وصل کردن مانیتور به لپ تاپ با کمک Type-C | نحوه اتصال یک ، دو یا چند مانیتور به لپ تاپ

نمایشگر نسبتاً کوچک لپ تاپ ممکن است نتواند انتظارات شما را به طور کامل برآورده کند. وصل کردن مانیتور به لپ تاپ این مشکل را رفع می کند. اتصال به نمایشگر دوم ، سوم یا حتی چهارم می تواند به شما کمک کند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و بر روند کار تسلط بیشتری پیدا کنید. پس با ما همراه باشید تا اتصال نمایشگر لپ تاپ به مانیتور خارجی را به شما بیان کنیم.

اساساً ، داشتن چندین نمایشگر به این معنی است که دیگر لازم نیست تمامی برنامه ها بر روی یک مانیتور نمایش داده شود. به عنوان مثال ، می توانید ایمیل خود را در نمایشگر لپ تاپ خود نمایش داده و فتوشاپ را روی صفحه نمایش بزرگتر اجرا کنید. شاید شما یک مانیتور جداگانه نیز برای کدنویسی در نظر گرفته باشید.

در این مقاله چگونگی وصل کردن مانیتور به لپ تاپ به نمایشگر خارجی و پیکربندی دلخواه نمایشگر  توضیح داده شده است. همچنین جزئیات مربوط به محدودیت های رزولوشن برای اتصالات مختلف و توصیه هایی در مورد پیدا کردن آداپتور مناسب در صورت عدم تطابق ورودی های ویدئویی برای شما  گفته ایم.

نحوه وصل کردن مانیتور به لپ تاپ: اتصالات را بررسی کنید

اگر لپ تاپ شما دارای سیستم عامل ویندوز است ، تنظیم صفحه نمایش های خارجی باید بسیار آسان باشد. اولین قدم تعیین نوع کابل مورد نیاز شماست. اکثر لپ تاپ های مدرن دارای HDMI ، DisplayPort ، mini-DisplayPort یا USB Type-C هستند.اگر ورودی و خروجی های مانیتور خارجی و صفحه نمایش لپ تاپ با هم مطابقت داشته باشند ، کار شما راحت بوده و فقط کافی است تا کابل مورد نیاز را برای ارتباط بین مانیتور خارجی و نمایشگر لپ تاپ تهیه نمایید.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ خود: گسترش یا کپی

آیا هدف شما از استفاده صفحه نمایش خارجی ، ارائه یک کنفرانس است؟ اینجا شما نیاز دارید که کل محتویات صفحه نمایش نوت بوک شما به صورت کامل روی نمایشگر دوم نمایش داده شود. پس شما باید گزینه Duplicate را انتخاب کنید .

برای نمایش ارائه از طریق پروژکتور یا پخش فیلم از گزینه های ” Duplicate ” یا “Second Screen Only” استفاده کنید. در صورتی که بخواهید برنامه خاصی را در صفحه نمایش دوم اجرا کنید ، از گزینه Extend استفاده نمایید.

کاربران ویندوز 7 باید روال دیگری را دنبال کنند. روی هر قسمت از Desktop کلیک راست کرده و گزینه “Screen Resolution” را انتخاب کرده و سپس از منوی کشویی لپ تاپ ” Extend these displays “گزینه ی ” Multiple displays ” را انتخاب کنید و بر روی Apply کلیک کنید.

توجه: اگر بعد از اعمال این تنظیمات هنوز مانیتور شما خروجی لپ تاپ شما را به صورت خودکار نمایش نمی دهد ، ممکن است لازم باشد که از دکمه های تعبیه شده بر روی مانیتور جهت دستیابی به ورودی صحیح استفاده کنید.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ: تنظیم دقیق

به طور پیش فرض ، ویندوز صفحه داخلی لپ تاپ را سمت چپ و مانیتور خارجی را سمت راست قرار می دهد. به این معنی که هنگام رفتن به مانیتور باید نشانگر ماوس را از سمت راست صفحه داخلی حرکت دهید. اگر برعکس مواردی دارید که از آنجا که مانیتور در سمت چپ مستقر است ، باید تنظیمات آن را کمی تغییر دهید.

