پشتیبانی از صفحه‌کلید RGB توسط سیستم‌عامل Chrome OS در کروم بوک‌های گیمینگ

به نظر می رسد پشتیبانی از صفحه‌کلید RGB توسط سیستم‌عامل Chrome OS در حال انجام است و هیچ چیز هنگام بازی به اندازه یک کیبورد RGB جذاب نیست. این ویژگی نشان می دهد که ممکن است به زودی شاهد رونمایی از برخی کروم بوک های گیمینگ باشیم.

9to5Google گزارش می دهد که یک ویژگی جدید برای فعال کردن پشتیبانی از صفحه‌کلید RGB توسط سیستم‌عامل Chrome OS منتشر شد. توضیحات این ویژگی بسیار ساده است: «پشتیبانی از صفحه کلید RGB را در دستگاه هایی که این قابلیت را دارند فعال کنید. در حالیکه می تواند بدین معنی باشد که این ویژگی از صفحه کلیدهایی که بطور خارجی به کروم بوک متصل می شوند پشتیبانی می کند، چندین نام کد دستگاه نیز با این ویژگی مرتبط هستند.

این نام کدها Vell، Taniks و Ripple هستند. به گفته 9to5Google، دو مورد اول ممکن است از Quanta اقتباس شده باشند که کروم‌بوک‌ها را برای برند‌های دیگر طراحی کرده، و نظر می‌رسد سومی نام کدی برای یک صفحه کلید قابل جداشدن باشد. فردی که روی توسعه Vell کار می کند نیز با دستگاه های قبلی HP در ارتباط است.

مدتی است که کروم‌بوک‌ها از بازی‌ها به هر شکلی پشتیبانی می‌کنند. برنامه‌های اندروید مانند سرویس‌های بازی ابری همچون Stadia و Nvidia GeForce Now روی کروم‌بوک‌ها کار می‌کنند.

افزودن پشتیبانی از صفحه‌کلید RGB به کروم‌بوک‌ها همچنان می‌تواند گیمرهایی را که قصد دارند از طریق سرویس‌های پخش آنلاین بازی کنند را وسوسه کند، اما تلاش‌های دیگری برای بازی‌های بومی روی این رایانه‌های شخصی انجام شده است.

گوگل تمایل خود را برای اجرای Steam در کروم‌بوک‌ها اعلام کرده است و لایه سازگارپروتون Valve برای Steam این امکان را برای بسیاری از بازی‌های ویندوز روی دستگاه‌های لینوکس فراهم می‌کند.

از آنجایی که سیستم عامل کروم تا حدودی با لینوکس سازگاری دارد، ممکن است پروتون بتواند در سیستم عامل گوگل راه اندازی و اجرا شود.

زمان استفاده ازChromebook های گیمینیگ فرا رسیده است، زیرا گرافیک یکپارچه در بسیاری از CPU های اخیر بسیار بیشتر از چیزی است که اجرای بازی نیاز دارد و این مساله کروم بوک ها را از کمبود پردازنده های گرافیکی اختصاصی بی نیاز می سازد. همچنین تراشه های خوبی برای کروم بوک های بازی ساخته شده که به راحتی با پردازنده های گرافیکی Nvidia سازگارند.

در صورتی که در مورد این موضوع پیشنهاد ، انتقاد و یا ابهامی داشتید می تاوانید از طریق بخش نظرات با پارتاکو در میان بگذارید.