رمز ارز CHIVES (CHIA FORK) و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

رمز ارز Chives در 30 ژوئن 2021 منتشر شد و فایل باینری برای استخراج در 5 ژوئیه 2021 منتشر شد. Chives یکی از شعبه های CHIA است. بر اساس کدهای منبع باز رمز ارز چیا ساخته  شده است و به عنوان یک فورک چیا (CHIA FORK) شناخته می‌شود ولی به صورت مستقل عمل می‌کند و به CHIA NETWORK وابسته نیست. برای استخراج CHIVES نیز به فضای هارد دیسک نیاز دارید. سیستم پاداش دهی این رمز ارز به گونه ای است که هر چه فضای بیشتری برای این کار اختصاص داده باشید ، پاداش دریافتی شما افزایش می‌یابد. Chives یک بلاک چین غیرمتمرکز سازگار با محیط زیست است که بر اساس اثبات فضا و زمان (PoST) کار میکند. به‌عنوان یک ارز دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز، بدون رزرو، بدون ICO و مستقل از جامعه، می‌تواند یک سیستم بلاک چین کم مصرف، سبز و سازگار با محیط زیست ایجاد کند.

رمز ارز CHIVES چه مشکلاتی از CHIA را بطرف کرده است :

CHIA  رسما تعداد زیادی سکه را به صورت رزرو ذخیره می‌کند:

توسعه دهندگان رسمی سکه چیا 21 میلیون سکه را برای استفاده خود ذخیره می کنند که برای همه کسانی که در اکوسیستم چیا شرکت می کنند ناعادلانه است. 21 میلیون سکه که به طور رسمی رزرو شده اند، معادل کل پاداش هایی است که به تمام ماینرهایی که برای 12 سال متوالی استخراج می کنند. Chives منصفانه و بدون توکن های از پیش استخراج شده است و بر اساس میزان فضای هر شخص جوایزی را بین مشارکت کنندگان به صورت عادلانه توزیع می کند.

سود حاصله از CHIA بیشتر به استخرهای بزرگ تعلق دارد :

به منظور جلوگیری از مشارکت استخرهای استخراج بزرگ از ایجاد بازده بسیار کم برای سرمایه گذاران خرد، Chives به مدل حاکمیتی Dash اشاره می کند: با استناد به مفهوم اصلی گره ها و استقلال جامعه. هر کسی می تواند با قرار دادن Chives و استقرار در یک سرور شبکه عمومی به یک گره اصلی تبدیل شود. گره های اصلی در ماینینگ شرکت نمی کنند، اما تنوع و سلامت شبکه را تضمین می کنند و به ازای مشارکت آنها، گره های اصلی 45 درصد از پاداش بلوک را دریافت خواهند کرد. هر کسی می تواند به یک گره اصلی تبدیل شود که کانال دیگری را برای شرکت در پروژه های اجتماعی و دریافت جوایز برای افراد فراهم می کند.

جامعه چیا پاداش بلوکی دریافت نمی کند.

در حال حاضر در مدل چیا، تنها دو گروه می‌توانند پاداش بلوک دریافت کنند: تیم رسمی که مالک چیا با رزرو ۲۱ میلیون سکه است، و ماینرهایی که برای کسب درآمد باید تجهیزات زیادی بخرند و در ماینینگ شرکت کنند. Chives حدودا 10 درصد از جوایز بلوک را به کسانی که به جامعه کمک می کنند اختصاص می دهد، از جمله: توسعه دهندگان پروژه Chives، نویسندگان و مترجمان اسناد، و مروج رسانه های اجتماعی مختلف برای Chives.

گره‌های اصلی رای می‌دهند تا مشخص کنند کدام کار تامین مالی خواهد شد و کل فرآیند به طور کامل توسط جامعه مدیریت و اجرا می‌شود.

سود حاصله از CHIVES COIN (XCC) حدودا سه برابر بالاتر از XCH است:

با توجه به تصویر زیر اگر بر فرض مثال 10 ترابایت فضا در اختیار داشته باشید ، و بخواهید XCH استتخراج کنید سود ماهانه شما تقریبا 10 دلار خواهد بود. ولی با همین میزان فضا می‌توانید ماهانه حدودا 36 دلار درآمد داشته باشید. با 10 ترابایت شما میتوانید در یک روز 48.29 واحد XCC و 0.0025 واحد XCH استخراج کنید.

استخراج CHIVES به چه صورت انجام می‌شود

برای استخراج رمز ارز CHIVES  (XCC) به یک فارم ( CHIVES FARM ) نیاز دارید. آموزش ساختن CHIVES FARM و استخراج آن به صورت کامل در ویدیوی زیر توضیح داده شده است.

از این که با پارتاکو همراه بودید سپاسگذاریم.