بهترین نرم افزار برای بازیابی اطلاعات Android

نرم افزار برای بازیابی اطلاعات Android: اگر متوجه شوید که یک پرونده مهم از تلفن یا تبلت Android شما حذف شده است، واقعاً لحظه ای دردناک است. شاید آن فایل انعکاسی از لحظات خوشی بوده که نمی توانید دوباره آن را تجربه کنید، یا سندی بود که در محل کار به آن نیاز داشتید. از دست دادن فایل ها در هر موردی باشد دردناک است.

دلیل اینکه ممکن است داده های خود را در Android یا iOS خود از دست داده باشید می تواند به دلیل حذف تصادفی، عدم پشتیبان گیری، خطاهای ریشه دار، عملکرد نامناسب کارت حافظه و غیره باشد. بنابراین، اگر متوجه شوید که نمی توانید پرونده مهمی را در تلفن خود پیدا کنید، چه می کنید؟ آیا راهی برای پس گرفتن آن وجود دارد؟ خوب، این جایی است که نرم افزار بازیابی اطلاعات آندروید وارد صحنه می شود!

نرم افزار بازیابی اطلاعات Android چگونه کار می کند؟

نکته قابل توجه در اینجا این است که با حذف یک فایل، داده های آن کاملاً پاک نمی شوند. Android آن فضا را خالی علامت گذاری می کند و به عنوان پرونده از دست رفته استفاده می کند. از این رو، شما نمی توانید پرونده را مشاهده کنید، و این فضا را می توان توسط پرونده های جدید بازنویسی کرد. وقتی این فضا توسط پرونده های اصلی اشغال می شود، می توانید بگویید پرونده شما از بین رفته است.

از آنجا که اکثر تلفن های اندروید سطل آشغال ندارند، نمی توانید داده های خود را از طریق آن بازیابی کنید. در نهایت، برای نجات پرونده های شما می توانید از نرم افزار بازیابی اطلاعات Android استفاده کنید. این نرم افزار می تواند حافظه تلفن Android را جستجو کند تا صفحاتی را که با 0 مشخص شده اند جستجو کند تا بتواند داده های قابل بازیابی را پیدا کند. علاوه بر این، ابزار داده های قابل بازیابی را در کنار هم قرار می دهد و یک چهارچوب قابل نجات به آن می دهد. همچنین، توصیه می شود به محض پاک شدن پرونده، از ابزارهای بازیابی اطلاعات استفاده کنید تا احتمال بازیابی اطلاعات نسبتاً زیاد شود.

به منظور بازیابی اطلاعات، به طور معمول سه مرحله آسان وجود دارد:

در زیر برخی از نرم افزارهایی که می توانید برای بازیابی اطلاعات از دستگاه های Android خود استفاده کنید ذکر شده است.

Tenorshare UltData:

Tenorshare یکی از بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات Android است که می توانید پیدا کنید. توسعه دهنده گان ادعا می کند که بالاترین میزان موفقیت در صنعت را دارد و با بیش از 6000 دستگاه از جمله سامسونگ، اوپو، شیائومی، هواوی و… سازگار است. این نرم افزار عکس ها و پیام های WhatsApp را از تلفن هوشمند بدون دردسر بازیابی می کند. حتی اگر پشتیبان نداشته باشید، می تواند فیلم ها، صدا، برچسب ها، اسناد و… را در WhatsApp و صرف نظر از نوع پرونده، Tenorshare می تواند به شما کمک کند مخاطبین مهم، عکس های ارزشمند از گالری، سوابق تماس و سایر پرونده ها در حافظه داخلی شما را بازیابی می کند. برای این کار، شما باید دستگاه خود را روت کنید.

