معرفی سری‌های مختلف لپ تاپ ایسوس و کاربرد آن‌ها | ASUS Series

شاید شما هم یکی از طرفداران ایسوس باشید. در زمینه کامپیوتر و لپ تاپ ، ASUS همیشه بهترین کیفیت سخت افزار را ارائه داده است. فرقی ندارد که این سخت افزار شامل قطعات رایانه ، مانیتور یا لپ تاپ باشد ، ایسوس چیزی برای همه دارد. این شرکت توانسته محبوبیت زیادی بین کاربران سراسر دنیا به دست آورد. در میان بهترین لپ تاپ های ویندوزی که می توانید در بازار پیدا کنید ، ایسوس از کیفیت بالاتری برخوردار است. شاید براتون این سوال پیش اومده باشه که کدوم سری نوت بوک‌های ASUS به کار من میاد ؟ مشخصات هر سری ایسوس چیه؟ از نظر اقتصادی کدومشون به صرفه تره ؟ پس تا آخر این مقاله با پارتاکو همراه باشید تا به این سوالات شما پاسخ دهیم و به معرفی سری‌های مختلف لپ تاپ ایسوس بپردازیم.

سری‌های مختلف لپ تاپ ASUS

ASUS برای هر دسته از کاربران خود سری مخصوصی در نظر گرفته است. بستگی دارد که شما از کدام قشر باشید. به عنوان مثال اگر شما دانشجو یا دانش آموز هستید و به دنبال یک لپ تاپ میان رده مناسب برای کارهای روزمره خود نیاز دارید ، سری VIVOBOOK  و ZENBOOK مناسب شماست. یا اگر شما گیمر هستید از ROG و TUF غافل نشوید. اگر جمع و جور بودن لپ تاپ برای شما اهمیت داره و به دستگاهی نیاز دارید که در عین ظرافت و سبک وزن بودن از قدرت خوبی برخوردار باشه ، سری ZENBOOK را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

VIVOBOOK

VivoBook نام گروه بزرگی از لپ تاپ های ایسوس است. هدف از تولید این سری استفاده عموم مردم است و برای کارهای خانگی ، اداری و دانشجویی پیشنهاد می‌شود. این دستگاه‌ها عموما برای بهبود کاربری عمومی تلاش کرده اند. بنابراین پردازنده گرافیکی آنچنان قوی ندارند. با این حال از نظر اقتصادی به صرفه هستند و به نسبت کیفیت خود ، قیمت مناسبی دارند.

سری VIVOBOOK خود دارای 4 زیر مجموعه است :

Asus VivoBook

Asus VivoBook پایه اصلی این سری است. این لپ تاپ ها که برای استفاده خانگی طراحی شده اند ، در حال حاضر دارای نسخه Windows 10 Home هستند. برخی از این لپ تاپ ها با Windows در حالت S عرضه می شوند ، اما خریدار می تواند در تنظیمات به ویندوز 10 معمولی و کامل تغییر وضعیت دهد. می توانید Asus VivoBook را با صفحه نمایش 14 اینچی ، 15.6 اینچی یا 17.3 اینچی تهیه کنید.

پردازنده این سری می‌تواند تا نسل 11 اینتل و Razen5000 باشد. همچنین گزینه هایی برای پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce و AMD Radeon وجود دارد. سری VivoBook همچنین دارای چند ویژگی جالب مانند سنسور اثر انگشت برای Windows Hello و صفحه کلید عددی روشن شده در صفحه trackpad است. ASUS VIVOBOOK 15 به عنوان یکی از محصولات برتر این سری شناخته شده است.

Asus VivoBook S

سری VivoBook S از مدل قبلی کمی پیشرفته تر است. این سری معمولاً لپ تاپ های معمولی خانگی ، اداری و دانشجویی هستند ، اما دارای طراحی زیباتر و مشخصات بهتری هستند. سری لپ تاپ های Asus VivoBook S نیز با Windows 10 Home عرضه می شوند. گزینه های اندازه شامل صفحه های 13.3 اینچی ، 14 اینچی و 15.6 اینچی است. VivoBook S13 در واقع لیست بهترین لپ تاپ های ما برای سال 2021 را قرار می دهد.

