راهنمای خرید و تعویض قاب C لپ تاپ

قبل از راهنمای خرید و تعویض قاب C لپ تاپ شما را با سایر قسمت ها آشنا می کنیم. بدین ترتیب که به طور کلی بدنه لپ تاپ شامل ۴ قسمت می باشد:

قاب  C

از میان همه قسمت ها، قاب C دارای نکاتی است که باید در هنگام خرید و یا تعویض آن دقت داشته باشیم. این قسمت مربوط به کیبورد و تاچ پد لپ تاپ می گردد و گاهی اوقات همراه با آنها باید تعویض شود و گاهی بدون جایگزینی کیبورد و تاچ پد قابل تعویض است و این بستگی به مدل لپ تاپ شما دارد. در ادامه با چندین مدل مختلف که کیبورد و تاچ پد لپ تاپ با حالت های خاصی وجود دارند را معرفی خواهیم کرد.

Asus X555 قاب C این مدل همراه با کیبورد و بدون تاچ پد می باشد:


Dell 5110 قاب C این مدل بدون کیبورد است اما برد تاچ پد این مدل روی قاب پرس شده اما کلیدهای تاچ پد جداست:

Hp G62 قاب C این مدل بدون کیبورد است و تاچ پد روی قاب پرس شده است:

اگر هر یک از این قسمت ها در اثر ضربه منجر به آسیب و شکستگی گردد تا جایی که قابل ترمیم باشد با چسب یا بتونه اپوکسی برطرف می شود. اما اگر قابل ترمیم نباشد، ناچار به تعویض قاب لپ تاپ هستیم. یکی از مشکلات و دردسرهایی که در تعویض بدنه لپ تاپ برای اکثر مشتریان پیش می آید پیدا کردن قاب استاندارد و اورجینال قاب لپ تاپ است تا فیت بدنه گردد.

راهنمای خرید و تعویض قاب C لپ تاپ

برخی از قطعات لپ تاپ ها، احتمال بروز خرابی و شکستگی در آنها دوچندان است. این امر هم به دلیل محل قرارگیری این قطعات در لپ تاپ و هم به دلیل کارکردی است که دارند. به عبارتی دیگر، برخی قطعات، نظیر کیبورد، ال سی دی، قاب پشت و مواردی از این دست، به دلیل آنکه در بخش خارجی دستگاه جاگیر شده اند، این احتمال وجود دارد که با اندک ضربه ای دچار شکستگی و خرابی گردند.

نکاتی پیرامون نگهداری از قاب لپ تاپ