راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ | چند نکته مهم در مورد انتخاب و خرید صفحه کلید لپ تاپ

اگر کارکردن با دست خیس برای شما دردسر درست کرده ؛ جای نگرانی نیست. چون شما با صرف هزینه ای مقرون به صرفه می توانید کیبورد معیوب را تعمیر و یا تعویض کنید. بامن همراه باش تا در مورد این قضیه صحبت کنیم. آیا تا به حال برای شما پیش اومده که بطور غیر منتظره ای ؛ یکی از کلید های کیبورد لپ تاپ شما دچار آسیب شده و یا از کار بیفتد و یا این که ناگهان متوجه شوید کیبورد اصلا کار نمی کند ؟! لپ تاپ یا نوت بوک شما از کدام برند هست ؟! لپ تاپ گیمینگ ایسوس یا سری صنعتی دل و یا سری پاویلیون HP که البته تفاوتی ندارد راه حل مشکل اینجاست. امروز راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ برای شما آماده کردیم که پاسخگوی بسیاری از سوالات شماست.

این راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ برای چه کسانی مناسب است ؟!

عیب یابی صفحه کلید مهم ترین مرحله هست و همه چیز به مشکل اصلی تایپ نکردن لپ تاپ وابسته است. در این مقاله ابتدا روند عیب یابی را شرح داده سپس راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ را آماده کرده ایم. امیدوارم که مفید واقع شود. همچنین ، آموزش تصویری برای شما تهیه کردیم که امیدواریم یاری رسان باشد.

اگر شما ساعات زیادی را با کامپیوتر خود سپری می کنید ، علی الخصوص اگر تایپیست یا برنامه نویس باشید دائما با کیبورد سر و کار خواهید داشت. اگر کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر شما از کیفیت مناسب خودش برخوردار نباشد ، علاوه بر خسته کردن شما ، بعد از مدتی مجبور به تعویض و یا تعمیر کیبورد خودتان خواهید شد. پس بهتر از برای صرفه جویی در وقت و هزینه خودتان از همان اول کیبورد با کیفیت خریداری کنید. پس برای خودتان ارزش قائل شوید.

PCMAG

چرا انتخاب کیبورد مناسب مهم است ؟!

اگر شما ساعات زیادی را با کامپیوتر خود سپری می کنید یا اگر تایپیست یا برنامه نویس باشید دائما با کیبورد سر و کار خواهید داشت. ادر حالتی که این قطعه از سخت افزار رایانه از کیفیت مناسب برخوردار نباشد ، علاوه بر خسته کردن کاربر به علت عملکرد سخت کلید ها ، صفحه کلید بعد از مدت کوتاهی از کار افتاده و نهایتا مجبور به تعویض و یا تعمیر کیبورد خودتان خواهید شد. پس برای صرفه جویی در وقت و هزینه خرید از؛ از ابتدا کیبورد با کیفیت و اورجینال خریداری کنید.

تفاوت کیبورد لپ تاپ ” قابل حمل ” و کامپیوتر رومیزی ” ثابت “

خب در ابتدا اجازه دهید تا تفاوت کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی را برای شما شرح دهیم. کلید های موجود در کیبورد لپ تاپ به صورت فشرده تری در کنار هم مرتب شده اند. این کار به خاطر ظرافت در طراحی لپ تاپ است. به طور کلی فضای کیبورد کامپیوترهای شخصی بیشتر است که امکان تایپ سریع تر را برای ما فراهم می کند.

اندازه کلیدها در کیبورد

سایز کلیدهای کیبورد در کامپیوتر های شخصی بسیار بزرگتر از کلید های کیبورد کامپیوتر است. همچنین فاصله کلید ها از هم بیشتر است. اگر شخصی هستید که دائما با تایپ کردن سر و کار دارید ، بهتر است یک کیبورد جدا گانه داشته باشید و آن را به لپ تاپ خود متصل کنید. این کیبورد می توان سیم دار و یا بی سیم باشد.

ساختار:

کیبورد های لپ تاپ در داخل لپ تاپ نصب می شوند و به مادربرد متصل است. ولی کیبورد کامپیوترهای شخصی با رابط usb و PS2 و یا بیسیم به صورت خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برخی از کیبورد های لپ تاپ های کوچک تر فاقد کلید های عددی در گوشه سمت راست هستند. لازم به ذکر است که کیبورد های موجود در کامپیوترهای شخصی ،معمولا دارای رابط USB است که بر روی تمام دستگاه هایی که از رابط USB پشتیبانی می کند حتی لپ تاپ و نوت بوک هم قابل استفاده است.

چرا کیبورد لپ تاپ برای هر دستگاهی قابل استفاده نیست؟

کیبورد لپ تاپ دارای فلت های مخصوص است و برای هر دستگاهی قابل استفاده نیست. همچنین در بیرون از لپ تاپ کارایی ندارد و حتما باید به مادربرد متصل شود. علاوه بر این معمولا هر لپ تاپ کیبورد مخصوص به خودش را دارد.

فاکتورهای مهم در خرید کیبورد لپ تاپ:

خب در این بخش شما را در خرید کیبورد لپ تاپ راهنمایی می کنیم. به نظر شما مهمترین موارد در خرید کیبورد برای نوت بوک شما چیست؟

توجه به اندازه و ابعاد کیبورد:

حتما توجه کنید که ابعاد و اندازه کیبورد انتخابی با کیبورد لپ تاپ شما هم خوانی داشته باشد. همچنین نوع اتصالات کیبورد انتخابی باید دقیقا شبیه صفحه کلید قدیمی لپ تاپ شما باشد. برای جلوگیری از سر در گمی حتما به پارت نامبر حک شده در پشت کیبورد توجه کنید که دچار سردرگمی نشوید.

