مشکلات لپ تاپ معمولا به سخت افزار مربوط می شوند!

بر اساس گزارشی از یک شرکت خدمات و تعمیرات لپ تاپ ، معلوم شد بیش از 82 درصد مشکلات لپ تاپ ها به سخت افزار مربوط می شوند و فقط 18 درصد از آنها با نرم افزار مرتبط هستند. امروزه بسیاری از افراد به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا، مجبور به انجام کارهای خود در منزل هستند. حتی دانشجویان و دانش آموزان هم که پیش از این به صورت حضوری در کلاس درس حاضر می‌شدند امروزه مجبورند به صورت مجازی در کلاسهای آنلاین شرکت کنند. بنابراین استفاده از لپ تاپ بیش از پیش بین افراد رایج شده است. خب این امری طبیعی است که استفاده از لپ تاپ بیشتر شده باشد.

توسط یک مرکز تعمیرات لپ تاپ معتبر ، حدود 8000 مورد از خرابی های مربوط به لپ تاپ شناسایی شد. انتظار می رفت که عمده مشکلات مربوط به کیبورد لپ‌تاپ و یا نمایشگر آن باشد. ولی در کمال ناباوری شاهد بودیم که 27% مراجعات مردم مربوط به مشکل وای فای لپ تاپ بود. 18 درصد مشکلات مربوط به کیبورد و 15 درصد مربوط به صفحه نمایش لپ تاپ بود.

بخش عمده مشکلات نرم افزاری مربوط به برنامه‌هایی می شد که میزان زیادی از RAM و پردازنده و سایر منابع سیستم اشغال می کنند بود. همچنین افراد زیادی با مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ روبرو شده بودند. تعداد کمی از افراد هم با مشکلات بروز رسانی ویندوز مشکل داشتند.