صرافی ارز دیجیتال | معرفی 2 تا از بهترین صرافی ارز دیجیتال | Binanc | Coinex

 

صرافی ارز دیجیتال بستری برای تبادل و خرید و فروش رمز ارزهاست. از طرفی هر سایتی قابل اعتماد نیست. به عنوان مثال صرافی ایرانی کوین لند که چند روز پیش به خاطر کلاهبرداری و فعالیت غیر قانونی توسط پلیس فتا مسدود گردید و کاربران زیادی متضرر شدند. بنابراین همیشه باید یک صرافی قابل اعتماد برای معامله و تبادل ارزدیجیتال در نظ داشته باشید تا از سو استفاده و خطرات احتمالی در امان بمانید. در این مقاله قصد داریم معرفی کاملی از 2 صرافی رمز ارز برتر دنیا را برای شما داشته باشیم. بایننس Binance و کوینکس Coinex مورد بحث امروز ما هستند. همچنین آموزش ثبت‌نام و نحوه تبادل ارزدیجیتال در این سایت ها را به شما خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله با پارتاکو همراه باشید.

صرافی بایننس Binance

صرافی بایننس در سال 2017 با تمرکز قوی بر تجارت ارزهای رمزگذاری شده تاسیس شد. Binance به سرعت به محبوب ترین صرافی‌های رمزنگاری تبدیل شده و تجارت بیش از 500 ارز رمزپایه و رمزهای مجازی را ارائه می‌دهد . از جمله Bitcoin (BTC) و Ethereum (ETH) ، Litecoin (LTC) ، Dogecoin (DOGE) و توکن Binance Coin (BNB) مبادله می‌شود.

مدیرعامل بایننس یک ورشکسته چینی است!

خواستن توانستن است

وقتی چینی ورشکسته در سال 2014 به ارز رمزنگاری علاقه مند شد ، بلافاصله فهمید که ارز رمزنگاری شده او را میلیونر می‌کند. سپس خانه خود را فروخت و پول خود را با BTC مبادله کرد ، که در آن زمان حدود 600 دلار برای هر ارز در گردش بود. در پایان سال ، قیمت بیت کوین به 350 دلار کاهش یافت و در پایان ژانویه 2015 ، به طور کلی به 215 دلار کاهش یافت. این بلایا برای یک سرمایه گذار فقیر چینی یک فاجعه است ، اما Chang Peng Zhao امید خود را به بیت کوین حفظ کرد و از شر آن خلاص نشد و شکایت نکرد.

به طور کلی ، Binance یک امپراتوری رمزنگاری کامل است ، علاوه بر بازار ارز و خرید و فروش بین ارزهای رمزنگاری شده و ارزهای سنتی و بسیاری از خدمات دیگر که به حساب نمی‌آیند.

بدون سکه BNB ، Binance Futures ، Binance Futures و سایر خدمات نوآورانه برای معامله گران بزرگ که می‌توانند با نگه داشتن مقدار مشخصی از نشانه‌های BNB در ترازنامه خود برای تجارت و مبادله ، هزینه‌های اضافی را در پرداخت هزینه پس انداز کنند ، جذاب نخواهد بود . دارندگان سکه Binance می‌توانند از طریق ذخیره دارایی ، انجام مستقیم معاملات با طرف مقابل در بستر P2P و صرفاً برای کمیسیون درآمد کسب کنند.

در Binance چه کاری انجام می‌شود؟

“Binance” بر اساس ترکیبی از کلمات “bitcoin” و “finance” بنا گردیده. استانداردهای بالای ایمنی و ایمنی با معماری چند لایه و چند خوشه را ادعا می کند و توان پردازشی بالایی را با ظرفیت پردازش حدود 1.4 میلیون سفارش در ثانیه ارائه می دهد. از تجارت بیش از 150 سکه ، از جمله اسکناس های معروف مانند بیت کوین ، Ethereum ، Litecoin و نشانه های BNB بومی پشتیبانی می کند و لیست همچنان در حال رشد هست.

تجارت در Binance

مانند سایر مبادلات رمزنگاری ، Binance خدماتی را در رابطه با تجارت ، لیست کردن ، جمع آوری کمک مالی ، و لیست زدایی یا برداشت ارزهای رمزپایه ارائه می دهد. علاقه مندان به ارزدیجیتال که مایل به تهیه رمزهای خود هستند می توانند از Binance برای جمع آوری سرمایه از طریق پیشنهادات اولیه سکه (ICO) استفاده کنند. Binance توسط تعداد زیادی از معامله گران و شرکت کنندگان برای مبادله و سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه مختلف مورد‌استفاده قرار می گیرد.

