فروشگاه اینترنتی آمازون چگونه متولد شده | بخش اول

اینکه چرا فروشگاه اینترنتی آمازون به وجود آمده و حالا تا این حد پیشرفت کرده است ، سوال خیلی بزرگی هست. عوامل موفقیت آمازون نیز لیست بلندو بالایی دارد. امروزه بخاطر تکنولوژی و به لطف جف بزوس موسس آمازون ، این فروشگاه و مارکت های بسیار وجود دارند که هر روز هفته و به صورت شبانه روزی فعال هستند. 

حالا تصور اینکه : هرچه می خواهیم و یا لازم داریم موجود هست؛ خودش یک مساله هیجان انگیز و جالب خواهد بود. همه این ها و تمام ویژگی هایی که این کسب و کار آنلاین دارد، جف بیزوس را به یکی از 5 ثروتمند بزرگ جهان تبدیل کرده است.

آمـــازون از A تا Z

تخفیف یا مثلا تخفیف !

اینکه یک محصول ده هزار تومانی را هزار تومان گران تر قیمت گذاری کرده و ده درصد تخفیف دهیم . این اسمش تخفیف نیست! به نظر من تخفیف واقعی، جائی معنا دارد که قیمت حقیقی مشخص باشد. قیمت های واقعی را رقابت سالمی که بین فروشندگان برقرار است مشخص خواهد کرد. فروشندگان دیجیکالا ( شبیه آمازون ) بر سر قیمت گذاری و درج تخفیف دعوای زیادی دارند و سیستم نظارت بر قیمت ، کیفیت خوبی ندارد.

شفاف سازی قیمت ها و رقابت سالم بین فروشندگان فعال در آمازون به خرید منصفانه کالا، معنا می بخشد. همه اینها در کنار هزاران تنوع کالا ، قابلیت مقایسه بین محصولات و امکان ارسال کالا به سراسر دنیا ، و سایر مزیت هائی از این دست باعث شد تا آمازون حرف اول را بزند.

در آمازون چه می فروشند !؟

آمازون بیش از سی سال است که فعالیت دارد. این فروشگاه اینترنتی آغاز فعالیت خودش را با خرید و فروش کتاب شروع کرد. که البته این انتخاب آغازین بیزوس بود. اما الان اگر از کسی بپرسند : در آمازون چه چیزی برای خرید هست و یا اینکه فروشندگان آمازون چه چیزی می فروشند ؟ باید بگوئیم همه چیز البته هر چیزی که قانونی باشد در فروشگاه اینترنتی آمازون ، قابل خرید هست.

 به نظر شما چه کالاهائی هستند که در آمازون قابلیت فروش ندارد؟!  لطفا در بخش نظرات کامنت کنید.

آیا در مورد Shaw شـنیــده اید ؟!

جف بیزوس زمانیکه که تصمیم گرفت آمازون را راه بیندازد. در شرکت شاو کارمند ( مدیر فروش ) بود. shaw یک استاد دانشگاه همه فن حریف و عاشق تکنولوژی بوده. او از ابتدا در مورد پتانسیل های رو به رشد ( فضای اینترنت ) با افرادی مثل بزوس موافق بود. 

همین مرد یعنی شاو ، به عنوان مشوق و همراه آدم هایی امثال ” جف بیزوس ” گاها قضیه فروش آنلاین را به چالش می کشید . به هر حال با او یا بدونه شاو ، بالاخره فروشگاه اینترنتی آمازون شکل می گرفت ! آرزوهای بزرگی که هدف شدند روزی واقعی می شوند. آمازون یکی از این حقیقت های غیر قابل انکار بود که در قالب یکی از اولین ها ، قطعا خوش درخشید.

نحـوه خــرید از آمــازون

با اینکه قصد نا امید کردن شما را ندارم اما در همین ابتدا باید عرض کنم : امکان خرید و فروش کالا از آمازون ( بصورت مستقیم ) وجود ندارد. اما شرکت هایی هستند که به عنوان واسطه می توانند کالای مورد نیاز شما را از این مارکت بزرگ سفارش داده و به دست شما برسانند. البته برخی از فروشگاه های اینترنتی ایرانی با اطلاع از این مشکل و به بهانه سفارش از آمزون ، کالاهای خودشان را با قیمت های نجومی به فروش می رسانند. اگر قصد خرید کالا در ایران و از آمازون را دارید با پارتاکو مکاتبه کنید.

 

این مَـرد جف بـزوس است !

جالب است بدانید مشت گره کرده او در حال تو دهنی زدن به استکبار جهانی نیست! نه برای اینکه او خودش یک شهروند نمونه است، بلکه بخاطر اینکه او اصلا به این چیزها فکر نمی کند. موسس آمازون در اینجا وی در حال ارائه طرح یا برنامه خاصی در یکی از بزرگ ترین کنفرانس های ( عظیم ترین ) مارکت آنلاین دنیا است. کمپانی او درحال حاضر یکی از پردرامد ترین مارکت های بین المللی است. درامد و سود خالص شرکت  AMAZON.COM در حال حاضر نسبت به میزان درامد ( برخی از ) کمپانی های نفتی جهان بیشتر است … !