از کجا لپ تاپ استوک بخرم؟ خرید لپ تاپ استوک خوب

خرید لپ تاپ جدید و بروز خالی از لطف نیست اما هر زمان هزینه نسبت به سایر اهداف به عنوان اولویت درنظر گرفته می شود، طبیعتا خرید لپ تاپ استوک منطقی تر است. در اصل فلسفه و منطق ماجرای ورود لپ تاپ استوک و دست دوم به بازارهای خارمیانه نیز بر همین امر استوار است.

در سال های گذشته به علت افزایش نرخ دلار نسبت به ارز های رایج کشورهای منطقه خاورمیانه، تجار و کسانی که به عنوان وارد کننده لپ تاپ شناخته می شوند و یا در زمینه واردات قطعات لپتاپ فعالیت دارند ترجیحه دادند زمینه فعالیت خود را درباره واردات لپ تاپ دست دوم گسترش دهند. همچنین در برخی از دستگاه ها با بروز رسانی قطعات سخت افزار لپ تاپ و تغییر ساختار آن معمولا قیمت تمام شده کالا به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

دستگاه کارکرده امتحان خودش را پس داده

اگر برای انجام کار خاصی قصد خرید لپتاپ داشته باشید بهتراست بدانید با خرید لپتاپ استوک یا دست دوم معمولا فرصت ازمایش دستگاه را بدست می آورید. ممکن است دستگاهی که خریداری می کنید نسبت به کارایی مدنظر شما از پتانسیل پایین تری برخوردار باشد. یا اینکه مثلا بعد از خرید دستگاه به شما ثابت شود کیفیت صفحه نمایش دستگاه خریداری شده از نمونه های مشابه ضعیف تراست اگر تصیمم بگیرید برای تعویض لپ تاپ اقدام نمایید معمولا نسبت به پولی که برای خرید لپتاپ هزینه کرده اید متحمل 30 درصد ضرر خواهید شد.

اما ناگفته نماند خرید لپتاپ آکبند مزایای چشم گیری دارد مثل برخی از دستگاه ها که شامل گارانتی تعویض می شوند. همچنین می توانید با بررسی مشخصات سخت افزار لپتاپ و مقایسه آن با منابع مورد نیاز نرم افزار مورد نظرتان مطمئن شوید که آیا با همان چیزی روبرو هستید که می خواهید یا باید دستگاه دیگری انتخاب کنید.

دلیل اختلاف قیمت لپتاپ نو و دست دوم

گاها دیده شده پس از معرفی و رونمایی از یک دستگاه جدید در ماه های اول عرضه کالا به بازار، قیمت لپتاپ غیر منطقی بنظر می رسد. اما پس از گذشت یک دوره چند ماهه قیمت لپ تاپ کاهش پیدا می کند و یا بعد از معرفی مدل جدید لپ تاپ از یک سری خاص، قیمت مدل های قبل افت می کنند.

تکنولوژی های جدید

از مواردی که باعث ایجاد اختلاف قیمت بین دو لپتاپ از یک برند می شود می توان به این موضوع اشاره نمود که اگر دستگاه های ارایه شده به همراه تکنولوژی جدیدی معرفی شوند. دستگاه های قبلی که از این سیستم جدید برخوردار نیستند با افت قیمت روبرو خواهند شد. حتی اگر مدت زیادی از عرضه آنها نگذشته باشد.

corei5 قدیم یا core i3 جدید

ممکن است قصد خرید لپتاپ استوک با CPU i5 داشته باشید و تعجب کنید چرا قیمت لپ تاپ core i3 نسبت به لپتاپ i5 کارکرده بیشتر است! اولا همه چیز Cpu نیست قدرت پردازش و سرعت لپتاپ همچنین کارایی آن به سایر ویژگی های دستگاه مانند نوع گرافیک میزان رم لپ تاپ و سایر ویژگی های آن بستنگی دارد. اگر می خواهید به چرایی و چگونگی این ماجرا پی ببرید حتما مقایسه تکنولوژی ساخت و تولید قطعات لپ تاپ را مطالعه نمایید.

خرید بهترین لپ تاپ استوک امکان پذیر است یا همه لپتاپ های استوک، قدیمی و از رده خارج هستند؟

نه ! همیشه اینگونه نیست. خرید لپتاپ استوک و یا تهیه لپ تاپ دست دوم به معنای خرید دستگاه از کار افتاده و یا خرابی لپتاپ و فرسودگی آن نخواهد بود. معمولا یک لپ تاپ استوک اروپایی وقتی به دست شما می رسد هنوز سطح کارایی قابل قبولی دارد و بعضا تا سال ها بعد به راحتی قابل استفاده خواهد بود همچنین می توان برای ارتقا قطعات لپ تاپ اقدام نمود. مگر اینکه بخواهید در پرداخت هزینه صرفه جویی کنید و یا اینکه انتظارات شما انقدر ها هم زیاد نباشد.

مثل موقعی که تصمیم می گیرید لپ تاپی تهیه کنید که فقط برای امور حسابداری از ان استفاده کنید. معمولا حسابداری لپ تاپ قوی نمی خواهد زیرا اینگونه نرم افزارها سبک تر از آنی هستند که بخواهند مقادیر زیادی از رم و CPU را اشغال کنند. در اینجا ممکن است دستگاهی که برای انجام پروژه های گرافیکی کارایی خود را از دست داده باشد برای کارهای حسابداری بسیار ایده ال و کارآمد به نظر آید هنگام خرید لپتاپ وارداتی حتما به این نکته توجه کنید که برخی از دستگاه ها به تعداد بسیار محدودی وارد شده اند در این صورت هنگام تعمیر لپتاپ و یا تهیه قطعه برای آن با مشکل جدی مواجه خواهید شد.

لپ تاپ نو

لپ تاپ دست دوم

اگر انتقاد نظر پیشنهاد یا سوالی دارید آنرا در بخش نظرات مطرح نمایید. با تشکر از توجه شما

اگه میخواین هنگام خرید لپ تاپ استوک خوب گیرتون بیاد حتما به این نکات توجه کنید:

  • لپتاپی بخرید که نیاز شمارا برطرف کند البته آینده نگری فراموش نشود.
  • ازجایی لپتاپ استوک بخرید که معتبر باشد و از ارایه خدمات پس از فروش آن مطمعن باشید.
  • لپتاپی بخرید که قطعات آن  به صورت تسست شده و صحیح و سالم تحویل گردد.
  • لپتاپی بخرید که قطعات سخت افزار آنرا همه داشته باشند.
  • انتخاب بهترین لپ تاپ استوک آسان است اگر با متخصصین مشاوره کنید.