گارانتی چیست؟ بررسی مزایا

 گارانتی چیست؟ حقیقت روز های شیرین باقی مانده از ضمانت محصول مارا برای خرید کالای دارای گارانتی ترغیب خواهد کرد. اگر قصد خرید کالای دارای ضمات و گارانتی را داریم، بهتر است بدانیم اصالت و اعتبارگارانتی کالا شامل چه مواردی هستند.  با داشتن اطلاعات کافی می توانیم انتخاب دقیق تری داشته باشیم ما در این مقاله به بررسی تفاوت گارانتی و وارانتی خواهیم پرداخت سپس در مورد اهمیت گارانتی وسایل الکترونیکی با شما صحبت خواهیم کرد و در پایان برترین شرکت های گارانتی محصولات را به شما معرفی می کنیم.

 

                گارانتی بهتر است یا وارانتی!

معنای کاربردی ضمانت و گارانتی چیست

ضمانتی که بر سر کیفیت و بازدهی کالا میان فروشنده و خریدار برقرار است را گارانتی می گویند.

هدف از هرگونه ضمانت کالا چیست!

در دیدگاه اول هدف از ضمانت و گارانتی محصول از دید خریدار آنست که این کالا آنقدر به من کار می دهد تا به خاطره تبدیل شود مانندآن دوچرخه قدیمی دوران بچگی و یا آن گرامافون پدر بزرگ! یا مثل تلوزیون های قدیمی کمد دار که آنقدر کارکردند تا تبدیل به طاقچه شدند، اما تمام ماجرا این نیست! اصلی ترین هدف هرگونه گارانتی و یا وارانتی آسودگی خاطر شما در دوران پس از خرید کالا است.

گارانتی کالا چه مواردی را در بر می گیرد؟

مواردی که ضمانت کالا آنرا در بر می گیرد می توان به مواردی مانند بازدهی کالا با کیفیت و راندمان استاندارد اشاره نمود و مواردی که ضمانت کالا را ابطال می کند بسته به نوع کالا متفاوت است البته مدت زمان عمر مفید کالا بسته به موارد متعددی در نظر گرفته می شود که در طول مدت گارانتی تاثیرگذار است، مدت ضمانت می تواد از ابتدای خرید تا فقط یک هفته پس از آن در نظر گرفته شده باشد یا اینکه کالا آنقدر گارانتی داشته باشد تا خراب نشود اما از رده خارج شود.

تفاوت گارانتی و وارانتی چیست و چگونه درنظر گرفته خواهد شد!

 اصل تفاوت گارانتی و وارانتی در این است که تاکید وارانتی بیشتر بر روی صحت عملکرد کالا و خدمات پس از فروش آن است اما گارانتی می گوید من ضمانت میکنم این کالا تحت این شرایط اینگونه و این مدت کار می کند اگر نکرد پای من!  در موضوع تفاوت گارانتی و وارانتی، گارانتی بیشتر به ضمانت شباهت دارد بعضا امکان تعویض کالا با نمونه جایگزین وجود دارد اما وارانتی بیشتر خیال شما را راحت می کند که کسی هست دستگاه را تعمیر کند اگرچه مدت زمان وارانتی از گارانتی  بیشتر است.

برای محصولات دارای گارانتی احتمال تعویض بیشتر است اما وارانتی بیشتر روی تعمیر متمرکز است وارانتی را ما با عنوان خدمات پس از فروش نیز می شناسیم تفاوت گارانتی و وارانتی از نظر زمان هم قابل توجه است زیرا معمولا مدت زمان وارانتی بیشتر است. اگر بخواهیم تفاوت گارانتی و وارانتی را در نظر بگیریم گارانتی نسبت به وارانتی برتری دارد از طرفی شرکت های ضمانت کننده کالا عمدتا نمایندگی هستند پس می توانند خدمات پس از فروش کالا را هم پشتیبانی کنند.

در زمان گارانتی و وارانتی هزینه تعمیر با چه کسی است !

