نحوه بارگیری ویندوز ISO 11 | نصب windows 11

ویندوز 11 از جدید ترین محصولات مایکروسافت محسوب می شود. آیا دوست دارید از سیستم عامل فعلی خود به ورژن جدید تر مهاجرت کنید؟ اگر شما سی دی نصب ویندوز نداشته باشید ممکن است این کار کمی برای شما مشکل به نظر برسد. ولی این کار سخت نیست. همانطور که قبلا آموزش نصب ویندوز به کمک فلش را برای شما توضیح دادیم ، این کار چندان سخت نیست. در این مقاله به شما طریق نصب Windows 11 ISO را توضیح خواهیم داد. پس با پارتاکو همراه باشید.

مرحله 1: Windows 11 ISO را به طور قانونی از Microsoft در ویندوز خود بارگیری کنید

برای شروع ، به صفحه دانلود ویندوز 11 بروید و روی دکمه آبی رنگ   Download Now کلیک کنید. اگر ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتر 7 و 8 و 10 باشد ، ابزار بارگیری ویندوز 11 برای شما فراهم است. در غیر این صورت ، می توانید از به کمک مرحله 2 این کار را انجام دهید.

این ابزار به شما اجازه می دهد فایل را به صورت Bootable بر روی USB ذخیره کنید. همچنین به شما امکان می دهد برای استفاده در آینده فایل ISO ویندوز 11 را بارگیری کنید. پس از دانلود ، آن را اجرا کنید. از شما سوال می شود که آیا می خواهید بروز رسانی بر روی این سیستم انجام شود یا فایل نصب را برای سیستم دیگری ایجاد شود.

همانطور که در بالا نشان داده شده ، گزینه Create installation media for another PC را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید. حال شما می توانید به راحتی نحوه بارگیری ویندوز ISO 11 | نصب windows 11 را در ادامه یاد بگیرید. از شما می خواهد که زبان ، معماری و نسخه ویندوز مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور معمول بهتر است کادر  Use this recommended option for this PC علامت بزنید تا بهترین تنظیمات مطابق با مشخصات لپ تاپ شما انجام شود. همچنین می توانید زبانی متفاوت از نسخه ویندوز مانند Windows 11 Pro یا Home را شخصی سازی و انتخاب کنید.

مرحله اول : بارگیری ویندوز 11

در مرحله بعد ، اگر می خواهید ویندوز را روی رایانه خود نصب کنید ، گزینه ISO file را انتخاب کنید. با این کار فایلی ذخیره می شود که بعداً می توانید روی آن کلیک کنید تا رایانه خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید. همچنین در صورت تمایل می توانید از فایل ایزو برای رایت ویندوز 11 به دی وی دی استفاده کنید. در این صورت می توانید به مرحله 4 بروید.

اگر می خواهید یک درایو فلش USB ایجاد کنید ، گزینه USB flash drive را انتخاب کنید. به شما این امکان را می دهد که یک درایو USB قابل بوت ایجاد کنید که می توانید با استفاده از آن همه چیز را از رایانه خود پاک کرده و به آنچه “نصب پاک” معروف است بروید. برای نصب ویندوز می توانید از این درایو USB در رایانه های دیگر نیز استفاده کنید. با استفاده از این گزینه ، شما فقط باید درایو USB خود را انتخاب کرده و ویندوز 11 را در آن بارگیری نمایید. اما به خاطر داشته باشید که همه موارد موجود در فلش مموری شما پاک می شوند. می توانید آموزش نصب ویندوز 11 با کمک فلش را در مقالات قبلی مشاهده کنید.

با این حال ، برای اکثر افراد ، فایل ISO امن ترین روش است. وقتی فایل ISO را انتخاب کردید ، روی Next کلیک کنید. از شما می خواهد که فایل ISO را کجا ذخیره کنید. پس از اتمام بارگیری ، فایل ISO را بر روی هارد دیسک رایانه خود خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مرحله 3 ادامه دهید.

مرحله 2: Microsoft Windows 11 ISO را روی رایانه بارگیری کنید

ابزار بارگیری ویندوز 11 فقط در رایانه های دارای ویندوز 7 ، 8 یا 11 کار می کند. اگر سیستم عامل شما ، یکی از این سه مورد نبود ، می توانید ISO 11 Windows را نیز از Microsoft بارگیری کنید. فقط به صفحه دانلود ویندوز 11 بروید و متوجه می شود که شما سیستم عاملی سازگار اجرا نمی کنید. در این صفحه می توانید انتخاب کنید که کدام نسخه از Windows 11 دانلود شود. که به دو صورت 32 و 64 بیت عرضه شده است. شما می توانید فایل ISO را در یک درایو USB کپی کرده و برای ادامه نصب آن را به یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی ویندوز ببرید.

مرحله 3: ویندوز 11 را مستقیماً از ISO نصب کنید

اگر از ویندوز 8 یا نسخه جدیدتری استفاده می کنید ، می توانید با نصب فایل ISO که بارگیری کرده اید ، رایانه یا لپ تاپ خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید. فقط کافی است روی آن دوبار کلیک کنید. ویندوز ISO را مانند درایو DVD نمایش می دهد. از اینجا می توانید ویندوز 11 را نصب کنید. فقط setup.exe را باز کنید و نصب کننده باز می شود. از اینجا می توانید به جای گذاشتن پرونده ها و برنامه های خود ، نصب ویندوز 11 را انتخاب کنید. تمام پرونده های لازم از ISO بر روی رایانه شما کپی می شوند که در نهایت رایانه شما مجدداً راه اندازی شده تا مراحل نصب کامل شود.

اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید ، توانایی نصب فایل های ISO در ویندوز وجود ندارد. اما می توانید Virtual Clone Drive را بارگیری کرده و از آن برای این کار استفاده کنید. پس از نصب واحد ، نصب به همان روش شرح داده شده در بالا کار خواهد کرد. اگر می خواهید از ویندوز 11 به روز کنید ، می توانید Windows 11 Update Wizard را نیز امتحان کنید.

مرحله 4: ویندوز 11 ISO را بر روی DVD رایت کنید

اگر رایانه شما دارای دی وی دی رایتر است و DVD قابل نوشتن دارید ، می توانید ISO 11 ویندوز را بر روی دیسک ذخیره کرده و با راه اندازی مجدد سیستم عامل ، ویندوز 11 را نصب کنید. فقط روی فایل ISO کلیک راست کرده و سپس روی Burn Disc Image کلیک کنید. وقتی همه چیز آماده شد ، روی Burn کلیک کنید تا مراحل شروع شود. پس از پایان کار ، یک دی وی دی قابل بوت خواهید داشت که می توانید برای نصب ویندوز از آن استفاده کنید. برای رایت کردن ISO خود می توانید از نرم افزارهای دیگری استفاده کنید.

 اما استفاده از نرم افزار داخلی کاملاً آسان است. اکثر رایانه ها به طور پیش فرض باید از روی دی وی دی بوت شوند ، اما در برخی موارد ، برای نصب ویندوز 11 از دی وی دی ممکن است مجبور باشید به منوی Setup سیستم دسترسی پیدا کنید. آزار دهنده است که این امر به یک میانبر صفحه کلید متفاوت در دستگاه های مختلف نیاز دارد ، اما اگر هنگام راه اندازی رایانه توجه کنید ، باید دستورالعمل های دسترسی به منوی شروع را ببینید.

سایر کاربردهای فایل Windows 11 ISO

راهکار های نصب برای ویندوز 11 بسیار زیاد است. به عنوان مثال ، می توانید ویندوز 11 را بر روی Mac خود نصب کنید یا ویندوز 11 را در یک برنامه ماشین مجازی پیکربندی کنید. در هر صورت ، فایل ISO ابزار ارجح برای نصب ویندوز 11 است.

در هر حالت ، برای نصب ویندوز 11 به یک کلید محصول معتبر این نسخه از ویندوز نیاز خواهید داشت. در رایانه هایی که در حال حاضر از ویندوز 7 یا ویندوز 8 / 8.1 استفاده می کنند ، مشکلی نیست. می توانید متن را به روز کنید و ویندوز 11 مجوز قبلی شما را تشخیص می دهد. در غیر این صورت ، می توانید از لایسنس محصول در دستگاه استفاده کنید: فقط به دنبال برچسب باشید. اما فایل ISO رایگان مجوز رایگان ویندوز نیست. این به سادگی یک روش راحت تر برای نصب ویندوز 11 است. کاربران Mac ، سازندگان رایانه شخصی و هر کسی که روی یک ماشین مجازی نصب می کند ، برای نصب قانونی ویندوز 11 به یک کلید محصول احتیاج دارند. شما می توانید Windows 11 Home را با قیمت 120 دلار خریداری کنید.

معتبر ترین سایت های دانلود ویندوز 11

یکی از مشکلاتی که این مدت اکثر مردم داشتند بارگیری این ویندوز جدید و پر از دردسر بوده. حالا اگه می خواین که به راحتی ویندوز جدید و دانلود کنید بهتره که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید که بهترین و معتبر ترین سایت های دانلود ویندوز 11 را بهتون معرفی کنیم. سه سایتی که قراره در ادامه به شما معرفی کنیم ، به ترتیب جزو بهترین سایت های حال حاضر برای دانلود برنامه های نرم افزاری و ویندوز هستند.

سه سایت معتبر دانلود ویندوز و نرم افزار

اولین و محبوب ترین سایت دانلود ویندوز 11 سایت SOFT98.IR  است. مطمئنن دیگه همتون سافت 98 و میشناسید و می دونید چقد دانلود کردن را برای کاربر آسون کرده.  سافت 98 جزو اولین سایت هایی بود که دانلود ویندوز 11 را برای ایرانیان امکان پذیر کرد. این سایت یکی از بزرگترین مراجع نرم افزاری می باشد . با عضویت در سایت می توانید نرم افزاری را که از آن زیاد استفاده می کنید به علاقمندی های خود اضافه کنید و از طریق گزینه علاقمندی ها که در پنل کاربری شما قرار دارد از آپدیت شدن آن مطلع شوید.

دومین سایتی که می تونید استفاده کنید downloadha.com است. همونطور که از اسم این سایت پیداست شما می توانید هرچیزی و که پیدا نمی کنید ، پیدا کنید و به راحتی دانلود کنید. با ورود در این لینک برای قسمت دانلود هر نرم افزار به شما راهنمای مخصوص اون نرم افزار را داده که کار را برای شما راحت تر می کند.

سومین سایت مورد نظر ما سایت yasdl.com است که با استفاده از این سایت هم مثل دو سایت قبلی می توانید به راحتی ویندوز 11 را دانلود کنید. تفاوت یاس دانلود با دو سایت قبلی این است که در یاس دانلود سرچ کردن باعث می شود که مطالب مربوط به سرچ شمارو پیدا کنه و بهتون نشون بده و این باعث آشنایی با نرم افزار های دیگر می شود. این سایت در کنار دانلود نرم افزار ،دانلود بازی ، انیمیشن ، فیلم های اموزشی و چیزهای دیگه ای هم برای شما راحت کرده است.

با استفاده از این سایت ها می توانید به راحتی نرم افزار های مورد نظرتون و دانلود کنید.

امیدوارم مقاله نحوه بارگیری ویندوز ISO 11 | نصب windows 11 به شما کمک کرده باشد.

منبع : windows11updat