چرا لپ تاپ تصویر ندارد ! 3 علت مهم مشکل صفحه نمایش LCD و LED

علت تصویر نداشتن لپ تاپ به یک یا چند بخش دستگاه ارتباط دارد. برای رفع مشکل صفحه نمایش نوت بوک یا لپ تاپ ( شما ) لازم است چند قسمت سخت افزار و نرم افزاری آن مورد بررسی قرار گیرند. آگاهی از دلایل اینکه چرا لپ تاپ تصویر ندارد به شما کمک می کند که برای تعمیر و رفع ایراد LCD یا LED تصمیم بهتری بگیرید. پارتاکو در این مقاله قصد دارد تا علاوه بر کمک به عیب یابی اولیه، درمورد مواردی با شما صحبت کند که ( توجه به آنها ) منجر به پیشگیری از خراب شدن صفحه نمایش خواهد شد.

منابع مشکلات صفحه نمایش

مشکلات صفحه نمایش به عنوان یکی از دلایل روشن نشدن لپ تاپ شناخته می شود.  البته بیشترین ایراداتی که باعث می شود نمایشگر شما تصویر نداشته باشد به ( کارکرد صحیح ) قطعات سخت افزار لپ تاپ مرتبط است. برخی از موضوعاتی که اگر با مشکل مواجه شوند در نتیجه آن تصویر لپ تاپ از دست می رود به شرح زیر است :

  1. در مرحله اول : مشکلات خود نمایشگر قابل توجه است که صفحه نمایش شما را از کار می اندازد.
  2. ایراداتی که با بخش گرافیک لپ تاپ ارتباط دارند و لپ تاپ را بدون تصویر می کنند.
  3. ایراداتی که ربطی به خرابی تصویر لپ تاپ دارد اما در واقع : پنل نمایشگر و اجزای گرافیک شما سالم است.

1- مشکلات نمایشگر و اتصالات مربوط به صفحه نمایش

برخی از مشکلات و آسیب ها باعث از کار افتادن صفحه نمایشگر می شود. یکی از این آسیب ها : شکستن لایه های شیشه ای نمایشگر است. در برخی از موارد این مشکل با چشم قابل رویت است . اما در زمانی که آسیب به گونه ای باشد که نور پس زمینه روشن نشود ممکن است ترک LCD قابل رویت نباشد. برای شناسایی شکستگی در مرحله اول سعی کنید با نور فرابنفش یا یک چراغ قوه پر نور مثل : چراغ گوشی موبایلتان، سطح نمایشگر را بررسی کنید. اگر ترک یا شکستگی ( مثل آنچه که برای شیشه اتفاق می افتد ) مشاهده کردید، در واقع عمر LCD شما در اثر آسیب فیزیکی به پایان رسیده و لازم است که تعویض گردد. برای بررسی دقیق تر باید از متخصص تعمیر لپ تاپ کمک بگیرید.


• ممکن است در هنگام آزمایش سطح نمایشگر متوجه شوید که : LCD لپ تاپ شما تصویر دارد ولی به علت نور کم چیزی مشخص نیست! در این زمان ابتدا تنظیمات نور ویندوز و یا برنامه های جانبی را مدیریت کرده و ایراد را برطرف کنید. اگر علت نور کم نمایشگر به مشکلات سخت افزار و hi-voltag مربوط باشددر این هنگام لازم است تا برای تعمیر بخش نور صفحه نمایش به تعمیرگاه معتبر لپ تاپ مراجعه کنید.


• در برخی از موارد به علت قطع شدن کابل فلت تصویر لپ تاپ ارتباط مادربرد و پنل نمایشگر LED-LCD قطع می شود. خرابی کابل فلت لپ تاپ، نمایشگر را از کار می اندازد. این در حالی است که نمایشگر کاملا سالم است. سعی کنید از بازکردن خودسرانه لپ تاپ اجتناب کرده و به تعمیرگاه مجار مراجعه کنید . زیرا هزینه خرید نمایشگر ( چند برابر ) بیشتر از خرید و تعویض کابل فلت می باشد.