بایننس ایران را تحریم کرد!

صرافی ارزدیجیتال بایننس منام ایران را از لیست کشورهایی که در مرحله دوم احراز هویت که به منظور ارتقای حساب کاربری انجام می‌شود، حذف کرده . با بررسی‌های مکرر متوجه شدیم نام کشورهای دیگر مانند کره شمالی، سوریه و کوبا نیز در این لیست قرار ندارد. این صرافی در گذشته نیز با اضافه کردن ایران به همراه چند کشور دیگر به بخش «شرایط استفاده»، آنها را از این صرافی رمزارز محروم کرد.

به عنوان کاربر ایرانی ثبت نام نکنید

اگر سیستم از هر طریق، همچون ارائه شماره موبایل با پیش شماره 98+، احراز هویت واقعی یا مخصوصا اتصال به سیستم با IP متعلق به کشورمان، به ایرانی بودن شما پی ببرد، حساب او را مسدود و دارایی‌هایش را بلوکه خواهد کرد. البته بعد از این اتفاق، به وسیله ارتباط با بخش پشتیبانی، تماس تلفنی و ارائه تصویری از پاسپورت، در نهایت مجوز یک مرتبه برداشت دارایی و خروج از سرویس را دریافت کرده و سرمایه‌تان برای همیشه نیست و نابود نخواهد‌شد، اما این کار دردسرهای زیادی دارد، علاوه بر این که استرس زیادی به شما وارد می‌شود.

بنابراین اگر قرار بود از این صرافی استفاده کنید ، هنگام احراز هویت ، کشور دیگری را انتخاب نموده تا مراحل ثبت نام شما تکمیل شود.

صرافی کوینکس Coinex

امروز قصد داریم آموزش استفاده از صرافی کوینکس Coinex را به شما بدهیم. چند وقتی هست که رمز ارزدیجیتال بین مردم کل جهان به یکی از داغ ترین موضوعات هست. شما برای معامله ارزدیجیتال به یک صرافی قابل اطمینان نیازمندید. یکی از نگرانی‌های مهم که بین کاربران ایرانی بود تحریم آی پی مربوط به کشورمان توسط این صرافی هست. هموطنان ما نگران این موضوع هستند که اگر حساب بایننس آنها مسدود شد ، چه بلایی به سر معاملات آن‌ها می‌آید. از طرفی اگر بخواهیم از صرافی بایننس استفاده کنیم حتما باید از وی پی ان و ابزارهایی استفاده کنیم که آی پی کشورهای دیگر را برای ما فراهم می‌کنه.

امروز میخوام یه صرافی ارزدیجیتال را به شما معرفی کنم که نه تنها کشور ایران را تحریم نکرده بلکه نسبت به بایننس کاربرپسند تر بوده و کارکردن با اون راحت تره.

معرفی صرافی  کوینکس Coinex

صرافی کوینکس Coinex سال 2017 در کشور هنگ کنگ تاسیس شد. زمان و مکان تاسیس این صرافی همزمان با پایه گذاری Binance انجام شد . این دو صرافی از همان ابتدای کار رقیب سرسخت برای هم‌دیگر محسوب می‌شدند. با ما همراه باشید تا در ادامه به آموزش ثبت‌نام و نحوه معامله در Coinex را به شما آموزش دهیم. در این مقاله تقریبا همه اون چیزی که برای شروع کار با کوینکس مورد نیاز شماست را توضیح دادیم.

نکته مهم: اگر در صرافی کوینکس احرازهویت نکرده باشید تا سقف 10 هزار دلار در روز مجاز به معامله هستید. اگر احرازهویت‌ کرده باشید، حداکثر یک میلیون دلار میتوانید معامله کنید.

نحوه ثبت نام در کوینکس:

ابتدا به آدرس Coinex.com مراجعه می‌کنیم. خیلی دقت داشته باشید که فقط و فقط به این آدرس مراجعه شود و هیچ پیشوند یا پسوند اضافه نداشته باشه. چون افراد سودجو و کلاهبردار این مواقع در کمین شما هستند. وقتی که صفحه باز شد ، قسمت Top Gainer آنهایی که بیشترین سود را طی 24 ساعت گذشته داشته اند را نشون میده. همچنین بخش Top Loser اون ارزدیجیتالی که بیشترین ضرر را داره نمایش داده میشه.

