کروم باکس 3 ایسوس هدیه ی اندروید به هر صفحه نمایشی است

سیستم عامل کروم یکی از سبک ترین و منعطف ترین سیستم عامل های موجود می‌باشد که بهترین سرویس‌های ابری و آنلاین گوگل را با هم ترکیب کرده است. با پشتیبانی از برنامه‌های اندروید و فروشگاه گوگل پلی ارزش آن به شدت افزایش یافته ولی شما نمی توانید برنامه‌های اندروید را روی هر دستگاه دارای سیستم عامل کروم نصب کنید و فقط دستگاه‌های جدید دارای امکانات پشتیبانی از فروشگاه گوگل پلی هستند. کروم باکس 3 ایسوس طراحی شده است تا  به شما دسترسی همه ی آن سیستم عامل‌های کروم و فروشگاه پلی را روی صفحه نمایش مورد علاقه شما فراهم کند.

پیکربندی و راه اندازی کروم باکس 3 چگونه است؟

پیکربندی و راه اندازی  کروم باکس 3 فوق العاده آسان و سریع انجام می‌شود. به جای نصب اجزا ، تعدیل تنظیمات و منتظر ماندن برای به پایان رسیدن به روزرسانی‌های حجیم سیستم عامل ، می توانید آن را از جعبه خارج کرده و در عرض چند دقیقه در حال سرچ در وب، ویرایش عکس یا کار بر روی اسنادتان باشید. هنگامی که آداپتور برق Chromebox 3 را وصل می کنید ، آن را به یک مانیتور وصل کرده و لوازم جانبی خود را به آن متصل   کنید . این باکس در مجموع 6 پورت USB دارد که دو عدد در جلو و چهار عدد آنها در پشت قرار دارد.  دو پورت در عقب برای صفحه کلید و ماوس مناسب هستند ، اما اگر مثل من لوازم جانبی بلوتوث مخصوص خود را داشته باشید می توانید پورت های یو اس بی را برای سایر دستگاه ها از جمله درایو های ذخیره سازی خارجی خالی نگه دارید و سیستم می تواند به سرعت ماوس و کیبوردتان را پیدا کند و در این حالت جفت سازی در یک چشم به هم زدن انجام می شود.

علاوه بر این کروم باکس 3 یک پورت HDMI 3 دارد که به کمک آن می‌توانید به هر نمایشگری که خواستید بدون دردسر متصل شوید بدون این که نیاز باشد تنظیمات خاصی را انجام دهید.

با وصل و روشن بودن همه چیز، شبکه بی سیم خود را از لیست انتخاب کنید و سیستم به طور خودکار هرگونه به روزرسانی سیستم عامل کروم را بررسی و نصب خواهد کرد. سپس اگر با استفاده از رمز عبور خود وارد حساب جیمیل شوید دستگاه برای استفاده ی شما آماده است. سیستم عامل کروم به طور ساختاری به شدت متکی بر سیستم‌های ابری هست . پس اگر یک بار به اکانت گوگل خود وارد شوید تمام افزونه ها ، بوک مارک ها ، اکستنشن ها و خدماتی مانند درایو و … دقیقا سر جای خودشان هستند.

اندروید در یک جعبه

یکی از قدرتمندترین ویژگی های کروم باکس 3 پشتیبانی از برنامه‌های Android و فروشگاه Google Play می‌باشد. پلتفرم اندروید بسیار کامل و متنوع بوده به طوری که تقریباً با Windows و macOS رقابت می کند. اگر می خواهید بازی‌های رایانه ای انجام دهید یا به نرم افزار قدرتمندی برای ویرایش ویدئو یا مدل سازی سه بعدی نیاز دارید ، به چیزی بیش از برنامه‌های Android در سیستم‌عامل Chrome نیاز دارید. فروشگاه Play بسیار فراتر از برنامه های خبری و پیام رسانی رفته است و می تواند برنامه هایی با حجم کاری کمتر به کاربران ارائه دهد. مایکروسافت نسخه هایی از Microsoft Office را که برای Android بهینه شده اند ، منتشر کرده و Photoshop Express Adobe برای اندروید نیز موجود هست .

