مادربرد اوراقی و خراب

راهنمای خرید و استفاده از مادربرد لپ تاپ اوراقی و خراب

مادربرد خراب یا اوراقی لپ تاپ همانطور که از نامش مشخص است بعنوان یک قطعه سخت افزاری ازکار افتاده ، عملا بلا استفاده و بدون کاربرد است . شما نمی توانید این کالا را جایگزین برد دستگاه خود نموده و از آن استفاده کنید. اما این مادربرد ها کاربرد های دیگری دارند که آنها را ارزشمند می سازد. مهمترین کاربرد مادربردی که به دلایل اقتصادی و یا بعلت عدم موجودی قطعات سخت افزاری بلااستفاده شده است ، استفاده از قطعات سالم برای جایگزینی قطعه سوخته مادربرد دیگر است.

عمده ترین مصارف مادربرد اوراقی لپ تاپ

شما میتوانید از مادربرد اوراقی که دیگر قابل استفاده نیست و بعنوان مادربرد سوخته شناخته میشود. برای مصارف گوناگونی  استفاده کنید. همانطور که گفتم مهم ترین کاربرد اینگونه مادربرد ها قطعه برداری است . یکی دیگر از مصارف این اینگونه قطعات ، استفاده جهت مصارف آموزشی مانند : آموزش لحیم کاریو یا آموزش تعویض قطعات مادربرد می باشد.

مروری بر کارکرد مادربرد لپ تاپ

مادربرد لپتاپ بعنوان برد اصلی از بخش های گوناگونی تشکیل شده است . این قطعه در واقع بعنوان یک برد مجتمع وظیفه ترکیب و کنترل منابع داخلی و خارجی را بر عهده دارد. هر بخش از مادربرد مانند قسمت مربوط بهواحد پردازش مرکزی  ، بخش پردازشگر گرافیکی  و سایر قسمت هایی که وجود آنها برای کارکرد صحیح و کامل دستگاه شما لازم است روی این برد اصلی نصب می شود.

بر سر مادربرد های خراب چه می آید

پس از بررسی و عیب یابی برخی از مادربرد ها ممکن است همه یا قسمتی از آن قابل تعمیر نباشد معمولا زمانیکه مادربردازکار افتاده ویا بلا استفاده شد بعنوان مادربرد اوراقی ، آرشیو و نگهداری میشود. همین مادربردی که اکنون از دسترس خارج شده ممکن است برای استفاده و جایگزینی قطعات قابل استفاده باشد

کاربرد مادربرد اوراقی لپ تاپ

بردهای اوراقی و خراب یا اصطلاحا مادربرد سوخته بعضا حاوی قطعات کمیاب و ارزشمندی هستند که پس از از رده خارج شدن مادربرد، این قطعات هنوزهم سالم و قابل استفاده هستند. قطعه برداری و جایگزینی یک جزء از اینگونه مادربرد ها برای رفع ایراد لپ تاپ شما، نسبت به تعویض کلی مادربرد دستگاهتان بسیار مقرون به صرفه تر است. این فرایند در نهایت هزینه پرداختی شما را تا برای تعمیر لپ تاپ، تاحدود یک سوم کاهش خواهد داد.

قطعات پر کاربرد اینگونه مادربرد ها