برای ثبت نام Singup را انتخاب کنید تا صفحه زیر برای شما نمایش داده شود. یک ایمیل و رمز عبور ایمن برای حسابتون انتخاب کنید و بر روی singup کلیک کنید.

بعد از کلیک روی گزینه Signup ، ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شه که شما باید اون کد را در قسمت کد تایید وارد نمایید. بعد از این کار مجددا Signup را انتخاب نمایید.

اگر مشکل خاصی نباشه پیام زیر برای شما نمایش داده می‌شه.

در قسمت Account شامل موارد زیر می‌باشد:

چرا بهتره تایید دو مرحله ای در صرافی ارز دیجیتال Coinex را فعال کنیم ؟

چون اگر به هر دلیل اطلاعات کاربری شما در صرافی ارز دیجیتال کوینکس دزدیده شود ، افراد غیر مجاز نتوانند با یک‌ مرتبه وارد کردن اطلاعات به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند. تایید دو مرحله ای از دو قسمت تشکیل می‌شود:

  1. شماره موبایل
  2. Google Authenticator

آموزش معامله در صرافی ارز دیجیتال کوینکس Coinex

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید ، Buy Crypto برای خرید ارزدیجیتال مورد نظر بوده که هزینه آن را می‌توانید با واحد پول کشورهای مختلف ( به جز ایران ) خریداری نمایید. برای این کار در صرافی ارز دیجیتال کوینکس ( Coinex ) به یک ویزا کارت یا مستر کارت نیاز دارید.

تصویر زیر Buy Crypto را به شما نمایش می‌دهد:

در بخش Markets می‌توانید نوسانات بازار رمزارزها را  بر حسب واحد پولی مورد نظرتان ببینید.

اصلی ترین بخشی که ما با آن سر و کار داریم منوی Exchange می‌باشد. طرح کلی آن ما را یاد سایت های بورسی داخل ایران می‌اندازد:

در بخش Assets شما به کیف پول دیجیتالتان دسترسی خواهید داشت.

خب برای این که روند معاملات کوینکس را بهتر متوجه شوید برابر 1000 دلار Theter خریداری می‌کنیم. روی گزینه Deposite بزنید.

در اینجا یک آدرس برای ما نمایش داده می‌شه.

نکته امنیتی : برای کپی کردن این آدرس فقط و فقط  از دکمه Copy که در تصوری مشخص کردیم استفاده کنید. چون ممکنه عملیات کیبورد شما توسط افراد سودجو کنترل شود.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید عدد 999.9 برای ما نمایش می‌دهد. در صورتی که ما 1000 دلار خریدیم. علت اینه که به ازای هر معامله درصد کمی از مبلغ کل به عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود.

اگر تیک Hide Small Asset را فعال کنیم ، ارزهایی که از آن‌ها در صرافی Coinex چیزی خریداری نکرده ایم ، برای ما مخفی می‌شود. و شما راحت تر می‌توانید موجودی را کنترل کنید.

درصورتی که بخواهیم ارزی را بفروشیم گزینه Withdrow کلیک می‌‎کنیم.

حال بیایید کمی بیشتر در مورد گزینه Exchange صحبت کنیم:

در پایین این بخش دو نوار سبز و قرمز رنگ مشاهده می‌کنید. نوار سبز رنگ نمایانگر محدوده‌ای که برای خرید ارزدیجیتال استفاده می‌کنیم. نوار قرمز رنگ نشان‌دهنده محدوده ای که برای فروش رمزارز ها از آن استفاده می‌کنیم.                                                                                                

این قسمت شامل 3 قسمت اصلی Limit و Market و Stop Order می‌باشد .

 در Limit زمانی که شما بخواهید به عنوان مثال اگر قیمت 800 دلار را دید ، 0.1  بیت کوین برای شما بفروشد یا خریداری نماید. رنگ قرمز نشانگر فروش و رنگ سبز نشانگر خرید می‌باشد.

در Market با نزدیک‌ترین قیمتی که به آنچه ما برای خرید یا فروش تعین کرده ایم ، عملیات مربوطه را انجام می‌دهد.

در بخش Stop Order شما تعیین میکنید که اگر به عنوان مثال 1000 دلار در معامله سود و یا ضرر کردید ، این عملیات را متوقف کند.