در Desktop ، کلیک راست کرده و Screen Resolution را انتخاب کنید. سپس داخل پنجره نمایش داده شده ، روی نمادهای نمایشگر کلیک کنید (صفحه نمایش ها با شماره 1 ، 2 و غیره شماره گذاری شده اند) . ترتیب اولویت نمایشگر ها را با Drag & Drop می توانید تغییر دهید. اگر مطمئن نیستید کدام صفحه شماره یک و کدام یک شماره 2 است ، دکمه ” Identify ” را بزنید و شماره ها در هر صفحه نمایش داده می شود.

متوجه خواهید شد که ویندوز شما را به تنظیمات فقط چپ و راست محدود نمی کند. همچنین می توانید برای وصل کردن مانیتور به لپ تاپ مانیتور را طوری مرتب کنید که در بالای لپ تاپ یا زیر آن قرار بگیرد. همچنین می توانید موقعیت صفحه ها را به خوبی تنظیم کنید تا پنجره های مختلف و سایر موارد دو صفحه را پوشانده و با هم مطابقت داشته باشند.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ: آداپتورها و مشکلات USB-C

اگر DVI و HDMI ، HDMI و DisplayPort یا حتی VGA و هر یک از اتصالات فوق دارید ، نترسید. هنوز می توانید با استفاده از کابل دو منظوره ، مانند DVI-to-VGA ، HDMI-to-DVI یا برخی از آداپتورها یا مبدل های دیگر ، چند صفحه نمایش را متصل کنید. معمولا بیشتر لپ تاپ ها از سوکت USB Type-C برای پیچیدگی بیشتر امور ، حمل اطلاعات ، فیلم و قابلیت شارژ استفاده می کنند.

MacBook اپل ، فقط دارای یک سوکت USB Type-C است ، اما برای همه چیز مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین اگر می خواهید برای تهیه پشتیبان ، آن را به مانیتور دوم یا دیسک سخت USB متصل کنید ، باید یک آداپتور چندگانه را اضافه کنید. لپ تاپ های جدید MacBook Pro دارای 2 تا 4 پورت USB Type-C هستند و انعطاف پذیری بسیار بهتری را ارائه می دهند.

Type-C کاربردهای زیادی دارد. اما اینکه پورت لپ تاپ شما چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد ، همیشه مشخص نیست. در واقع ، برخی از دستگاه ها فقط از اتصال USB 2 و انتقال قدرت پشتیبانی می کنند و به هیچ وجه نمی توانند سیگنال ویدیویی را انتقال دهند. در مقابل ، دیگران حداکثر USB 3 را ارائه می دهند ، اما به شما اجازه نمی دهند به یک مانیتور متصل شوید. متاسفانه ، هیچ راهی وجود ندارد که فراتر از آزمایش یا بررسی مشخصات سخت افزار کنترل کننده USB که لپ تاپ شما از آن استفاده می کند ، بگویید.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ: آداپتورها و مشکلات USB-C قسمت دوم

در مشخصات USB-C همچنین تغییراتی وجود دارد: به عنوان مثال فناوری Thunderbolt 3 که برای کابل های ارائه شده USB-C ، با لپ تاپ های MacBook Pro 2016 ارائه می شود ، فقط داده و برق را انتقال می دهد.

اگر بخواهید از همان کابل برای اتصال MacBook Pro به مانیتور خود استفاده کنید ، دیگر شانس نخواهید داشت. باز هم ، هیچ راهی برای گفتن فراتر از آزمون و خطا یا خرید یک کابل سازگار با داده های ویدیویی وجود ندارد.

خوشبختانه کابل ها بسیار ارزان هستند ، حتی اگر USB Type-C استاندارد نسبتاً جدیدتری باشد. اگر به تبدیلHDMI به USB Type-C نیاز دارید ، به عنوان مثال ، اگر از اتصال یک آداپتور USB Type-C کوچک به HDMI به انتهای Type-C خود ، می توانید یک مبدل کم هزینه در پارتاکو تهیه کنید.

