نسل جدید پردازنده AMD با تراشه RAZEN در سال 2022 وارد بازار خواهد شد

اگر شما هم از طرفداران AMD هستید ، منتظر تراشه جدید این شرکت باشید.

کمپانی AMD اعلام کرد که در سال آینده نسل جدید تراشه RAZEN وارد بازار خواهد شد. رابرت هالوک مدیر عامل AMD  در یک ویدیوی 14 دقیقه‌ای به مناسبت پنج سالگی چیپ‌های RAZEN ،در مورد تغییرات آینده صحبت کرد. هالوک گفت : “ما در سال 2022 پلت فرم جدیدی از تراشه‌های RAZEN خواهیم داشت که با حافظه‌ DDRG و PCI-EXPRESS GEN 5 و خنک کننده‌های تراشه AM4 سازگاری کامل دارد.

تغییرات گفته شده باعث می‌شود تا تراشه جدید AMD با جدیدترین نسل ALDER LAKE اینتل که قرار است در اواخر سال جاری وارد بازار شود هماهنگ شود. هالوک همچنین شایعات مبنی بر این که پردازنده های جدید قرار است هنوز با نسل چهارم PCI-EXPRESS کار کنند را از بین برد.

 من شایعاتی را دیده ام که می گویند پلتفرم نسل بعدی فقط (PCIe) Gen 4 را خواهد داشت. نه ، نه ، نه. نسل 5 خواهد داشت زیرا RAZEN نام خود را به شهرت رسانده است. AMD در حال ساختن پلتفرمی با آخرین و جدیدترین فناوری برای اتصال است. و سپس ، با گذشت زمان ، آن محصول Zen 4 را بعداً در سال 2022 دریافت خواهید کرد. پلتفرم جدید ، فناوری های جدید همیشه تجربه‌های تازه‌ و جذابی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.  تمامی موارد گفته شده به شما این امکان را می‌دهد تا CPU بازدهی بیشتری داشته باشد.

رابرت هالوک – Robert Hallock

PCIe Gen 5 به گونه ای طراحی شده است که پهنای باند داده را به قطعاتی مانند کارت گرافیک و فضای ذخیره سازی دو برابر کند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که رابط کاربری جدید رایانه های شخصی آینده را به سطح بالاتری برساند. در این ویدئو ، AMD همچنین درباره فناوری چیدمان سه بعدی تراشه خود به نام 3D V-Cache بحث کرد ، که ابتدا در ماه ژوئن رونمایی شد.

فرآیند چیدمان تراشه وعده می دهد که حافظه بیشتری را در CPU های آینده Ryzen قرار دهد تا سرعت پردازش برنامه هایی مانند بازی را تا حد زیادی افزایش دهد. به طور طبیعی ، ما تعجب کردیم که آیا AMD ممکن است فناوری را برای تراشه های Ryzen ساخته شده با معماری آینده Zen 4 ذخیره کند. اما به گفته هالوک ، 3D V-Cache در اوایل سال آینده در پردازنده Ryzen مبتنی بر Zen 3 عرضه می شود. این تراشه همچنان به AM4 متصل می شود. این بدان معناست که مشتریانی که در حال حاضر دارای مادربرد AM4 هستند ، اگر تصمیم به ارتقاء داشته باشند ، می توانند از فناوری 3D V-Cache استفاده کنند. در این ویدئو ، AMD همچنین در مورد نحوه کارکرد آن در جهت بهبود کارآیی بهتر لپ تاپ ها و افزایش طول عمر باتری بحث کرده است. برای رفع این مشکل ، سازنده تراشه به دنبال استفاده از چندین الگوریتم مدیریت قدرت در سیستم عامل دستگاه است تا مصرف باتری را به جای تکیه بر یک مورد ، بهینه کند.

از این که با پارتاکو همراه بودید متشکریم. هرگونه انتقاد یا پیشنهادی در مورد این مبحث داشتید ، از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.