تعمیر برخی از وسایل امکان پذیرنیست! پایه و اساس گارانتی به معنای تعویض است. معمولا وسیله ای مانند آداپتور و شارژر یا حتی انواع باتری های لپ تاپ و گوشی موبایل را گارانتی می کنند این قطعات عملا مانند باتری ها یا غیر قابل تعمیر هستند یا تعمیر برخی از وسایل و قطعات بعلت نوع کارکرد آنها ریسک بالایی دارد مانند آداپتور ها و شارژرها که وظیفه انتقال جریان الکتریکی به دستگاه را بر عهده دارد.

در مواردی مثل ایراد جزیی پس از تعمیر برد آداپتور ارزش ندارد جان لپ تاپ را فدای آداپتور کنیم معمولا موارد قابل تعویض مانند تعویض کابل آداپتور لپ تاپ اشکالی ندارد. وارانتی شما را خاطر جمع می کند که در زمان از کار افتادن قطعه شما هزینه ای برای تعویض آن پرداخت نخواهید کرد و فقط هزینه اصل قطعه از شما دریافت خواهد شد.


کارت یا برگه گارانتی چیست و حاوی چه اطلاعاتی است  

کارت یا برگه گارانتی شامل دو قسمت اصلی می باشد

 1- قسمت اطلاعات محصول 
 2- قسمت اطلاعات گارانتی 


اهمیت گارانتی چیست و یا ضمانت و حتی وارانتی قطعات چه اهمیتی دارد ؟

اگر می خواهید بدانید که درمورد لپ تاپ کاربرد گارانتی چیست باید گفت لپ تاپ ها به چند علت بسیار آسیب پذیر هستند دلیل اول ارتباط آن با جریان برق و نوسانات الکتریکی است دومین دلیلی که لپ تاپ را آسیب پذیر می کند حمل و نقل و استفاده از آن در شرایط گوناگون می باشد همانگونه که گفتیم بسیاری از قطعات لپ تاپ غیر قابل تعمیر هستند مثل انواع نمایشگر های ال سی دی و ال ای دی و یا باتری ها که باید هنگام خرابی فقط انها را تعویض کرد حتا وارانتی هم اشکالی ندارد زیرا فروشنده ای که محصولش گارانتی یا وارانتی دارد هنگام خرابی دستگاه حتی اگر شما مقصر باشید یا همه دنیا در خراب شدن لپ تاپ نقش داشته باشند غیر از کیفیت لپ تاپ، به هر حال شرکت گارانتی چیزی دارد که تحت عنوان قطعه جایگزین در اختیار شما قرار دهد.

این لپ تاپ چقدر گارانتی دارد

همانطور که گفتیم یک از متغیر های اصلی گارانتی طول مدت زمان ضمانت محصول است، ممکن است روی کارت گارانتی شما ذکر شده باشد سه سال گارانتی! این سه سال معادل 36 ماه معمولا از آغاز زمان تحویل کالا به خریدار شروع خواهد شد این مدت از زمان ثبت خرید تا پایان مهلت گارانتی ادامه خواهد داشت! اما یک مساله دیگر شرایط گارانتی محصول است که هنگام خرید کالا بهتر است این شرایط را مطالعه کنید در صورت اطلاع از شرایط گارانتی نه تنها هنگام مراجعه به دفتر گارانتی با مشکل مواجه نخواهید شد حتی با مواردی که ممکن است طوری به دستگاه شما صدمه بزند که دیگر از دست کسی کاری بر نیاید آشنا خواهید شد.

خراب نشدن لپ تاپ و قطعات سخت افزار  یک چیز نشد است!

بعد از آنکه مشخصات و نوع کالای خود را سریعا جستجو کردید لطفا قبل از خرید نوت بوک یا لپ تاپ مورد نظرتان، در مورد گارانتی و ضمانت آن نیز تحقیق کنید این مهم است که تک تک قطعات سخت افزار لپ تاپ شما وجود داشته باشد، از باتری، نمایشگر هارد و گرفته تا حتی DC JACK لپ تاپ بهتر است در دسترس و به راحتی  قابل تعویض و جایگزینی باشد، لپ تاپ ها به خودی خود علت حمل و نقل و همچنین کارکردن با جریان الکتریکی از حساست های بالایی برخوردار هستند این گونه دستگاه ها بسیار آسیب پذیر هستند حتی اگر تقصیر کسی نباشد یک اتفاق یا حادثه می تواند منجر به از کار افتادن لپ تاپ و یا شکستگی صفحه نمایش آن بشود حال اگر کیفیت آنها هم پایین باشد آن زمان است که در مدت زمان اندکی پس از خرید، روزهای مصیبت بار آغاز می شود.