با این حال ، بهتر است به جای آن یک تبدیل چندگانه خریداری کنید ، که انعطاف پذیری بسیار بیشتری به شما می دهد. این اتصالات کمی گرانتر از مبدل های یک به یک هستند و اتصالات مانیتور ، لوازم جانبی استاندارد USB و ورودی برق را به صورت یکجا در اختیار شما قرار می دهند.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ: دریافت وضوح مناسب

با این وجود فاکتور دیگری در انتخاب کابل یا تبدیل وجود دارد. بسته به مشخصات مانیتور ثانویه شما ، برخی از اتصالات ویدیویی ممکن است قادر به نمایش تصاویر با وضوح اصلی مانیتور نباشند.

اگرچه هنوز هم می توانید مانیتور را به عنوان نمایشگر ثانویه متصل کنید ، اما ممکن است متوجه شوید که صفحه کشیده شده یا تارتر از آنچه که باید به نظر می رسد. با بسیاری از مانیتورهای ارزان قیمت مصرف کننده که از وضوح تصویر WQHD (2560 1، 1440 پیکسل) یا 4K (3،840 2 2160 پیکسل) استفاده می کنند ، ارزش دارد که برای دریافت بهترین کیفیت در دستگاه خاص خود ، یک انتخاب صحیح داشته باشید.

اگرچه محدودیت سختی در حداکثر رزولوشن اتصال VGA وجود ندارد ، اما کارتهای گرافیک لپ تاپ اغلب در حدود * 2048 1،536 هستند. لازم است بدانید که تصاویر از طریق کابل VGA می توانند با وضوح و کیفیت کم تر به نظر برسند زیرا یک سیگنال آنالوگ است نه اتصال دیجیتالی.

اتصال DVI انتخاب بهتری است . به این دلیل که این یک اتصال دیجیتالی است ، اما هنوز هم باید مراقب باشید. اگر می خواهید از وضوح بالاتر از 1920 * 1200 استفاده کنید ، در لپ تاپ خود به یک کابل دو لینک DVI و یک اتصال سازگار با دو پیوندی نیاز دارید. به تصویر زیر نگاهی بیندازید تا تفاوت بین کابل دو پیوندی (سمت چپ) و کابل تک پیوندی (راست) را ببینید.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ: دریافت وضوح مناسب قسمت دوم

به همین ترتیب ، اگرچه استاندارد HDMI 1.3 از مانیتورها و نمایشگرهایی فراتر از رزولوشن محبوب Full HD (1920 * 1080 پیکسل) پشتیبانی می کند و اکنون HDMI 1.4 و HDMI 2.0 از رزولوشن 4K پشتیبانی می کنند ، لپ تاپ و مانیتور شما باید از این استاندارد ها پشتیبانی کنند.

DisplayPort انعطاف پذیرترین کابل است (همانند USB Type-C ، زیرا این فقط یک انتقال دهنده برای اتصال DisplayPort یا HDMI است). حتی استاندارد قدیمی DisplayPort 1.1 از رزولوشن 4K در 30 هرتز پشتیبانی می کند. این مشخصات فریم روی صفحه را به سرعت 30 فریم در ثانیه محدود می کند. بنابراین ، اگرچه فیلم ها خوب به نظر می رسند ، اما برای بازی های 4K مناسب نیست. DisplayPort 1.2 پشتیبانی از 4K را با سرعت تازه سازی 60 هرتز اضافه می کند.

استاندارد اخیر ، DisplayPort 1.3 ، پشتیبانی از 8K (7،680 * 4320 پیکسل) را اضافه می کند. با استفاده از برخی لپ تاپ ها و کارت های گرافیک ، خروجی های مختلف از وضوح و نرخ تازه سازی متفاوت پشتیبانی می کنند. بنابراین ، لازم است قبل از خرید هرگونه کابل یا  تبدیل ، بررسی کنید که کدام اتصال توانایی بیشتری دارد. اگر مورد مناسب را دریافت نکنید ، ممکن است در نهایت با وضوح و نرخ تازه سازی پایین تری تولید شوید که توسط یک مانیتور با کیفیت بهتر ارائه می شود.

