فیت مدل یعنی چه و معنی کاربرد آن در قطعات لپ تاپ چیست ؟

آشنائی با دنیای فیت مدل ها

در دنیای فروش قطعات لپ تاپ اصطلاحاتی وجود دارند. این اصطلاحات گاه از قدیم وجود داشته و پس از مدتی همه گیر می شود. گاهی هم از سر نیاز به وجود می آیند. یکی از این اصطلاحات فیت مدل است. شما به کمک فیت مدل می توانید قطعه مورد نظر خودتان را پیدا کنید. اگر بخواهیم خلاصه و مختصر در مورد آن صحبت کنیم باید بگوئیم : در مواقعی که یک قطعه ( مشخص ) قابلیت جایگزینی در چند مدل ( لپ تاپ ) را داشته باشد، اصطلاحا آن قطعه مذکور برای آن مدل ها به عنوان ( فیت مدل ) درنظر گرفته می شود. فیت مدل معمولا در دنیای مد و فشن کاربرد دارد. اما اینجا میخواهیم درمورد کاربرد آن در زمینه قطعات لپ تاپ با شما صحبت کنیم. اگر می خواهید بدانید فیت مدل واقعا چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید.


یک مثال از کاربرد فیت مدل

فرض کنید برای خرید باتری لپ تاپ دل مدل N 3010 به فروشگاه اینترنتی پارتاکو مراجعه کرده اید و باتری مورد نظر خودتان را نیافته اید. با پشتیبان سایت تماس می گیرید . او به شما یک مدل باتری متفاوت را معرفی می کند. شما نیز پس از بررسی متوجه می شوید که مدل لپ تاپی که در عنوان محصول ( معرفی شده ) نوشته شده است ، با دستگاه شما متفاوت است. در چنین مواقعی شما با کالایی روبرو هستید که برای لپ تاپ شما و چند دستگاه دیگر قابل استفاده ( فیت مدل ) است. این قانون برای سایر قطعات مثل فن لپ تاپ و بسیاری از قطعات دیگر نیز کاربرد دارد.

ارتباط فیت مدل و پارت نامبر چیست ؟

در این مقاله به طور مختصر و مفید در مورد فیت مدل صحبت کردیم. اما برای خرید قطعات لپ تاپ لازم است تا درمورد پارت نامبر قطعات لپ تاپ اطلاعات کافی داشته باشیم. البته لازم است بدانید پارت نامبر در حقیقت کد بین المللی کالا است که در واقع نقش مدل ( خود قطعه ) را ایفا می کند. همانطور که در مقاله پارت نامبر اشاره کردیم همه قطعات لپ تاپ از طریق این مشخصه ( به صورت یونیک ) قابل شناسائی هستند.