از کجا بخرم !؟ تضمین اصالت کالا

اگر بخواهیم لپ تاپ را بعنوان یک دستگاه همه گیر و جا افتاده در نظر بگیریم مثال خوبی خواهد بود تا آنچه که از گارانتی انتظار می رود را مطرح نماییم. اینکه بخواهیم بدانیم بهترین گارانتی چیست و یا لپ تاپ با گارانتی بخریم تا مطمئن باشیم دیرتر خراب می شود ایده خوبی است اما بهتر آنست که لپ تاپ با گارانتی معتبر بخریم، یا حداقل از فروشگاه مطمئن و دارای مجوز کسب خرید کنیم یا اینکه سراغ کسانی برویم که از حسن شهرت خوبی برخوردار هستند خصوصا به خوش قولی! روزهای بعد از خرید لپ تاپ بسیار مهم تر از خرید دستگاه است، علاوه بر تضمین اصالت کالا توسط فروشنده اینکه از کجا می خریم به اندازه اینکه چه می خریم اهمیت دارد شاید هم بیشتر

گارانتی چگونه در وقت و زمان ما صرفه جویی می کند

اگر مشکل پیش آمده برای دستگاه شما جز موارد گارانتی باشد شما می توانید از این امتیاز بهرمند شوید اما حتی اگر مشکل لپ تاپ ربطی به گارانتی نداشته باشد نمایندگی می تواند ایراد لپ تاپ را رفع نماید سپس هزینه آن را از شما دریافت کند اینطوری برای شما هم راحت تر است زیرا همیشه وقت نیست که همه کارها را خودتان انجام بدهید اگر دانشجویید اینکه بخواهید درست در زمان دوره امتحانات پایان ترم در بازار کامپیوتر یا لپ تاپ، دنبال قطعات جایگزین بگردید آنچنان هم خوشایند نیست! وقت گذاشتن نیمروزه برای تهیه  قطعه ای از لپ تاپ برای یک کاسب هم خوشایند نیست. پس در نتیچه خرید لپ تاپ با گارانتی معتبر یک معامله برد برد است.

چرا گارانتی لوازم الکترونیکی اینقدر مهم است !

مونتاژ! بله اگر در مورد مراحل ساخت اولیه تا بسته بندی نهایی کالا صحبت کنیم باید ده ها بار کلمه مونتاژ را بکار ببریم آنچه که بعنوان نکات فنی و تست کارکرد یک دستگاه با کیفیت، قدرت و کارکرد آنرا مشخص می کند بسیار پیچیده تر از سرهم بندی است که در تولید برخی از محصولات فیک اتفاق افتاده می افتد از اولین قطعات ریز و بعضا ذره بینی که روی بردها مونتاژ می شود گرفته تا ای سی های چند ده پایه که با دقت و ظرافت خاصی روی مادربرد لپ تاپ مونتاژ می شوند حتی چیپ های حساس که بعضا چند صد پایه دارند و روی برد اصلی مونتاژ  و نصب می شوند، دقت و سرعت در همه آنها خصوصا لایه های بالاتر آنقدر زیاد است که بروز خطا در یکی از قسمت ها، کل سیستم را دچار اختلال می کند

قطعه لپ تاپ من گیر نمی آید!

معمولا فروشگاه ها یا نمایندگی ها حتی مراکز معتبر گارانتی از دردسر خوششان نمی آید، محصولاتی که آنها وارد می کنند و سپس آنرا گارانتی می کنند عمدتا از کیفیت خوبی برخوردار هستند، شرکت های بزرگ و معتبر فعال در زمینه گارانتی لپ تاپ، هنگام ضمانت این کالا و یا لوازم و اساس مرتبط به آنها، کالایی را گارانتی می کنند که کارخانه تولید کننده یا حتی سری آن کالا که بیانگر مجموعه مشخصات و امکانات آن دسته از محصول است، معتبر و شناس باشند یکی از عمده اهداف گارانتی، خدمات پس از فروش آن است چون در دنیای وسایل الکترونیک، قطعا شما به آنها مراجعه خواهید کرد.