اگر اخیراً یک لپ تاپ یا دسکتاپ اپل با اتصال Thunderbolt دارید ، به خاطر داشته باشید که برای اتصال به هر مانیتور سازگار می توانید از کابل ‘mini DisplayPort-to-DisplayPort’ (یا آداپتور DisplayPort) استفاده کنید. حتما نیاز نیست که نمایشگر ثانویه از ورودی تاندربولت 3 پشتیبانی کند. می توانید کابل ‘mini DisplayPort-to-DisplayPort’ را با قیمت چند دلار در آمازون تحویل بگیرید.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ خود: دو یا چند نمایشگر را به لپ تاپ متصل کنید

در بسیاری از موارد ، اتصال دو (یا بیشتر) نمایشگر به لپ تاپ شما به سادگی اتصال آنها به چندین خروجی ویدئو است. بسته به قدیمی بودن رایانه قابل حمل و چیپست گرافیکی داخل آن ، ممکن است محدودیت های سخت افزاری وجود داشته باشد که مانع این کار می شود. لپ تاپ های قدیمی فقط ممکن است از دو نمایشگر پشتیبانی کنند: نمایشگر لپ تاپ و یک نمایشگر ثانویه. مدل های جدید ممکن است به اندازه سه نمایشگر خارجی اجازه دهند. دستگاه های دیگر مانند اولترابوک ها ، هیبریدها و تبلت ها ممکن است فقط با داشتن یک خروجی نمایشگر یا احتمالاً هیچ محدودیتی نداشته باشند.

با این حال ، روشهایی برای اضافه کردن مانیتور اضافی وجود دارد حتی اگر قبلاً از همه اتصالات استفاده کرده اید ، یا اینکه لپ تاپ شما دارای خروجی فیلم کار نمی کند.

برای دستگاههایی با اتصال DisplayPort 1.2 ، چند گزینه وجود دارد. در مرحله اول ، می توانید یک هاب DisplayPort خریداری کنید که اتصال واحد شما را به چندین خروجی تقسیم کند. این تقسیم کننده ها ارزان نیستند ، اما به اتصال DisplayPort موجود اجازه می دهد تا به طور همزمان دو مانیتور 2560 1* 1،600 و نمایشگر سوم 1،920 * 1،200 را تأمین کند. گزینه دیگر خرید مانیتور با قابلیت های زنجیره ای است: مانیتورهای سازگار از یک خروجی DisplayPort استفاده می کنند تا به شما امکان اتصال چندین مانیتور از طریق یک اتصال DisplayPort را بدهند.

نحوه اتصال صفحه نمایش دوم به لپ تاپ خود: دو یا چند نمایشگر را به لپ تاپ متصل کنید قسمت دوم

حتی اگر یک لپ تاپ قدیمی یا دستگاهی بدون اتصال ویدیویی فعال دارید ، تنها چیزی که به آن نیاز است یک درگاه USB اضافی برای افزودن نمایشگر ثانویه می باشد. انواع مبدل های USB به DVI ، VGA یا HDMI با قیمت مناسب در بازار وجود دارد که به شما امکان اضافه کردن مانیتور اضافی را می دهد. ممکن است برای ویندوز 7 یا نسخه های بالاتر به درایورهایی نیاز داشته باشید ، اما دستگاه های ویندوز 8 باید آنها را به صورت خودکار دریافت کنند.

هر کاری که تصمیم به انجام آن دارید ، اطمینان حاصل کنید که هنگام اتصال چندین مانیتور ، در مورد مسئله رزولوشن که قبلاً به آن اشاره کردیم ، فکر کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک مانیتور 4K و یک مانیتور  1920* 1080 به طور همزمان اجرا کنید ، اطمینان حاصل کنید که مانیتور 4K را به اتصال ویدیویی متصل کنید ، که به شما امکان می دهد از بالاترین وضوح استفاده شود.

منبع: alphr.com