مشکل اصلی اینجاست که اندروید معمولاً به رابط کاربری صفحه لمسی متصل می‌شود که برای انجام کارهای حرفه ای مناسب نیست. برخی از کارها ، مانند پردازش کلمه و ویرایش عکس ، با ماوس ، صفحه کلید و صفحه نمایش بزرگ آسان تر است. Chromebox 3 همه برنامه‌های کاربردی اندرویدی مورد علاقه شما را در یک دسکتاپ بسته بندی می کند که به شما امکان می دهد از تمام برنامه هایی که اکوسیستم Android ارائه می دهد، استفاده کنید. شما می توانید مانیتور دوم را از طریق درگاه USB Type-C متصل کنید زیرا هم از Power Delivery و هم از DisplayPort out پشتیبانی می کند. با اتصال موس و صفحه کلید مورد علاقه خود، شما تجربه بهره وری کامل از دسکتاپ را در اختیار دارید. Chromebox 3 حتی یک پورت LAN دارد تا بتوانید از سرعت اینترنت سیمی استفاده کنید ، اگرچه WiFi 802.11ac داخلی نیز بسیار سریع و قابل اعتماد است.

سیستم‌عامل Chrome از نظر طراحی سبک است و از سخت افزارش در مقایسه با Windows و macOS کمتر کار می‌کشد، بنابراین نیازی به مشخصات و ویژگی‌های فنی ابرتخصصی ندارید. اما تنوع زیادی در تقاضای برنامه‌های مختلف Android وجود دارد. به عنوان مثال، توییتر تقریباً به هیچ چیز نیاز ندارد، در حالی که یک برنامه ویرایش ویدیو نیازمند منابع محاسباتی زیادی هست. برای اطمینان از قدرت بیش از اندازه برای مدیریت همزمان چندین برنامه سخت افزاری، Chromebox 3 حداکثر پردازنده Intel Core i7-8550U و حداکثر 8 گیگابایت رم را ارائه می‌دهد. با این حال، حتی مدل مبتدی سلرون با 4 گیگابایت رم که در این مقاله استفاده شده انجام چند کار در برنامه‌های مختلف و صفحات  کروم برایش مثل آب خوردن بود.

نکاتی راجع به این جعبه

Chromebox فقط برای میز کار شما در خانه نیست. هنگامی که با کیت سخت افزاری ASUS Hangouts Meet همراه می‌شوید، می‌توانید Chromebox 3 را به عنوان یک رایانه شخصی اختصاصی در دفتر کارتان تنظیم کنید، چه در دفتر کار خود کار کنید و چه در یک اتاق کنفرانس بزرگ مشترک باشید. این کیت یک دوربین 4K UHD ، یک اسپیکرمیک و یک صفحه کنترل لمسی 10 اینچی رنگی به شما می‌دهد. شما می‌توانید به اندازه ی 50 نفر را در یک Hangout داشته باشید. اگر فضای میز شما محدود یا برای اتاق جلسات به یک چیز موقر نیاز دارید، Chromebox 3 ایده آل هست. اندازه آن 6 اینچ مربع و ضخامت آن حدود 1.5 اینچ و به اندازه کافی جمع و جور که می‌تواند انرژی علامت‌های دیجیتال را برای ویترین مغازه یا لابی به صورت محتاطانه تامین کند. کافیست آن را با پایه VESA که در جعبه موجود است به پشت تلویزیون یا مانیتور ببندید.