بازیابی اطلاعات در سناریوهایی مانند:

می توانید داده های خود را از طریق حافظه داخلی و همچنین کارت های SD بازیابی کنید. همچنین می توانید پیش از بازیابی فایل، آن را پیش نمایش کنید. اگر از جنبه امنیتی صحبت کنیم، این ابزار فقط خواندنی و بدون ریسک است، جایی که احتمال نشت اطلاعات یا از دست رفتن اطلاعات وجود ندارد.

dr.fone

این نرم افزار بازیابی اطلاعات ادعا می کند اولین مارک جهان است که خدمات بازیابی اطلاعات را برای استفاده شخصی ارائه می دهد. این بیش از هشت سال است که صنعت را هدایت می کند و بیش از 6000 دستگاه Android را پشتیبانی می کند. حتی می توانید از تلفن های هوشمند خراب سامسونگ فایل استخراج کنید.

این نرم افزار قادر به بازیابی طیف گسترده ای از انواع فایل ها، از جمله موسیقی، پیام های متنی، مخاطبین، فیلم ها، عکس ها، اسناد و پیام های WhatsApp برای تلفن های روت شده است. همچنین با استفاده از این ابزار در کنار شما، داده های از دست رفته بدون توجه به سناریو بازیابی می شوند، به عنوان مثال، حذف تصادفی، خرابی سیستم، رمزهای عبور فراموش شده، مشکلات کارت SD، خطاهای ریشه، فلش ROM، آسیب دیدگی، صفحه سیاه، تنظیم مجدد کارخانه و غیره. با راه حل های dr.fone، می توانید فایل های از دست رفته را اسکن کرده و سپس پیش نمایش آن ها را انجام دهید تا با چند کلیک ساده، داده ها یا داده های انتخاب شده را بازیابی کنید. این سه حالت بازیابی، یعنی حافظه داخلی، دستگاه خراب و کارت های SD را ارائه می دهد.

iMyFone D-Back

روشی آسان برای بازیابی اطلاعات حذف شده از تلفن های هوشمند یا تبلت Android ارائه می دهد. حتی می توانید آنها را از تلفن های خراب برگردانید. این نرم افزار از چندین تلفن هوشمند Android و انواع پرونده ها، از جمله کارنامه مربوط به تماس، پیام ها، عکس ها، فایل های دیداری، فیلم ها، مخاطبین، اسناد و داده های WhatsApp پشتیبانی می کند.

با D-Back، بعد از نابود شئن اطلاعات و خرابی سیستم، به سطح بالایی از امنیت و سرعت بازیابی سریعتر دسترسی خواهید داشت. این نرم افزار بازیابی اطلاعات را از حافظه داخلی و همچنین از کارت های SD، ارائه می دهد. حتی می توانید فایل ها را پیش از بازیابی، پیش نمایش و فیلتر کنید. مهم نیست که دستگاه شما روت شده باشد یا نه، و این ابزار همچنان می تواند داده های شما را پس بگیرد.

EaseUS

نرم افزار آسان EaseUS می تواند فایل های حذف شده شما مانند تماس، پیام های متنی، فیلم ها، عکس ها، اسناد و صدا را به طور موثر بازیابی کند. شما فقط باید دستگاه خود را متصل کنید، فایل های از دست رفته را اسکن کنید و آنها را در عرض چند دقیقه بازیابی کنید.

EaseUS از امنیت و حریم خصوصی داده ها بدون رونویسی از آنها مراقبت می کند. علاوه بر این، یک ارتقاء رایگان را برای یک عمر ارائه می دهد تا بتوانید به محض انتشار از آخرین نسخه آن لذت ببرید. علاوه بر این، اگر به هر مشکلی برخوردید، می توانید از پشتیبانی فنی آنها به صورت رایگان کمک بگیرید. برای بررسی کیفیت پرونده های بازیابی از قبل، می توانید داده های قابل بازیابی را پیش نمایش کرده و موارد دلخواه را فیلتر کنید. علاوه بر این، می توانید تغییرات را در زمان واقعی پیگیری کنید زیرا این نرم افزار اعلان های نتیجه بازیابی را به مرکز اطلاع رسانی دستگاه ارسال می کند.

