لولای لپ تاپ و نوت بوک | تعمیر یا تعویض و 3 نکته مهم که باید بدانید!

لولای لپ تاپ به عنوان متصل کننده قسمت ( درب ) بالا و بخش پائین دستگاه شناخته می شود. اگر دقت کرده باشید وقتی قصد بازکردن درب لپ تاپ را دارید و یا هنگامی که آنرا را می بندید، در مرحله ای که قسمت بالا و پائین دستگاه روی یکدیگر قرار می گیرند ، درب ها و لولا دارای حالت کششی و یک سیستم نگه دارنده فنری هستند. این موضوع باعث می شود که دو بخش بالا و پائین بخوبی روی یکدیگر نگه داشته شوند و در هنگام جابجا کردن لپ تاپ ، درب دستگاه پایدار و محکم باشد. تعمیر لولای لپ تاپ یکی از دغدغه های کاربران است. در این مقاله درباره برخی از مخاطرات و مشکلات لولا لپ تاپ صحبت می کنیم. 

خراب شدن لولای لپ تاپ

اگر لولای لپ تاپ شما دچار ایراد شده است باید بدانید بروز اختلال و مشکل در لولا منجر به شکستگی پنل و قاب ها خواهد شد. در بسیاری از موارد این شکستی با ترک های نامحسوسی از اطراف پیچ های لولا شروع شده و به مرور تمام سطح قاب لپ تاپ را از بین می برد. یکی دیگر از آسیب های جدی که خراب شدن لولا به بار می آورد ، ایجاد بار نا متعارف روی نمایشگر است که به مرور زمان منجر به پیکسل سوختگی و تغییر رنگ ها و حتی شکستن نمایشگر می شود. مهمترین دلیل خراب شدن و شکستن لولا تنظیم نبودن آن و ایجاد فشار مضاعف و نا متعادل است .

هزینه تعمیر لولا چقدر است ؟

لولا ها انواع متفاوتی داردند و بسته به نوع دستگاه شما قیمت خرید لولا لپ تاپ و هزینه تعویض آن متفاوت است. برای لپ تاپ هائی که بازکردن آنها قدری دردسر ساز است، ممکن است هزینه تعویض لولای آنها کمی متفاوت باشد. البته هزینه خرید و تعمیر لولای لپ تاپ قطعا از تعویض قاب یا LCD کمتر می شود. بهتر است قبل از شکستن صفحه نمایش و یا از بین رفتن محل نصب لولا و یا آسیب به قاب و بدنه لپ تاپ برای تعویض و تعمیر آن اقدام کنید. 

لولا را جوش بدهم یا بخرم ؟

تعمیرات لولای لپ تاپ در اصفهان

پس از بررسی و عیب یابی لولا با توجه به مشکل شکستن و یا خراب شدن آن می توان اقدامات لازم را انجام داد. اگر خراب شدن لولا مربوط به شکستن جای پیچ روی قاب ها باشد، ابتدا باید قاب ها را تعمیر کنیم . بعد از بررسی وضعیت قاب لپ تاپ ، نوبت به تست خود لولا می رسد. برخی از خدمات لولای لپ تاپ شامل موارد زیر خواهد بود :

  • تعویض لولا و یا تنظیم لولای لپ تاپ ( ریگلاژ )
  • جوشکاری لولای لپ تاپ 

پارتاکو به عنوان مرجع قطعات لپ تاپ و مرکز تعمیرات لپ تاپ در اصفهان آماده فروش قطعات لپ تاپ به سراسر کشور می باشد. شما می توانید دستگاه خودتان را برای بررسی ، عیب یابی و تعمیر ( از سراسر ایران ) ارسال کنید.