ده روش اصولی برای جستجو در گوگل

امروزه تکنولوژی پیشرفت های زیادی کرده و ما در تلاشیم که به شما تمام این ها را یاد بدهیم
یکی از روش هایی که خیلی به کار ما می آید طریقه سرچ کردن است که به ما کمک می کند به خواسته خود زودتر برسیم و دقیق تر ، سرچ درست کردن در گوگل باعث می شود که درست به جوابی که میخوایم برسیم و این هم باید بدونیم که گوگل تمام تلاش خود را کرده که با بد سرچ کردن ما کنار بیاید و با این حال ما را به جواب خود می رساند اما در آن صورت باید ساعت ها در گوگل بتابیم و دنبال جواب باشیم وقتی درست سرچ کردن را یاد بگیریم می توانیم در وقت خود صرفه جویی کنیم.

1.از Or یا i استفاده کنیم.


وقتی می خوایم سرچ کنیم و کلماتی که به آن موضوع ربط دارند را فقط به یاد می اوریم می توانیم از OR یا I استفاده کنیم و حداقل دو کلمه را بنویسیم که گوگل تقریبا هرچیزی که به آن ربط دارد را برای ما بالا می اورد.

2.جستجو با استفاده از کلمات مترادف

وقتی ما کلماتی را با مترادفشون بنویسیم باعث می شویم که گوگل در جستجوی آن کلمه و بیشتر از آن بگردد که سرچ مارا سریع تر می کند و به خواستمون هم زودتر می رسیم.

 سرچ با مترادف در زبان انگلیسی تاثیر بیشتری دارد چون در زبان انگلیسی کلمات مترادف های زیادی دارند. انجام دادن اینکار ها باعث می شود زودتر به خواسته ی خود برسیم. باید بعد از نوشتن مترادف ها از ~استفاده کنیم بعد از استفاده می بینیم که عکس ها و مطالب مورد نظر ما را بهمون نشون میده.

3.حذف کلمات غیر ضروری

برای مثال وقتی شما می خواهید به سایت های لپ تاپ بروید ولی قصد خرید ندارید میتوانید با استفاده از خط تیره و نوشتن آن کلمه از اینکه گوگل به دنبال کلمات اشتباه برود جلوگیری کنید.

4.سایت های مشابه

برای اینکه بتوانید راحت به سایت های مشابه همان سایتی که می شناسید بروید کافی است از کلمه  related استفاده کنید و سایت های مشابه سایت مورد نظر خود را می بینید. 

5. از زمان استفاده کنید.

برای مثال اگر می خواهید از زمان های قدیم عکسی ببینین یا مقاله ای بخونین کافی هست اون موضوع رو بنویسید و در اخر مقاله سال آن را بنویسید.احتیاج نیست سال را دقیق بنویسید شما اگر بازه زمانی آن را هم بنویسید و بین آنها سه نقطه بگذارید به صورتی که در تصویر زیر می بینید برای شما راحت آن چیری را که می خواهید می آورد.

6. نقل قول ها

وقتی ما به دنبال لپ تاپی هستیم و مدل آن را سرچ میزنیم به ما فقط همان لپ تاپ را نشان نمی دهد بلکه مدلهای دیگری هم که به آن مشابه باشن را به ما نشان می دهد.

برای اینکه دقیقا به ما موضوع اصلی را نشان دهد باید در اول و اخر جمله خود نقل قول بزاریم به صورتی که در عکس زیر میبینین تا ما را به خواستیمان برساند.

7.دریافت اطلاعات

برای  اینکه بتوانید اطلاعات یک سایت را به طور کامل پیدا کنین فقط لازم است از کلمه info استفاده کنین.

8.هشتگ زدن

اگر قصد  دارین در گوگل کمپینی برای یک هشتگ راه اندازی کنید با زدن یک هشتگ راحت می توانید بقیه هشتگ ها را مشاهده کنین.

اگر می خوایید به تمامی هشتگ ها برین فقد کافی است هشتگ را بزنید و بعد از آن متنی که میخواین را تایپ کنید. لازم است که بدونین در نوشتن هشتگ تمام کلمات پشت سر هم میان و در زبان فارسی از اندرلاین “_ “استفاده می شود.

9.رشته اعداد

این قسمت بیشتر برای کسایی است که سعی در خرید کالایی از طریق گوگل دارند. روش استفاده از رشته اعداد اینجوریست که کالایی که نیاز دارید را می نویسید و بعد از آن دو عدد را برای خود انتخاب می کنید اعدادی که در توان مالی شما است برای مثال من میتوانم از بین 10 هزار تومان تا 30 هزار تومان خرید بکنم پس همین را سرچ می کنم. اینکه از دستور”…” استفاده کنید هم خیلی مهم است دقیقا مثل عکس زیر که مشاهده می کنید.

10.پیدا کردن کلمات کلیدی

با نوشتن کلمه Intitleمی توانید کلمات کلیدی را پیدا کنیم در عکس زیر می توانید ببینید.

این کلمه کلیدی به گوگل کمک می کند تا بتواند تمام تمرکز خود را بگذارد روی یک چیز مثلا اگر ما تایپ کنیم Intitle : laptop  تمام چیز هایی که به لپ تاپ ربط دارد را برا ما می آورد.

امیدوارم  کمک کرده باشم درصورت داشتن مشکل با پارتاکو درارتباط باشین.

نویسنده: هستی خواجه زاده