در مجموع سری S از VIVOBOOK عملکرد بهتری دارند. اگر به دنبال یک لپ تاپ میان رده که از یک نوت بوک معمولی کمی بالاتر باشد ، می‌توانید این سری را خریداری نمایید.

Asus VivoBook Pro

در این جا کلمه “ PRO ” کمی اغراق آمیز به نظر می‌رسد. ایسوس لپ تاپ‌های قوی و حرفه‌ای در خط تولید خود دارد. اما VIVOBOOK PRO کمی از VIVOBOOK بهتر است و فقط با نمایشگر 15.6 اینچی ارائه می‌شود. ایسوس VivoBook Pro را به عنوان دستگاه‌های سازگاه با CPU های نسل نهم اینتل و گزینه های GPU تا Nvidia GeForce GTX 1650 لیست می کند.

تنها مزیت Pro این است که دارای نمایشگرهایی با وضوح حداکثر 4K و نرخ تازه سازی تصویر تا 120 هرتز است. این لپ تاپ ها دیگر برای فروش در دسترس نیستند و حتی اگر آن را پیدا کردید ، خرید آن را توصیه نمی کنیم.

Asus VivoBook Flip

ایسوس دارای چند لپ تاپ است که با لولای 360 درجه عرضه می شوند و به این ترتیب از لپ تاپ به عنوان تبلت استفاده می شود. برای همین از نام FLIP در این سری استفاده شده است. اگر به دنبال یک VivoBook همه کاره هستید که بتوانید آن را به یک تبلت تبدیل کنید ، این سری برای شما مناسب است. این سری ترکیبی از سیستم عامل ویندوز 10 Home و Pro را ارائه می‌دهد.

پردازنده مورد استفاده در VIVOBOOK FLIP می‌تواند تا نسل 11 اینتل یا RAZEN 5000 باشد. ایسوس همراه این دستگاه ، یک قلم نوری ارائه کرده است. همچنین وزن فوق العاده سبک این سری ، به راحتی قابل جابجایی بوده و در هر زمان و مکان می‌توانید از لپ تاپ خود استفاده کنید.

ASUS ZENBOOK

اگر به دنبال یک نوت بوک فوق باریک هستید ، سری ZENBOOK می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. ZENBOOK در عین ظرافت ، از استحکام و سخت افزاری نسبتا قدرتمند برخوردار است. این لپ تاپ‌ها میان رده و رده بالا بوده و دارای 5 زیر مجموعه هستند.

Asus ZenBook S

در حال حاضر تنها یک مدل ارائه می دهد: ZenBook S UX393 ، با ویژگی های کمی که می تواند آن را از سری اصلی ZenBook متمایز کند. این دستگاه  فقط  با پردازنده Core i7 نسل یازدهم اینتل ارائه می‌شود. همچنین دارای نمایشگر 13.9 اینچی لمسی با کیفیت 3.3K می‌باشد. در یک کلام این دستگاه یک لپ تاپ فوق العاده شیک ، قدرتمند و سبک می‌باشد.

Asus ZenBook Pro

لقب PRO برای این سری واقعا شایسته است. برای ZENBOOK PRO فعلا فقط 2 مدل تولید شده است : ZenBook Pro 15 و ZenBook Pro Duo 15 . این دو لپ تاپ از صفحه نمایش  15.6 اینچی OLED با کیفیت 4K استفاده کرده اند. ZenBook Pro 15 از پردازنده Core i7 نسل دهم و ZenBook Pro Duo 15 از پردازنده Core i9 نسل دهم بهره برده‌اند.

