5 نکته جالب درباره پارتاکو | PARTACO -PARTAKO

partaco.com

عیب یابی صحیح و رفع حتمی مشکلات رایانه ها با دانش فنی و البته تجربه تعمیرکاران کامپیوتر و لپ تاپ ارتباط مستقیمی دارد. آشنائی با قطعات مختلف همچنین تسلط بر اجزاء آنها ، روند عیب یابی و رفع مشکل را آسان می کند. تسلط بر روش عیب یابی و کشف بهترین راه حل می تواند در زمان و هزینه تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک صرفه جوئی کند. برای کاهش قیمت ها لازم است قطعات لپ تاپ را بدون واسطه خرید کنید و مستقیما به مرکز تعمیرات لپ تاپ ( نمایندگی رسمی ) مراجعه نمائید.  نمایندگی های مجاز سراسر کشور در این موارد فعالیت دارند :

کامپیوترها و البته لپ تاپ های امروزی با رایانه های اولیه، تفاوت های بی شماری دارند. وسعت و ابعاد توانائی یک سیستم کامپیوتری، این سازه را از یک ابزار شغلی به یک وسیله کاربردی همه فن حریف تبدیل نموده است ! ساختارهای تو درتو و توانایی محاسبه و اقدام همزمان ، کامپیوتر های امروزی  را به سیستم های مولتی تسک تبدیل نموده است.

از لپ تاپ خودتان چه انتظاری دارید

می دانم انتظار دارید که دستگاه شما به خوبی سایر لپ تاپ های هم رده و هم سن و سال خودش کار کند. این موضوع دور از انتظار نیست. اگر با مشکلاتی از قبیل: هنگ کردن و یا داغ شدن بیش از حد نوت بوک یا لپ تاپ روبرو شدید. این وظیفه یک تعمیرکار قطعات است که بتواند شما را در مورد مشکلات سیستم آگاه کند و اگر لپ تاپ شما سالم است، حد و مرز توانائی های سیستم را برای شما شرح دهد؛ که شما هم در حد توان لپ-تاپ از آن انتظار داشته باشید.

همه توانایی های لپ تاپ را درنظر بگیرید

فرض کنید دستگاه در حال رندر گیری یک فایل گرافیکی ( سه بعدی ) است . در این حین شما یک فایل ویدیوئی را باز می کنید. البته انتظار انجام چند کار متفاوت و بی ربط برای لپ تاپ ، دور از دسترس وغیر منطقی نیست ! اگر در حد توان و قدرت قطعات و لوازم لپ تاپ انتظار دارید دستگاه شما باید بتواند همه اینکار ها را به خوبی انجام دهد. حتی اگر در کنار همه این ها قصد داشته باشید فایل حجیمی را از اینترنت دانلود کنید ، نباید با مشکل خاصی در سطح ارتباط با شبکه روبرو شوید.

از تعمیرکار لپ تاپ چه توقعی دارید ؟

سرویس دهنده باید با همه قطعات لپتاپ و نوت بوک و اجزای الکترونیکی روی بردها و مدارات، آشنایی کامل داشته و به وظایف و عملکرد قطعاتی مثل : چیپ ها ، ای سی ها  ( IC )حتی ریز قطعات ( SMD – SMT )  و سایر بخش ها و اجزای سازنده سیستم ، اشراف کامل داشته باشد. تعمیرکار باید بداند انجام یک پردازش خاص به عهده کدام قطعه هست و در صورت اختلال در روند صحیح کارکرد دستگاه ، باید به کدام قسمت دستگاه مشکوک باشد!

لازم است که تعمیرکار منتخب شما؛ علاوه بر اینکه تسلط کافی و آشنایی کامل با علوم پایه الکترونیک دارد، به مهارت های تخصصی مانند : نقشه خوانی و توانایی شناشایی قطعات مختلف، مسلط باشد.  در این صورت می تواند اشکال لپ تاپ را یافته و برای رفع ایراد آن اقدام کند.

تعمیر یا تعویض قطعه ؟ مساله این است !

هنگامی که برای یکی از قطعات و یا بخش های مختلف لپ تاپ مشکلی پیش می آید، بزرگ ترین سوال کاربر این هست که آیا قطعه را تعمیر کنم یا تعویض قطعه ( لپ تاپ ) اقدام بهتری است ؟!

