کیبورد بک لایت لپ تاپ | معرفی کاربرد و نحوه نگهداری آن

کیبورد یکی از قطعات لپ تاپ و به عنوان یکی از چندین ابزار سخت افزار پرکاربرد است که حرکت های انگشت را به دیتای قابل رویت بر روی صفحه نمایش لپ تاپ تبدیل می کند. حرکات انگشتان، با فشردن دکمه های روی صفحه کلید و همچنین کابل فلتی که به مادربرد متصل است تبدیل به دیتا شده و در نمایشگر قابل رویت می شود. بعضی از کیبوردها دارای یک سری لامپ های LED در قسمت زیر دکمه هایشان می باشند که در زمان روشن شدن دستگاه ، چراغ های زیر دکمه ها روشن شده و ظاهر زیبایی به دستگاه می دهند. البته این نورپردازی علاوه بر زیبایی در شب دید بهتری را ایجاد می کنند. به این نوع کیبورد ها، کیبورد بک لایت می گویند.

لازمه کارکردن کیبورد لپ تاپ مدل بک لایت داشتن مادربردی است که برای این نوع کیبورد ها طراحی شده است. این صفحه کلید ها برای کارکردن نیاز به مادربرد خاص خودشان را دارند که روی آنها سوکتی در خصوص به همین امر طراحی شده است . با اتصال این سوکت به مادربرد، چراغ ها روشن می شود .

دلایل خراب شدن کیبورد بک لایت

یکی از بهترین کاربردهای کیبورد بک لایت ، استفاده در تاریکی و هنگام قطع برق است. به صورتی که حتی اگر کوچکترین روشنایی در اتاق شما نباشد ، به کمک روشنایی پس زمینه به راحتی می‌توانید از لپ تاپ خود استفاده کنید.

عرفان عموشاهی

راه های پیشگیری از خرابی کیبورد بک لایت

بهتر است بدانید که تعمیر کیبورد باید حتما به دست تعمیرکاران متخصص انجام شود. حقیقتا این یک شعار تبلیغاتی نیست زیرا کیبورد ها به شدت حساس هستند. اگر قصد خرید کیبورد لپ تاپ رادارید می توانید به فروشگاه قطعات لپ تاپ پارتاکو مراجعه نموده و یا اگر قصد تعمیرات و یا تعویض کیبورد لپ تاپ را دارید به صفحه مرکز تعمیرات لپ تاپ پارتاکو سری بزنید. با تشکر از وقتی که برای خواندن این مقاله صرف نمودید.