اندرویدی برای اتاق نشیمن

با وجود کاربرد این باکس به عنوان جایگزینی برای دسکتاپ سنتی ، من می‌خواستم Chromebox 3 برایم به عنوان یک مرکز سرگرمی و بهره وری اتاق نشیمن با سیستم‌عامل Android عمل کند که همه اعضای خانواده می‌توانند از آن استفاده کنند. سیستم‌عامل Chrome یک سیستم فوق العاده امن بوده و با سیستم لاگین به اکانت محافظت می‌شود. شما همچنین می توانید از مزیت به روز رسانی خودکار و مداوم سیستم‌عامل بهره مند شوید. هیچ بدافزاری با پسوند EXE حتی نمی تواند در سیستم‌عامل Chrome اجرا شود ، بنابراین شما فقط با استفاده از Chromebox دربرابر انواع خاصی از بدافزارها محافظت می‌شوید. شما زمان زیادی را صرف استفاده از مرورگر Chrome خواهید کرد، که برای جلوگیری از گسترش برنامه‌های مخرب در سندباکس قرار می‌گیرد. همچنین ایمن نگه داشتن کودکان با استفاده از ویژگی Family Link  Baked-in بسیار آسان می‌باشد ، زیرا می‌توانید هرگونه نصب برنامه را تأیید (یا رد) کنید ، فعالیت آنها را زیر نظر داشته باشید و محدودیت هایی را برای مدت زمان استفاده از صفحه تعیین کنید.

اولین کاری که پس از بازکردن Chromebox 3 انجام دادم اتصال آن به تلویزیون اتاق نشیمنم بود. همه برنامه‌های در حال پخش مورد علاقه من، از جمله YouTube و Netflix، در تلویزیون من با نمایی بزرگ و روشن آماده ی تماشا بودند و من به تلویزیون هوشمند یا سخت افزار پخش جداگانه برای تماشای آنها نیازی نداشتم. همچنین فراموش نکنید که Chromebox 3 به شما امکان دسترسی به اقیانوس عمیق و وسیع بازی‌های Android را می‌دهد. اگرآن را به یک گیم پد متصل کنید، برای خودتان یک کنسول بازی اندرویدی با یک اتاق نشیمن کوچک و زیبا خواهید داشت

من به ویژه ویرایش و نمایش عکس ها با استفاده از Chromebox 3 و تلویزیونم را دوست دارم. Google Photos از قبل نصب شده ، بنابراین می‌توانم بهترین عکس‌های خود را ذخیره و سازماندهی کنم.  اگر به جای آن شما تصاویر و ویدئوهای خود را بر روی کارت microSD ذخیره کرده اید ، می‌توانید آن را در شکاف Chromebox 3 قرار دهید و آنها را به این روش مشاهده کنید. وقتی زمان انجام کار حرفه ای فرا برسد ، داشتن لوازم جانبی برای بلوتوث نعمت است. گاهی اوقات شما نمی‌خواهید تمام روز فقط روی یک میز کار بنشینید، من هم هنگام نوشتن کل این مقاله روی نیمکتم نشسته بودم و پاهایم را روی میز چای خوری گذاشته بودم و یک صفحه کلید بی سیم بغلم داشتم.

انعطاف پذیر، سریع، سرگرم کننده و دارای ویژگی‌های فنی

ASUS Chromebox 3 کوچک و استفاده از آن راحت بوده و در هر مکانی، از دفتر شما  گرفته تا اتاق نشیمن مناسب است. تقریباً هیچ پیکربندی در این مورد وجود ندارد، بنابراین می‌توانید چند دقیقه پس از راه اندازی، بازی‌های Android مورد علاقه خود را بنویسید ، سرچ کنید یا حتی استریم یا بازی کنید. علاوه بر اینکه اندازه و راحتی آن مناسب هست، بهترین سیستم‌عامل Android و Chrome را در یک جعبه کوچک و جمع و جوربه شما ارائه می‌دهد وقیمت Chromebox 3 از 229 دلار آمریکا و 289 دلار کانادا شروع می‌شود.

از این که با پارتاکو همراه بودید متشکریم. اگر سوال ، انتقاد یا پیشنهادی داشتید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.