لپ تاپ مدولار و آن چه درباره آن باید بدانید

با گذشت زمان ، لپ تاپ و رایانه‌های قابل حمل نسبت به چندسال گذشته ، باریک‌تر و قدرتمندتر شده اند. بنابراین ارتقا و تعمیر آن‌ها نسبت به گذشته دشوارتر است. سازندگان لپ تاپ و نوت بوک ، اجزاء قابل دسترسی کاربر را فدا کرده تا به این طرح باریک و جذاب رسیده‌اند. به تازگی شرکتی به نام Framework نوت بوک‌هایی تحت عنوان لپ تاپ مدولار طراحی کرده اند که قطعات آن به راحتی قابل تعویض و جایگزینی توسط کاربر می‌باشد.

با لپ تاپ مدولار ( Modular ) ، بدون مراجعه به تعمیرگاه لپ تاپ خود را ارتقا دهید:

لپ تاپ Framework نسبت به سایر نوت بوک‌ها ازساختار متفاوتی برخوردار است. این رایانه قابل حمل دارای صفحه نمایش 13.5 اینچی می‌باشد. این لپ تاپ به کاربر اجازه می‌‌دهد تا به راحتی قطعات داخلی آن را به راحتی تعویض کرده یا ارتقا دهد. پیش فروش این دستگاه‌های فوق العاده از ماه May 2021 در برخی از کشورها آغاز شده است.

به کمک یک پیچ‌گوشتی شما می‌توانید تمامی قطعات لپ تاپ فریم ورک را جداسازی نموده و آن‌ها را در یک جعبه قرار دهید. دقیقا مانند زمانی که دستگاه از خط تولید کارخانه بیرون می‌آید. اما نکته دیگری که لپ تاپ را خاص می کند طراحی مدولار آن است که حتی به شما امکان می دهد پورت های کنار کامپیوتر را سفارشی کنید. چهار عدد پورت USB-C نیاز دارید ؟ هیچ مشکلی نیست. به کارت خوان microSD نیاز دارید؟ می توانید یکی را بخرید و به یکی از شکاف ها بزنید. همین امر در مورد ماژول های USB-A ، HDMI یا DisplayPort نیز صدق می کند. بنابراین درلپ تاپ Modular شما پورت‌های ورودی / خروجی را طبق نیاز و سلیقه خودتان می‌چینید. علاوه بر این اگر شما بیش از چهار پورت نیاز داشتید ، می‌توانید ماژول‌های مربوطه را تهیه کرده و در صورت نیاز آن‌ها را با هم تعویض کنید.

قطعات تشکیل دهنده لپ تاپ مدولار به چه صورت است ؟

هر لپ تاپ ماژولار از قطعات زیر تشکیل شده است:

وزن دستگاه حدودا 2.9 پوند ( 1.3 کیلوگرم ) و ضخامت لپ تاپ 0.6 اینچ می‌باشد. موارد گفته شده عالی به نظر می‌رسند. اما عملکرد این دسگاه در دینای واقعی چگونه است ؟ عمر باتری آن بسیار عالی به نظر می‌رسد و بین 6 تا 7 ساعت است. یکی از مشکلات لپ تاپ مدولار این است که زودتراز حد معمول داغ می‌کند. ولی اگر دستگاه را هنگام کار کردن ، کمی از سطح فاصله بدهید ، این مورد را به تاخیر می اندازید. اما به نظر می رسد این لپ تاپ همان عملکردی را دارد که از هر نوت بوک ویندوزی با پردازنده Intel Tiger Lake انتظار دارید ، با قیمتی که دور از انتظار سایر شرکت ها نیست.

بنابراین به طور کلی اگر قابلیت تعمیر و مدولار بودن را بیشتر از عمر باتری یا اتلاف گرما بدانید ، لپ تاپ Framework در واقع ممکن است یک گزینه مناسب باشد. از سوی دیگر ، این اولین محصولی است که از یک شرکت نوپا ارسال می شود. بنابراین در صورت نیاز به قطعات جایگزین یا کارت های توسعه در صورت نیاز به آنها ، باید مشخص شود.

اگر Framework بتواند به اندازه کافی لپ تاپ بفروشد تا بتواند در دراز مدت کار کند. شاید روزی این شرکت بتواند ارتقاء خود را مانند مادربرد با پردازنده های نسل بعدی بفروشد که به شما امکان می دهد بدون خرید دستگاه کاملاً جدید ، قطعات قدیمی نوت بوک خود را جایگزین کنید. بنابراین اگر امروز به خرید یک لپ تاپ Framework فکر می کنید ، احتمالاً بهتر است آن را بر اساس شایستگی خود خریداری کنید تا به این امید که بتوانید به پردازنده نسل بعدی ارتقا دهید.

از این که با پارتاکو همراه بودید ممنونیم. هر سوال یا نظری داشتید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.