کیبورد من دارای کلیدهای ماشین حساب هست؟

معمولا کیبورد لپ تاپ های 15 و 17 اینچ دارای کلیدهای ماشین حساب است که کار تایپ و نوشتن اعداد را ساده تر می کند. ولی اگر لپ تاپ شما 13 اینچ به پایین باشد، کیبورد شما فاقد کلید های ماشین حساب است. چون اگر این کلید ها در کیبورد تعبیه می شد ، اندازه کلیدها بیش از حد کوچک شده و تایپ را برای کاربر مشکل می کرد.

کیبورد مجهز به کلیدهای چند رسانه ای است؟

آیا شما شخصی هستید که با لپ تاپ خود زیاد به موسیقی گوش داده یا فیلم تماشا می کنید؟ پس حتما به این مورد توجه داشته باشید که صفحه کلید شما از کلید های چند رسانه ای پشتیبانی کند. ولی اگر چندان برای شما این مسئله اهمیتی ندارد ، یک کیبورد عادی هم کار شما را راه می اندازد.

آیا کیبورد شما به قاب لپ تاپ پرس شده یا به راحتی جدا می شود ؟

از لحاظ ساختاری ، کیبورد های لپ تاپ به دو دسته متفاوت تقسیم می شوند. یک دسته کیبورد هایی هستند که به قاب لپ تاپ پرس شده و هنگام تعویض ممکن است نیاز به تعویض قاب هم داشته باشید. ولی برخی دیگر از کیبورد ها به را حتی از لپ تاپ جدا شده و قابل تعویض هستند.

نکته : ممکن است کیبورد لپتاپ مورد نظر شما به قاب پرس شده باشد. در این صورت بهترین کار این است که قاب و کیبورد را با هم خریداری کنید. چون هزینه پرس کیبورد به قاب لپ تاپ خیلی بالاست.

تذکر: اگر سر رشته ای در سخت افزار لپ تاپ ندارید ، خودتان کیبورد را تعویض نکنید . چون اگر استانداردهای اولیه را رعایت نکنید ، باعث خرابی کیبورد و در موارد حاد تر آسیب رسیدن به بورد اصلی لپ تاپ شما می شود. پس تعمیر و تعویض کیبورد خود را به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه همچون مجموعه پارتاکو بسپارید.

کیبورد موس دار یا دارای پوینت POINTER:

این کیبوردها معمولا در لپ‌تاپهای دل یا لنوو مشاهده میشود. به کمک POINTER شما می‌توانید نشانه گر ماوس را جابجا کنید. کلیدهای ماوس که در تصویر زیر مشخص کرده ایم درواقع حکم کلیک چپ و راست ماوس را دارند. به این نکته توجه کنید که کیبوردهای پوینت دار در دو مدل معمولی و Point دار ارائه می‌شوند. که مدل معمولی آن‌ها ارزان‌تر است.

کیبورد من دارای روشنایی پس زمینه ( BackLight ) هست یا خیر؟

خب در اینجا ببینید برای شما مهم است کیبورد شما دارای بک لایت باشه یا نه. بک لایت در واقع همان صفحه کلید های نورانی هست. حتی برخی از لپ تاپ ها دارای بک لایت های RGB هستند که زیبایی چشم نوازی به کیبورد شما میده.

این مسئله مهمیه که کیبورد شما در حال تایپ کردن روان باشه و به اصطلاح گیر نکنه. همیشه کیبوردی انتخاب کنید که حتی با ساعت ها تایپ کردن دچار خستگی نشید .

کیفیت رنگ حروف بر روی کلید های صفحه کلید:

همیشه حواستون به این موضوع باشه که از صفحه کلید های بی کیفیت و تقلبی استفاده نکنید. چون اکثر این صفحه کلید ها بعد از مدتی رنگ اصلی حروف از بین میره و به عبارت عامیانه رنگ پریده میشه. این کار باعث سختی در تایپ کردن است علی الخصوص برای تازه کار ها که هنوز جای درست حروف را در صفحه کلید یاد نگرفته اند.

صفحه کلید تنها چیزی نیست که لپ تاپ ها را از تبلت ها جدا می کند ، بلکه دستگاه ورودی اساسی در یک رایانه مدرن است که از ماوس یا صفحه لمسی قبل است. ماهیت نوت بوک ها از تغییر صفحه کلیدهای آنها پس از خرید جلوگیری می کند ، بنابراین این یکی از مواردی است که باید از استفاده از آن خوشحال باشید ، مگر اینکه قصد خرید نوت بوک دیگری یا استفاده از صفحه کلید خارجی را داشته باشید.

NotebookReview.com

به دنبال کیبورد اورجینال می گردی؟

خب در این مقاله راهنمای خرید کیبورد لپ تاپ و همچنین تعویض کیبورد را برای شما آوردیم. اگر به دنبال یک کیبورد با کیفیت برای لپ تاپ خود هستید و هنوز یک فروشگاه مطمئن پیدا نکرده اید پشنهاد ما به شما خرید از پارتاکوست. برای خرید کیبورد لپ تاپ می توانید سری به فروشگاه ما بزنید. پشیمان نخواهید شد.