بسیاری از قطعات و لوازم مثل : باتری لیتیوم پلیمر-  Lithium polymer Battery  به عنوان باتری داخل لپ تاپ و یا باتری لیتیوم یون – Lithium ion Battery تحت قالب باتری پرتابل و همچنین سایر لوازم مشابه، همه اینها جزو موارد و قطعات مصرفی هستند که در صورت از کار افتادن ، رایانه شما را بلا استفاده می کند. خرید آداپتور برق لپ تاپ و یا باطری برای انواع لپ تاپ و نوت بوک ( با کیفیت و اورجینال ) تنها راه حل منطقی برای رفع ایراداتی از قبیل : شارژ نشدن و یا روشن نشدن رایانه است. البته تعویض نمایشگر شکسته – فن سوخته  و یا کیبورد از کار افتاده ، اجتناب ناپذیر است.

به شما توصیه می کنم برای تهیه قطعات  و لوازم مورد نیازتان به فروشگاه اینترنتی پارتاکو مراجعه کنید. خرید بدون واسطه از وارد کننده قطعات و تحویل کالا  در سراسر ایران امکان پذیر است.  مثلا انواع باتری لپتاپ این فروشگاه به صورت سفارشی و با سلول های NCR JAPAN و KOREA مونتاژ شده است.

3 – چرا مردم به دنبال نمایندگی تعمیرات لپ تاپ هستند ؟!

معمولا هنگام خراب شدن لپ تاپ ، مردم برای پیدا کردن تعمیرگاه مناسب اصلاحاتی مثل: نمایندگی معتبر ایسوس یا نمایندگی گارانتی لنوو را در اینترنت جستجو می کنند. طرفداران برند های : دل – سامسونگ – ایسر – توشیبا و سایر برند ها نیز مراجعه به نمایندگی را ترجیح می دهند. خرید بدون واسطه قطعات اورجینال و پرداخت هزینه منطقی و قیمت واقعی برای تعمیر ، جزء اصلی ترین خواسته ها و حق طبیعی مردم است.

 4 – هزینه تعمیر لپ تاپ من چقدر می شود؟

تعمیرات لپ تاپ معمولا دو حالت دارد 1- رفع ایراد از طریق سرویس دستگاه 2- رفع ایراد لپ تاپ از طریق تعویض قطعه به علاوه سرویس دستگاه. البته این موارد توسط تعمیرکار اعلام می شود. دستگاه هایی که علاوه بر سرویس، به تعویض قطعه نیاز دارند، قیمت قطعه و دستمزد تعویض به صورت جداگانه محاسبه می شود.

هزینه تعمیر لپ تاپ به چند مورد مهم بستگی دارد: اولین نکته ای که لازم است در نظر گرفته شود : برند – مدل – سری و سال تولید لپ تاپ است. اگر لپ تاپ شما به تعویض قطعه نیاز داشته باشد، نوع و مدل قطعه می تواند هزینه تعمیر را تغییر دهد.

how-fixit.com

5 – بهترین روش تعمیر و سرویس لپ تاپ و نوت بوک

ترجیحا برای یافتن تعمیرگاه مجاز و معتبر ، تحقیق کرده سپس با خیال آسوده اقدام کنید. اما نکته مهم : اگر دستگاه شما قبلا تعمیر شده حتما این مورد را با تعمیرکار در میان بگذارید. همانطور که برای مداوای خودتان به یک پزشک خانوادگی اعتماد دارید و هنگام بروز کسالت با وی مشورت می کنید و نظر او را جویا می شوید. بهتر است برای انجام تعمیرات لپتاپ نیز همین روند را انتخاب کنید.

نسخه کامل مطلبی که در سایت itbazar.com برایتان آماده کرده بودم را برای شما در این مقاله منتشر کردم. لطفا نظر خودتان را در قسمت کامن مطرح کنید. اگر تجربه و تخصص همچنین اعتبار تعمیرگاه برای شما اهمیت دارد به ” تعمیرگاه لپ تاپ : پارت ایران – اصفهان با وبگاه partiran.ir ” مراجعه کنید. این تعمیرگاه در اصفهان ، خیابان طالقانی – نرسیده به خیابان اردیبهشت ، ساختمان نور 1 طبقه دوم واقع شده است . در ضمن فروشگاه قطعات ( باتری – شارژر – قاب و کیبورد ) پارتاکو به آدرس  Partako.com با آرشیو کامل بیش از 60 هزار قطعه، آماده رفع نیاز رایانه شما است. از شما بایت که برای خواندن این مقاله گذاشتید متشکرم .