آیا شما این قطعه را ضمانت می کنید ؟!

شرکت ضمانت کننده کالا و یا نمایندگی توزیع و حتی فروشگاه معتبری وجود دارند این مراکز مشتاقانه و با تعهد اخلاقی در زمینه قطعات لپ تاپ فعالیت میکنند شما با تکیه بر حسن شهرت و آوازه آنها خرید می کنید بسیار خوشحال می شوند که پس از خرید کالا به آن مراکز مراجعه کنید، معمولا لپ تاپ خوب آنقدر کیفیت دارد که به آسانی و در اثر استفاده صحیح خراب نمی شود.

آنها بی صبرانه منتظر هستند شما برای رفع مشکل لپ تاپ خودتان به ایشان مراجعه کنید تا بتوانند ایراداتی که به گارانتی مرتبط نمی شود را رفع و رجوع کرده همچنین مشکلاتی را که با ارتقا قطعات سخت افزار و یا بروز رسانی نرم افزارها مرتفع می شوند را برطرف نموده و هزینه آنرا از شما دریافت کنند.


بهترین گارانتی چیست و شرکت گارانتی کدام است

از وقتی توی ایران کامپیوتر بوده گارانتی سازگار ارقام هم بوده

اگر بخواهید بدانید که بهترین شرکت گارانتی چیست ممکن است این عنوان بتواند حق مطلب را در مورد قدمت اعتبار و شهرت شرکت سازگار ارقام بخوبی بیان نماید. شرکت سازگار ارقام در اواخر دهه 60 بصورت رسمی آغاز بکار کرد سازگار ارقام حدود سال 80 تا 85 با ظهور و ورود کامپیوتر های خانگی با تکنولوژی نسل پنتیوم 4 و در همان دوران طلایی همه گیر شدن کامپیوتر و به واسطه خدمات بهینه خود به اوج شهرت رسید سازگار از ابتدای آغاز فعالیت حرفه ای خود در زمینه خدمات گارانتی و پشتیبانی محصولاتش کالاهایی چون انواع مادربرد انواع کارت گرافیک و بسیاری از قطعات اصلی کامپیوتر را شامل خدمات ضمانت و گارانتی محصولات خود نمود امروزه علاوه بر کامپیوتر های خانگی و قطعات داخل کیس، انواع تبلت و لپ تاپ با گارانتی سازگار ارقام نیز از خدمات این شرکت بهره می برند.


سازگار ارقام بیان کرده از شرکت های زیر نمایندگی رسمی دارد
  • Notebook:Lenovo, Acer, Asus, HP, Dell, Apple
  • Tablet:Lenovo, Acer, Asus, iLife, Apple
  • Mobile:Lenovo
  • Mini PC:Shuttle XPC, ECS Liva
  • All In One:Lenovo, Asus
  • Network/Modem: TPLink
  • Enterprise Storage Synology, Seagate, WD (Western Digital)
  • Motherboard: Elitegroup, Asrock
  • Graphic Card: XFX , Elitegroup
  • Memory: Apacer
  • Hard Disk Drive:WD (Western Digital), Seagate
  • Optical Disk Drive: LiteOn
  • Server Systems:HP
انواع کالاهایی که سازگار ارقام گارانتی می کند :
  • گارانتی و ضمانت انواع لپ تاپ و نوت بوک در برند های معتری مانند لنوو ایسر ایسوس اچ پی و ….
  • گارانتی انواع مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ در برندهای معتبری همچون محصولات کمپانی ایسوس
  • انواع هارد اینترنال و اکسترنال و محصولات شرکت وسترن دیجیتال

آدرس و تلفن های تماس گارانتی سازگار شعبه اصفهان



شرکت داده پرداز متین را با عنوان گارانتی متین ! شناخته شده برای گارانتی هارد اکسترنال و فلش مموری


عمده محصولات گارانتی شده توسط شرکت داده پرداز متین شامل :


آدرس و تلفن های تماس گارانتی متین شعبه اصفهان

  • اصفهان- خیابان چهار باغ بالا  جنب باشگاه کارگران 
  • بن بست ابن سینا – ساختمان سینا – طبقه اول – واحد 7
  • کدپستی: 8163814141

فکس:

36650492 – 031