گوش هستند که توسط Beats ساخته شده و دارای قابلیت حذف نویز فعال هستند. آنها در کنار Solo 3 به فروش می رسند.

Beats Solo 3 Wireless

این هدفون به اندازه استاندارد است. با وصل شدن از طریق جک هدفون ، می تواند با یکبار شارژ 40 ساعت دوام بیاورد.

Beats Studio 3 Wireless

اینها در حال حاضر هدفون های بی سیم پیشرفته ای هستند که Beats ارائه می دهد. آنها با بلوتوث متصل می شوند و 40 ساعت عمر باتری دارند و 22 ساعت دوام باتری دارند و نویز انطباقی آنها خاموش است. این هدفون در طیف وسیعی از رنگ ها و نسخه ها شامل مجموعه های سیاه ، آبی و خاص مانند “مجموعه NBA” ارائه می شود.

Earbuds

در 7 سپتامبر 2016 ، Powerbeats³ روانه بازار شد. در تاریخ 10 فوریه 2017 ، هدفون های سبک گردن BeatsX به بازار عرضه شدند. Powerbeats Pro در 10 مه 2019 در ایالات متحده و 2 هفته بعد برای انگلیس و اروپا منتشر شد.

Beats Audio

این شرکت همچنین مارک Beats را تحت عنوان Beats Audio (ارائه شده Beats Audio) و فناوری را به سایر تولیدکنندگان مجوز داده است. امروزه شرکت HP برای تولید اسپیکر لپ تاپ های خود از تکنولوژی Bang & Olufsen استفاده می کند. این تکنولوژی بر پایه ی Beats Audio طرح ریزی شده است. علاوه بر این شرکت HTC که در زمینه تولید تلفن همراه هوشمند فعالیت دارد از سپتامبر 2011 الی 2013 از تکنولوژی Beats Audio در تولید گوشی های هوشمند خود استفاده می کرد.

Car audio

در سال 2011 ، بیتس با Chrysler LLC به توافق رسید تا از سیستم های صوتی با مارک Beats در وسایل نقلیه خود استفاده کند. اولین وسیله نقلیه تحت همکاری ، وسیله نقلیه لوکس کرایسلر 300S 2012 بود که شامل سیستم صوتی Dr. Dre بود. سیستم های صوتی Beats نیز در مدل های مارک های دیگر Fiat Chrysler Automobiles گنجانده شده است. مارک های اتومبیل که در حال حاضر سیستم صوتی Beats در وسایل نقلیه آن موجود است دوج ، کرایسلر ، جیپ ، فیات ، فولکس واگن و SEAT هستند.

منبع: ویکی پدیا