نشانه ها و علائم خرابی باتری لپ تاپ

در مورد نشانه خراب شدن باتری لپ تاپ ها باید گفت آنها بعد از مدتی کارکرد کیفیت ذخیره سازی انرژی خود را از است می دهد به طور مثال اگر باتری به صورت فول شارژ در اوایل 2 ساعت قادر به تآمین برق دستگاه بوده بعد از گذشت یک سال از استفاده ، باتری حدود کمی بیشتر از یک ساعت کارایی دارد. به طور کلی طول عمر معمولی یک باتری لپ تاپ در حالت استاندارد و شرایط ایده ال بین سه الی چهار سال است.


دلایل خراب شدن باتری به وسیله کاربر

خراب شدن باتری های لیتیوم یونی

اکثر لپ تاپ ها دارای باتری لیتیوم – یونی هستند. در باتری ‌های Li-ion واکنش الکتروشیمیایی انجام می شود که طی آن تقریبا ولتاژ 3V تولید می شود. مزیت اصلی استفاده این باطری ها در دستگاه های قابل حمل مصرف سلول کمتر و تولید ولتاژ بالاتر است. ممکن است اگر در مورد باتری لپ تاپ خود با موارد زیر روبرو شده اید لازم باشد آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید. اینها مهم ترین نشانه خراب شدن باتری لپ تاپ هستند :

نشانه ها و علایم خراب شدن باتری

نشانه خراب شدن باتری لپ تاپ بعضا متفاوت هستند ام می توان به فاصله مدت زمانی که لپ تاپ را خریداری نمودید توجه نمایید زیرا ممکن است تاریخ انقضای باتری فرا رسیده باشد. در صورتی که اطمینان حاصل کردید که باطری دستگاه خراب است جای نگرانی نیست. چون کمپانی های سازنده علاوه بر تولید لپ تاپ و تبلت ، قطعات جانبی آنها را نیز تولید و عرضه می نمایند. در صورت بروز چنین مشکلاتی براحتی می توانید باتری قدیمی را با باتری جدید لپ تاپ جایگزین کنید. توصیه می شود در صورت خراب بودن باتری از آن برای سیستم استفاده نکنید.


در مورد باتری موبایل و تبلت نیز موارد زیر شامل خرابی باتری می گردند: