درباره سیستم شبکه 5G و شرایط آن

درباره سیستم شبکه 5G و شرایط آن: وقتی می آید، سرعت آن چقدر سریع است و آینده علمی تخیلی که خلق می کند

اگرچه 5G فقط یک نسخه جدید نسل دیگر برای شبکه های تلفن همراه به نظر می رسد سرعت بیشتر و تأخیر کمتری نسبت به نسخه های قبلی دارد. مهاجرت چندین ساله به گسترش شبکه های تلفن همراه در سراسر جهان نیاز دارد تا شامل میلیون ها آنتن جدید شود که به ستون فقرات اینترنت و میلیاردها دستگاه مملو از حسگر آن تبدیل شوند، از گرد و غبار هوشمند گرفته تا اتومبیل های هوشمند.

همگرایی فناوری هایی مانند 5G اینترنت اشیا، بلاکچین و هوش مصنوعی دنیایی کاملاً مشبک از همه چیز متصل بی سیم را امکان پذیر می کند که یکپارچه در تار و پود وجود ما بافته می شود، استفاده از محیط زیست با هوشمندی که ارزیابی می کند و به ما پاسخ می دهد، و در نهایت نحوه تعامل ما با محیط روزمره را دگرگون می کند.

فواید شبکه 5G

بسیاری از صنایع انتظار دارند 5G از طریق جریان های درآمدی غیر واقعی، میلیاردها دلار درآمد کسب کند، امید است که بیش از چهار میلیارد نفر بتوانند از 5G یک منبع بی پایان از برنامه ها و خدمات را به دست آورند. به عنوان مثال کوالکام پیش بینی کرده است که تا سال 2035، این شبکه 12 تریلیون دلار کالا و خدمات را امکان پذیر می کند و این شرکت در گذشته ادعا کرده است که 5G “بزرگتر از برق خواهد بود. در حالی که مجمع جهانی اقتصاد دورانی را که ما در آن وارد می شویم “چهارمین انقلاب صنعتی” توصیف می کند.

این سطح سودآوری و پتانسیل ردیابی هر دانه شن و ماسه بر روی کره زمین باعث ایجاد مشارکت گسترده به صورت دولتی / خصوصی شده است که هدف آنها ایجاد یک شبکه هوشمند همه گیر است. این شبکه جامعه متصل تری را در راستای پایداری جهانی که توسط اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) مشخص شده و در مجمع جهانی اقتصاد داووس 2018 پشتیبانی می شود، تسهیل می کند.

دولت فدرال ایالات متحده از همان ابتدا مشتاق ساخت سریع 5G است. با تام ویلر، رئیس سابق FCC، بر اهمیت این ارتقاء زیرساخت های ارتباطات ملی تأکید می کند. بخش های وسیعی از این طیف را برای جابجایی سرعت های افزایش یافته و بسیاری از (میلیاردها) دستگاه اضافی که به زیرساخت های بی سیم در حال حاضر اشباع شده اضافه می شوند، باز می کند.

“اگر چیزی قابل اتصال باشد، به 5G متصل می شود.” – رئیس سابق FCC تام ویلر

سرعت 5G چقدر است؟

اتحادیه بین المللی ارتباطات از راه دور (ITU)، بخشی از سازمان ملل متحد که به نظارت بر فن آوری ارتباطات از راه دور جهانی (رادیو ، تلویزیون ، ماهواره ، تلفن و اینترنت) اختصاص دارد، برنامه IMT-2020 (ارتباطات بین المللی تلفن همراه برای سال 2020 و بعد از آن) را در اوایل سال 2012 ایجاد کرد تا رقابت جهانی به سمت 5G را آغاز کند.

ITU نیازهای کلیدی عملکرد 5G را به عنوان حداکثر سرعت بارگیری 20 گیگابایت بر ثانیه (100 مگابایت بر ثانیه “میزان تجربه کاربر”) تعریف کرده است. حداکثر بارگذاری 10 گیگابایت بر ثانیه (50 مگابایت بر ثانیه “میزان تجربه کاربر”) و همچنین تأخیر میلی ثانیه ای و پشتیبانی از 100 دستگاه در هر متر مربع (1 میلیون دستگاه در هر کیلومتر مربع).

برای مقایسه

استانداردهای 4G خواستار بارگیری حداکثر 100 مگابایت در ثانیه و بارگذاری 50 مگابایت در ثانیه هستند. گزارش اواسط سال 2018 نشان داد که T-Mobile دارای سریعترین سرعت بارگیری 4G LTE در ایالات متحده است با سرعتی معادل 21.5 مگابایت بر ثانیه، ورایزون را به 20.5 مگابایت بر ثانیه رسانده است. در همین حال، مطابق با رفرنس، گفته می شود تراشه مودم 5G کوالکام (Snapdragon X50) با سرعت حداکثر 5 گیگابایت بر ثانیه، یک حد تئوریک است که سرعت داده حتی از بسیاری از اتصالات سیمی مبتنی بر فیبر نوری، فراتر می رود.

به روزرسانی از 56K شماره گیری به اینترنت کابلی به نظر می رسد مقایسه ای مناسب برای عملکردی است که 5G قول ارائه آن را می دهد و با رویکرد سه جانبه برای ایجاد تلاش ها امکان پذیر خواهد بود:

استقرار موفقیت آمیز 5G سرعت بی سیم را قادر می سازد تا چندین ویدئو 4K را همزمان پخش کند بدون بافر یا تأخیر؛ این عملکرد در عین ظهور اینترنت اشیا، در عین ظهور محصولات با پهنای باند بالا، آغاز خواهد شد. و خدماتی مانند رویدادهای ورزشی واقعیت مجازی بصورت زنده یا دریافت جراحی از راه دور.

تلفن های هوشمند مجهز به 5G:

با 5G، مصرف کنندگان تقریباً هرگز نیازی به ورود به وای فای wifi عمومی نخواهند داشت. آنها همچنین از مرور سریعتر، بارگیری سریعتر، تماس های ویدیویی با کیفیت بهتر، پخش ویدئویی UHD و 360 درجه و دسترسی فوری به کلود نسبت به آنچه در حال حاضر موجود است، لذت خواهند برد.

رایانه های شخصی همیشه متصل:

با ظهور شبکه های 5G، رایانه های شخصی “همیشه متصل” می توانند از سرعت فوق العاده بالا استفاده کنند، اتصال با تأخیر کم برای سطح بعدی خدمات ابری و همچنین کنفرانس ویدیویی با کیفیت بالا، افزایش بهره وری به دلیل انعطاف پذیری برای کار در هر مکان.

HMDs:

پهنای باند همراه 5G پیشرفته با افزایش ظرفیت با هزینه کم و تأخیر بسیار کم – تا 1 میلی ثانیه، تجارب واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت گسترده (XR) را بالاتر می برد.

پهن باند موبایل: سرعت فیبر و ظرفیت عظیم برای پشتیبانی از تقاضای سیری ناپذیر مصرف کننده برای داده های نامحدود و همچنین دسترسی به اینترنت پهن باند موبایل و خانگی.

منبع: درباره سیستم شبکه 5G و شرایط آن

فروشگاه قطعات لپ تاپ