FonePaw

با استفاده از FonePaw، می توانید به راحتی رسانه ها و متن های حذف شده خود را از دستگاه Android خود بازیابی کنید. سرعت اسکن این ابزار ضمن محافظت از حریم خصوصی داده های شما، از جمله ثبت تماس ها، پیام ها، عکس ها، فیلم ها، اسناد و رسانه WhatsApp، نسبتاً سریع تر است.

این برنامه طیف گسترده ای از قالب های فایل مانند Excel ، Word ، PPT ، HTML ، PDF ، RAR ، ZIP و غیره را پشتیبانی می کند. مهم نیست که داده های شما به دلیل آسیب دیدگی تصادفی، خرابی سیستم عامل، مشکلات SD، چشمک زدن ROM و حمله ویروس از بین رفته باشد. این نرم افزار می تواند همه آنها را بازیابی کند. این نرم افزار همچنین ویژگی هایی از جمله استخراج اطلاعات از تلفن های شکسته اندروید همراه با پشتیبان گیری و بازیابی را فراهم می کند.

Disk Drill

که اکنون Disk Drill است، از فناوری قدرتمندی برای بازیابی اطلاعات از دستگاههای Android استفاده می کند. استفاده از آن ساده و رایگان است که می تواند داده های شما را پس از حذف ناخواسته یا از طریق خراب شدن بازیابی کند. انواع پرونده های قابل بازیابی توسط این نرم افزار اسناد، برنامه ها، فایل های موسیقی، فیلم ها، پایگاه داده، ایمیل ها و موارد دیگر است.

برای بازیابی اطلاعات، پس از فعال کردن حالت “ذخیره سازی گسترده”، باید دستگاه Android خود را به رایانه متصل کنید. اکنون، نرم افزار را باز کرده و پرونده های از دست رفته را اسکن کرده و آنها را بازیابی کنید. با این حال، اگر این حالت در دستگاه شما موجود نیست، آن را از قبل روت کنید. این نرم افزار نه تنها می تواند داده ها را از تلفن های هوشمند Android شما بلکه از جداول Android و TV Boxes نیز بازیابی کند.

PhoneRescue

احتمالاً تنها کسی است که می تواند داده های حذف شده را بازیابی کرده و مستقیماً در تلفن هوشمند شما بازیابی کند. دستگاه خود را روت کنید یا نکنید، همچنان می تواند داده های حذف شده را پیدا و بازیابی کند. این نرم افزار می تواند انواع مختلف داده ها از جمله داده ها و پیوست های WhatsApp را از تلفن شما بازیابی کند. با بهره گیری از فناوری های سفارشی برای هر تلفن هوشمند و تبلت، PhoneRescue با سرعت چشمگیر پرونده ها را بازیابی می کند. جدای از این، این نرم افزار می تواند دستگاه شما را هنگامی که با الگو، رمز ورود یا اثر انگشت قفل شده است، بدون از دست دادن اطلاعات ذخیره کند.

AirMore

اگر با به روزرسانی سیستم، فلش ROM، روت کردن دستگاه یا به طور تصادفی، برخی از داده های مفید را از دستگاه خود پاک کرده باشید، AirMore می تواند به شما کمک کند فایل ها را بازیابی کنید، انگار که هرگز آنها را از دست نداده اید. این یک روش سریعت برای بازیابی اطلاعات از هر دو کارت SD و حافظه داخلی دستگاه است.

از حافظه داخلی، این نرم افزار می تواند داده هایی مانند مخاطبین، پیام ها، عکس ها، صدا، فیلم ها، گزارش تماس ها، اسناد و داده های WhatsApp را بازیابی کند. از طرف دیگر، دستگاه می تواند داده هایی مانند عکس، فیلم، صدا و اسناد را از کارت های SD بازیابی کند. در شرایطی که دستگاه شما خراب باشد، در آب بیفتد یا سیستم خراب شود، داده های آن قابل بازیابی هستند. با این حال، این ویژگی فقط برای مدل های تلفن سامسونگ گلکسی قابل استفاده است، اما انتظار می رود دستگاه های بیشتری به زودی پشتیبانی شوند.

منبع: بهترین نرم افزار برای بازیابی اطلاعات Android