Pro Duo دارای صفحه نمایش دوم معروف به نام ScreenPad Plus است که بالای صفحه کلید قرار دارد. لپ تاپ ایسوس ZENBOOK PRO 15 از پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 و نوت بوک ASUS ZenBook Pro Duo 15 از Nvidia GeForce RTX 3070 استفاده می‌کنند. شاید برای شما عجیب باشد که ایسوس این سری را با Windows 10 Home روانه بازار کرده است.

Asus ZenBook Flip

سری ZENBOOK FLIP از دستگاه‌های برتر ایسوس محسوب می‌شوند. همانند VIVOBOOK FLIP این مدل هم دارای لولا با قابلیت چرخش 360 درجه است با این تفاوت که عملکرد قوی‌تر و بهتری دارد. برای این سری نمایشگرهای 15.6 ، 14 و 13.3 اینچ در نظر گرفته شده است. در ASUS ZENBOOK FLIP پردازنده Core i7 نسل 11  مورد استفاده می‌باشد.

صفحه نمایش OLED با کیفیت 4K از مزایای ZENBOOK FLIP می‌باشد.

Asus Chromebook

Chromebook ها در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و Asus گزینه های بسیار زیادی در مجموعه کروم بوک خود دارد. نمایشگر‌های ارائه شده برای ASUS Chromebook در اندازه‌های 10.5 ، 11.6 ، 12 ، 14 و 15.6 اینچ می‌باشد. همچنین پردازنده‌های مورد استفاده در این سری شامل CELERON  ، Pentium ، Core i7 نسل یازدهم و AMD RAZEN 5 است.

با توجه به آنچه سری کروم بوک ایسوس نشان می‌دهد ، این دستگاه‌ها نازک و سبک و دارای عمر باتری طولانی هستند. ASUS Chromebook گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشد.

ASUS EXPERTBOOK

سری EXPERTBOOK ایسوس برای اهداف تجاری تولید و روانه بازار شده است. تمرکز این لپ تاپ‌ها بر بهره وری بیشتر می‌باشد. لپ‌تاپ‌های EXPERTBOOK از پردازنده اینتل Core i7 نسل یازدهم استفاده می‌کنند. به گفته ایسوس ، از این سری با خیال راحت می‌توان برای مراکز نظامی استفاده کرد.

Asus ProArt StudioBook

سری PROART انتخاب حرفه‌ای هاست. Asus ProArt StudioBook با صفه نمایش‌های 15.6   و 17 اینچی تولید و روانه بازار شده است. ایسوس برای این مدل فقط پردازنده اینتل را ارائه کرده ولی شما حق انتخاب دارید. پردازنده‌های مورد استفاده برای ASUS StudioBOOK شامل Core i7 و Core i9 نسل 9 می‌باشد. از نظر GPU ، ایسوس تراشه های RTX 5000 ، Quadro RTX 3000 ، RTX 2060 و RTX 6000 را انتخاب می کند. شما همچنین می توانید از صفحه نمایش را با رزولوشن 4K UHD لذت ببرید.

مدل‌های متفرقه ایسوس:

علاوه بر سری ‌های نامبرده شده ، تعدادی زیر مجموعه هستند که ایسوس همه آنها را بدون پیشوند خاص به بازار عرضه می کند.. در اینجا خلاصه ای از سری های مختلف مارک Asus را می‌بینیم:

در این مقاله سعی کردیم برای شما معرفی سری‌های مختلف لپ تاپ ایسوس به شما ارائه دهیم. برای خرید لپ تاپ ایسوس یا هر برند دیگری اولین فاکتوری که باید درنظر گرفت بودجه و هزینه است. بعد از آن کاربری موردنیاز شما مهم‌ترین مورد‌ می‌باشد. در این راهنمای خرید به شما گفتیم که هر سری از نوت‌بوک های ایسوس برای چه کاربردی تولید شده. البته به زودی راهنمای کاملی برای خرید سری گیمینگ ایسوس (ROG و TUF) به صورت جداگانه آماده خواهیم کرد.

از این که با پارتاکو همراه بودید متشکریم. هرگونه سوال ، انتقاد ، پیشنهاد داشتید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پیروز و سربلند باشید.