7 ویژگی جدید Chromebook نحوه استفاده شما از سیستم عامل Chrome را تغییر می دهد

سیستم عامل Google’s Chrome OS تولد 10 سالگی خود را جشن گرفت و برای گرامیداشت جشن تولدش ، آپدیت جدیدی تحت عنوان M89 ارائه داد. هدف از این بروز رسانی ، افزایش بهره وری و سهولت استفاده کاربران است. کاربران اندروید ، از این پس می توانند بین تلفن اندرویدی خود و کروم بوک سوئیچ کنند. با پارتاکو همراه باشید.

به علت افزایش روز افزون محصولات ChroomeBook ، نظر عده زیادی از دانشجویان ، کارمندان ، مهندسان و سایر مشاغل را به سمت خود جلب کرده است. حال قصد داریم بررسی کوتاهی بر روی آپدیت M89 داشته باشیم:

Phone Hub

کاربران اندروید هم اکنون می توانند به کمک Chrome’s Shelf تلفن همراه خود را به کروم بوک متصل کنند. این هاب به شما امکان می دهد آخرین برگه هایی را که در تلفن خود مشاهده کرده اید مشاهده کنید ، میزان باتری و قدرت اتصال بی سیم آن را ببینید و از اعلان برنامه های چت با خبر شوید. همچنین می توانید تنظیمات موبایل همچون آهنگ زنگ ، تقویم و موارد مشابه را از طریق لپ تاپ خود به راحتی تغییر دهید.

Wi-Fi Sync

Wi-Fi Sync یک ویژگی سیستم عامل Chrome موجود است که به شما امکان می دهد تنظیمات شبکه خود را بین دستگاه ها به اشتراک بگذارید. این مورد برای کار با دستگاه های بیشتر بهبود یافته است. این بدان معناست که اگر دستگاه شما به یک شبکه Wi-Fi ایمن متصل شود ، تلفن شما می تواند رمزعبور شبکه را با Chromebook شما به اشتراک بگذارد و تاوقتی دستگاه روشن باشد می توانید از این ابزار بهره ببرید.

Screen Capture

اضافه شدن این امکان به منوی تنظیمات سریع به شما کمک می کند تا بتوانید از کل یا بخشی از صفحه نمایش فیلم یا عکس تهیه کنید.

Tote

گوگل یک نقطه نگهداری جدید در قفسه به نام Tote اضافه کرد. جایی است که جدیدترین عکسهای صفحه را پیدا خواهید کرد. اما همچنین می توانید بدون نیاز به راه اندازی مرورگر پرونده ، بارگیری ها را مشاهده کنید. همچنین می توانید فایل ها را به Tote پین کنید ، به این معنی که می توانید یک سند مهم را بدون جستجوی آن به راحتی باز نگه دارید.

Clipboard

در کنار ویژگی جدید Tote ، Clipboard پیشرفته ای وجود دارد. اکنون می تواند پنج چیز آخر را که در آن ذخیره کرده اید ذخیره کند. برای مشاهده موارد موجود ، کافیست دکمه Everything به همراه V را فشار دهید.

Desks

Desks سال گذشته راه اندازی شد و به شما امکان می دهد برای پروژه های مختلفی که کار می کنید ، فضاهای کاری جداگانه ایجاد کنید. گوگل این مورد را به روز کرد تا گزینه جدید کلیک راست را برای ارسال یک پنجره باز به صفحه دیگری غیر از میز موجود یا در صورت لزوم به همه صفحه های شما اضافه کند. با کشیدن انگشت با چهار انگشت روی صفحه لمسی ، اکنون می توانید بین صفحات جابجا شوید.

Quick Answers

آیا می خواهید اندازه گیری را از حالت imperial به metric تبدیل کنید یا به تعریف کلمه ای که می خوانید نیاز دارید؟ فقط هرچه هست را برجسته کنید و روی آن کلیک راست کنید و به همراه گزینه های دیگر تعریف ، تبدیل یا ترجمه به شما داده می شود. این را می توان در منوی تنظیمات در بخش ” Related Info” روشن و خاموش کرد.

منبع : CNET