3 راه برای بازیابی پرونده های حذف شده از درایو فلش USB

آیا تا به حال هنگامی که برخی از پرونده ها هنوز در حال انتقال بودند، درایو USB را از دستگاه جدا کرده اید و بعد متوجه شدید که نه تنها پرونده هایی که هنوز در حال انتقال بودند، بلکه پرونده هایی را که از قبل روی درایو USB بودند از دست داده اید؟ مطمئناً شما اولین شخص در جهان نخواهید بود، به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم 3 روش برای بازیابی فایل های حذف شده از درایوهای فلش USB در رایانه های ویندوز ارائه دهیم.

دلایل از دست دادن داده های USB

علاوه بر جدا کردن درایو USB در حالی که هنوز از آن استفاده می شود، چندین دلیل دیگر وجود دارد که چرا داده ها گاهی اوقات بدون اخطار درایوهای USB ناپدید می شوند از جمله:

اما صرف نظر از دلیل از دست دادن داده های USB، موارد خاصی وجود دارد که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید با موفقیت پرونده های حذف شده را از درایوهای فلش بازیابی کنید:

اکنون که می دانید رایج ترین دلایل بازیابی فایل های حذف شده از طریق از دست دادن اطلاعات USB درایو فلش چیست و می فهمید که چگونه می توانید از بهبودی موفقیت آمیز اطمینان حاصل کنید، وقت آن است که 3 روش بازیابی فایل ها را از درایوهای فلش که می خواهیم بدانید، توضیح دهیم.

چگونه فایل های حذف شده را از درایو USB بازیابی کنیم

1. با استفاده از CMD، پرونده های پاک شده را از درایو USB بازیابی کنید

ما تصمیم گرفته ایم با این روش شروع کنیم نه به این دلیل که ساده ترین یا موثرترین است. بلکه برای استفاده از آن نیازی به بارگیری هیچ ابزار شخص ثالثی نیستید یا برخی از ویژگی های محافظت از داده را فعال کرده اید. CMD، معروف به Command Prompt، بخشی جدایی ناپذیر از تمام فایل های حذف شده از نصب فلش درایو ویندوز است و از تمام دستوراتی که برای پیروی از دستورالعمل های زیر لازم دارید تا تکمیل شود پشتیبانی می کند.

  1. درایو فلش USB را به رایانه خود وصل کنید.
  2. منوی Start را باز کنید ، “cmd” را تایپ کنید و Enter را در صفحه کلید خود وارد کنید.
  3. “chkdsk X: / f” را در پنجره Command Prompt تایپ کرده و Enter را بزنید. فقط مطمئن شوید که “X” را با حرف اختصاص داده شده به درایو فلش USB خود جایگزین کنید.
  4. در آخر ، “ATTRIB -H -R -S / S / D X: *. *” را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید (دوباره حرف “X” را با حرف درایو درایو USB جایگزین کنید).
  5. منتظر بمانید تا مراحل انجام شود.

به شرط موفقیت آمیز بودن روش ، باید تمام پرونده های حذف شده را در یک پوشه تازه ایجاد شده در درایو USB خود مشاهده کنید.

فایل ها را از درایو USB بازیابی کنید

2. از ویژگی Restore Versions قبلی استفاده کنید

در تمام نسخه های اخیر پرونده های حذف شده از درایو فلش سیستم عامل ویندوز (از جمله ویندوز 7 ، 8 و 10) ویژگی Restore نسخه های قبلی امکان بازیابی پرونده های حذف شده را بدون هیچ ابزار شخص ثالث فراهم می کند. اما فقط در صورتی کار می کند که قبل از پاک کردن پرونده های خود آن را فعال کرده باشید.

برای بازیابی اطلاعات حذف شده از درایو فلش USB:

اگر نسخه قبلی مشاهده نمی کنید، به این معنی است که نمی توانید از این روش برای بازیابی پرونده های حذف شده از درایو فلش خود استفاده کنید. در این صورت، ما به شما توصیه می کنیم که به روش سوم بروید که بدون توجه به هر چیزی، عملکرد آن تضمین شده است.

نرم افزار بازیابی درایو فلش

3. از Disk Drill برای بازیابی پرونده های حذف شده از درایو USB استفاده کنید

ما بهترین روش برای بازیابی پرونده های حذف شده از درایوهای USB درایو فلش را پشت سر گذاشتیم. Disk Drill Data Recovery Software یک راه حل کامل و حرفه ای برای بازیابی اطلاعات است که تهیه آن بسیار آسان است و استفاده کنید که حتی مبتدیانی که از کامپیوتر مانند خون آشام ها می ترسند از عبور عبور کند می توانند از آن برای بازیابی پرونده های خود در کمترین زمان استفاده کنند.

برای بازیابی پرونده های حذف شده از درایو فلش USB:

Disk Drill با استفاده از الگوریتم های پیشرفته تشخیص فایل که می توانند حتی پرونده های آسیب دیده را شناسایی کرده و دوباره زنده کنند، درایو USB شما – یا هر دستگاه ذخیره سازی دیگری را برای این موضوع اسکن می کند. Disk Drill امتحان رایگان است و می توانید از آن برای بازیابی حداکثر 500 مگابایت داده بدون پرداخت استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید، بازیابی فایل ها با Disk Drill بسیار ساده است. اما با وجود سادگی، به سختی می توانید یک راه حل قابل اعتماد برای بازیابی اطلاعات نسبت به Disk Drill پیدا کنید.

منبع: 3 راه برای بازیابی پرونده های حذف شده از درایو فلش USB