درباره قلم نوری | Optical Pens

چرا قلم نوری به بازار آمد ؟! آدم ها از دیر باز با قلم خو گرفته اند. قلم در واقع جزو اولین ابزارهای انسان مدرن بوده است. ظرافت و تسلط عالی مردم و کاربرد مفید این ابزار ترسیم باعث شد تا قلم همیشه یار و یارومان باشد. امروزه قلم ها ( بازهم ) در دستان ما و شما هستند. نوعی از آنها سالهاست که با چهره ای جدید تر و با عنوان قلم نوری optical pens مورد استفاده قرار می گیرند. قلم هنوز حال و هوای سابق خودش را دارد و ترسیم آنچه که در ذهن انسان خطور می کند به وسیله آن امکان پذیر می شود. قلم نوری در دو مدل : قلم دارای پد یا نمایشگر مخصوص و قلم-نوری برای تجهیزات دارای نمایشگر مثل Microsoft surface وجود دارد. باما باشید تا درباره برخی از مدل ها مثل قلم نوری سرفیس و ویژگی های آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

درباره کاربرد قلم نوری

مردم از هزاران سال پیش عاشق نوشتن و نقاشی کردن بوده اند. این قضیه روی سنگ ها و دیواره غارهای باستانی مشهود است. اکنون در کنار کاغذ و مداد و در دوران تکنولوژی، شاهد ظهور قلم های نوری هستیم. این قلم ها در اصل، همان وظیفه کشیدن خط و خطوط را دنبال می کنند. خواه نوشتن متن باشد یا طرح و نقش، برای قلم فرقی نمی کند. آنچه که برای کیفیت آن مهم است : عدم تاخیر در رسم ، دقت بالا در دنبال کردن حرکت دست و همانگی با این پیچ و تاب های فکر آدم است.

• امضاء الکترونیکی و استفاده در اتوماسیون اداری جزو اولین کاربرد این قلم ها بوده است
• امروزه کاربران حرفه ای مثل : مهندسین طراح و طراحان گرافیکی از قلم های نوری انتظارات بیشتری دارند.

تنها ابزاری که در گذشته برای هنرمندان در حوزه دیجیتال یا رایانه در دسترس بود ، ماوس رایانه بوده . به طور فزاینده ای ، هنرمندان دیجیتال و عموم مردم توجه خود را به سمت قلم نوری معطوف می کنند تا به عنوان راه حلی برای جایگزینی موس باشد. قلم های نوری مزایایی نسبت به موس های رایج استاندارد دارند اما معایبی نیز دارند. قلم های نوری برای افرادی که راست یا چپ دست هستند به یک اندازه کاربرد دارد. یکی از معایبی که بسیاری از مصرف کنندگان از آن شکایت کرده اند این است که قلم های نوری اغلب نازک هستند و برای شکستن آنها تلاش زیادی لازم نیست. 

easytechjunkie.com

درباره وجه تمایز میان انواع قلم نوری

چیزی که باعث تفاوت در قلم ها می شود، شامل: اندازه و ابعاد و فرم و شکل این ابزار است. این ها در واقع عمده ترین تفاوت هایی است که قلم های نوری ( با یک دیگر ) دارند. اما جنبه های کاربردی و تخصصی دیگری هم بین آنها هست که به کاربر مربوط است. قلم ها در ابتدا برای ثبت امضای الکترونیکی در نظر گرفته شده بودند. اما امروزه انتظارات بیشتری از آنها هست. مثلا : دقت در حرکت ، درک ضخامت خطوط و توانایی تشخیص دقیق زاویه دست کاربر از ویژگی های ارتقاء یافته قلم های جدید تر است. این ویژگی های کاربردی هرچه بیشتر باشند برای کاربران و طراحان حرفه ای جذابیت بیشتری دارند.

LPI قلم نوری

یکی از موادری که در هنگام خرید قلم نوری مطرح می شود Lpi  است. این مشخصه بیان می کند وقتی شما آنرا روی سطح حرکت می دهید چند پیکسل یا نقطه ایجاد می کنید. قدرت Lpi  خودش را در طرح های بزرگ تر نشان می دهد. کیفیت بهتر ( لبه ها ) در طرح هایی با ابعاد بزرگ به این ویژگی قلم-نوری بستگی دارد.

RPS قلم نوری چیست

زمانی که من اولین بار برای خرید قلم نوری در اینترنت جستجو کردم بیش از 50 کاربرد برای اصطلاح PRS یافتم. اما اینجا منظور ما کاربرد PRS برای قلم-نوری است. چیزی که ما روی صفحه نمایش خودمان ( به عنوان تصویر ) می بینیم با دنیای کامپیوتر متفاوت است. کامپیوتر یعنی دنیای تبادل دیتا و پردازش اطلاعات. البته دنیای سمعی و بصری ما با دنیای دیتا قابل تبدیل شدن هست. این کار به وسیله ابزار های ورودی مثل : قلم-نوری انجام می شود. عملکرد و سرعت سنجی قلم-نوری با RPS محاسبه می شود.

می دانیم قلم نوری ابزاری است که حرکت دست ما را به دیتای مورد نیازی تبدیل می کند که خروجی گرافیکی ( تصویری ) دارد. از زمانیکه قلم نوری حرکت می کند اطلاعات تولید می شوند. سپس به گیرنده ( کامپیوتر یا سرفیس ) منتقل می شود. این تاخیر زمانی به وسیله RPS قابل سنجش است. هرچه قلم-نوری شما RPS بالاتری داشته باشد ، آنگاه فاصله ( مدت زمانی ) که قلم را حرکت می دهید و لحظه ای که تصویر ( در نمایشگر ) شکل می گیرد را کمتر حس می کنید.