2- ایرادات مادربرد و گرافیک لپ تاپ به عنوان علت تصویر نداشتن دستگاه :

همانطور که می دانید عملیات پردازش تصویر به کمک بخش گرافیک سیستم های کامپیوتری انجام می شود. امروزه قطعات بخش گرافیک ( اکثر ) لپ تاپ ها که شامل : چیپ ، بلوک های حافظه گرافیک و سایر قطعات مرتبط است ، در قسمت مادربرد دستگاه گنجانده شده است. انواع مشکلات گرافیک و تصویر لپ تاپ به عنوان علت اینکه چرا لپ تاپ تصویر ندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه ممکن است مشکل عدم نمایش تصویر با سلامت نمایشگر ( LCD و LED ) بی ارتباط باشد. سایر ایرادات مادربرد قابل بررسی هستند. برخی از موارد اینگونه دسته بندی می شود :

• مشکلات بخش تغذیه – high-voltage و یا تامین برق مورد نیاز دستگاه.
• مشکلات و خرابی کانکتور ها و سوکت فلت تصویر لپ تاپ.
• خرابی ریز قطعات روی مادربرد که با نمایشگر در ارتباط هستند.

3- خرابی در سایر قسمت های لپ تاپ چه تاثیری در مشکلات تصویر دارد ؟

در برخی موارد و در هنگامی که لپ تاپ تصویر ندارد مشکلات بی ربط فرا تر رفته و از حیطه عملیات های گرافیکی ( پردازش و مشاهده ) خارج می شود. در این هنگام ، مشکل ( تصویر نداشتن ) از قسمت های مختلفی تاثیر گرفته و کارکرد لپ تاپ را دچار اختلال می کند. برای پیدا کردن دلایل نا مرتبط  به شما توصیه می کنم خواندن این مقالات را از دست ندهید :

چاره رفع مشکل تصویر لپ تاپ چیست ؟

همانطور که در این مطلب توضیح دادم ، دلایل مختلفی برای قطع شدن تصویر لپ تاپ وجود دارد. حالا اینکه بتوانید مشکل را پیدا کنید برای رفع کنجاوی مفید است، اما به دلایل مختلفی به مشتریان توصیه می کنیم که حتی اگر ایراد به وضوح قابل مشاهده است اما برای تعمیر دستگاه بهتر است به تعمیرگاه مجاز لپ تاپ اعتماد کنند.

• باز کردن لپ تاپ ممکن است به شکستن قاب دور نمایشگر و پنل منجر شود.
• باز کردن غیر اصولی نمایشگر ممکن است به فلت تصویرلپ تاپ شما آسیب برساند.
• در صورت شکستن یا خراب شدن کانکتور روی مادربرد ، ممکن است قطعه قابل جایگزینی نباشد.

اگر بخاطر مشکلات تصویر لپ تاپ دچار دردسر شده اید. و نمی دانید چرا لپ تاپ تصویر ندارد ، به شما پیشنهاد می کنم با بخش تعمیرات پارت ایران ارتباط برقرار کنید. علاوه بر تعمیر و رفع مشکل نمایشگر با هزینه منطقی و مناسب ، از تجارب کارشناسان تعمیرات لپ تاپ بهرمند شده  مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین می توانید قطعاتی مثل : کابل فلت تصویر و یا انواع نمایشگر های LCD ,  LED   را از فروشگاه قطعات لپ تاپ پارتاکو تهیه کنید.

computerhope

چک لیست بررسی دلیل اینکه : چرا لپ تاپ تصویر ندارد ؟


مرکز تعمیرات لپ تاپ : 031 – 31312173 – تعمیرات لپ تاپ به دست تیم پارتاکو ( پارت ایران ) با آرشیو کامل قطعات سخت افزار