راهنمای انتخاب و خرید لپ تاپ

برای راهنمای انتخاب خرید لپ تاپ موارد خاصی وجود دارد که می توانید هنگام خرید یک لپ تاپ جدید به آنها توجه کنید که نسبت به میزان پولی که پرداخت می کنید لپ تاپ مناسبی بخرید. همیشه قبل از خرید حتماً به مشخصات فنی لپ تاپ نگاهی بیندازید. این یک روش خوب برای بررسی سریع لپ تاپ، قدرت و توانایی آن است – تا زمانی که شما می دانید دنبال چه چیزی هستید.

اول از همه پردازنده است. این در واقع مغز لپ تاپ است و معمولاً یک لپ تاپ دارای پردازنده (همچنین به عنوان CPU شناخته می شود) ساخته شده توسط Intel یا AMD است. اینتل تاکنون محبوب ترین سازنده CPU برای لپ تاپ ها است، اگرچه شاهد افزایش تعداد لپ تاپ های AMD نیز هستیم.

انتخاب پردازنده مناسب

به عنوان یک قاعده کلی، پردازنده های اینتل عملکرد بهتری دارند، اما پردازنده های AMD از ارزش بهتری برخوردار هستند. برای راحتی مخاطب در انتخاب پردازنده مورد نظرش، هر دو کمپانی اینتل و AMD پردازنده های خود را شماره گذاری کرده اند تا به شما ایده ای بدهند که براساس نوع کارایی و میزان عملکرد پردازنده آن را انتخاب نمایید.

اگر بودجه لپ تاپ شما برای کارهای ساده ای مانند مرور وب یا تماشای نتفلیکس است، یک لپ تاپ با پردازنده Intel Pentium، سپس پردازنده اینتل Core i3 یا AMD Ryzen 3  کافی است بدون اینکه لپ تاپ خیلی گران شود. اگر دنبال چیزی هستید که کمی بیشتر از آن لذت ببرید؛ مثل انجام کارهای پیچیده تری مانند ویرایش فیلم های خانگی یا بازی کردن سپس حداقل باید به سراغ یک پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 بروید.

نسل پردازنده

بهترین لپ تاپ ها برای ایجاد رسانه و کارهای پیچیده تر با پردازنده Intel Core i7 یا Core i9 یا پردازنده AMD Ryzen 7 همراه هستند. لپ تاپ هایی که این پردازنده ها در آنها وجود دارد، لپ تاپ های رده بالایی هستند که مهم نیست کاری را که می خواهید انجام دهید چیست چون عملکردی درخشان ارائه می دهد. اما باید هشدار دهیم که آنها اغلب در سطح گرانترین لپ تاپ ها رده بندی می شوند.

در آخر، توجه داشته باشید که پردازنده جدید چقدر جدید است. اینتل به راحتی به پردازنده های خود نسل می دهد، بنابراین هر چه نسل بالاتر باشد، جدیدتر و مطمئنا قدرتمند تر است. آخرین نسل، نسل دهم است، اگرچه پردازنده های نسل نهم Intel Core نیز بسیار جدید هستند. پردازنده جدیدتر عملکرد بهتری دارد و از نظر کارآمدی نیز بسیار بهینه تر است – بنابراین طول عمر باتری بیشتر است گرچه آنها گرانتر هستند.

RAM Random Access Memory حافظه رم

یکی دیگر از مشخصات مهم برای جستجوی لپ تاپ است. شما حداقل 4 گیگابایت برای لپ تاپ ویندوز می خواهید. در واقع به بسیاری از افراد توصیه می کنیم به سراغ 8 گیگابایت بروید تا این اطمینان را حاصل کنید که لپ تاپ برای سال های بعد به خوبی کار می کند.

گرافیک GPU

وقتی صحبت از گرافیک است، دیگر لازم نیست نگران باشید، زیرا پردازنده های لپ تاپ دارای گرافیک داخلی (یکپارچه) هستند. با این حال، اگر گیمر هستید و یا می خواهید کارهای گرافیگی با لپ تاپ انجام دهید، یک لپ تاپ بازی با GPU مجزا انتخاب کنید – فرق نمی کند از کدام کمپانی Nvidia یا AMD.

ملاحظات عمر باتری

سرانجام عمر باتری می رسیم. احتمالاً این یکی از مهمترین ملاحظاتی است که شما هنگام انتخاب چه لپ تاپی برای خرید دارید. بهترین لپ تاپ ها این امکان را دارند که ساعت ها در کار کنند – بدون اینکه تلاش کنید آن را به آداپتور برق وصل نمایید. لپ تاپ های جدید برق کمتری مصرف می کنند که منجر به ماندگاری بیشتر باتری می شود. برای اینکه یک لپ تاپ در لیست بهترین لپ تاپ های ما قرار بگیرد، باید 5 ساعت یا بیشتر عمر باتری را ارائه دهد.

به خاطر داشته باشید، عمر باتری که سازندگان لپ تاپ روی دستگاه خود ادعا می کنند، می تواند متفاوت از آنچه در واقع تجربه می کنید، باشد. این امر به این دلیل است که بسیاری از سازندگان لپ تاپ باتری های خود را در محیط های بسیار کنترل شده آزمایش می کنند در صورتی که لپ تاپ به روش هایی استفاده می شود که لزوماً از شرایط  آنها پیروی نمی کند. بنابراین، در حالی که یک لپ تاپ ممکن است 10 ساعت شارژ داشته باشد، در هنگام استفاده از آن برای کارهای خاص – مانند پخش محتوای با کیفیت بالا – باتری شما می تواند سریعتر تمام شود.

منبع: راهنمای انتخاب و خرید لپ تاپ techradar