تبدیل SSD | راهنمای خرید مبدل اس اس دی M2 – mSATA فروشگاه پارتاکو

مدتی است که انواع حافظه اس اس دی با فناوری بلوک های NAND و فرم فاکتورهای مختلف و اسلات های متفاوتی  روانه بازار شده است. هنگام تغییرات ساختاری در نحوه نصب قطعات سخت افزاری و یا اسمبل سیستم به مبدل سخت افزاری SSD و یا به عبارتی به رابط تبدیل اس اس دی نیاز پیدا می کنیم. مبدل SSD  می‌تواند آن فرم از حافظه ای که مدنظر دارید را به فرم فاکتور 2.5 اینچی تغییر داده و برای سایر رایانه ها قابل استفاده کند.

از تبدیل حافظه M2  به SATA  می توانیم برای تجهیزات کامپیوتری مانند : کیس کامپیوتر رومیزی – لپ تاپ و نوت بوک و سایر تجهیزات صنعتی و اداری که از پورت ساتا استفاده می کنند ، بهره ببریم. انواع مبدل برای تبدیل حافظه SSD  به این شرح است :

IFIXIT

چرا به مبدل سخت افزاری حافظه SSD نیاز داریم ؟!

به این مثال ساده توجه کنید. فرض کنید شما در خرداد ماه 1400 برای خرید یک حافظه SSD   سامسونگ 1TB  حدود 6 میلیون تومان هزینه کرده اید. شما از نصب این حافظه ” اس اس دی ” روی کیس گیمینگ خودتان بسیار خوشحال هستید. اما پس از مدتی تصمیم میگیرید سیستم خودتان را بفروشید و آنرا با یک لپ تاپ میان رده جایگزین کنید؛ در حالیکه لپ تاپ جدید شما فاقد درگاه M2  است و فروش SSD به علت کاهش قیمت ، صرفه اقتصادی ندارد، شما به کمک کیت مبدل M2  به ساتا به راحتی می‌توانید از حافظه اس اس دی M2 NVMe , M2 SATA , mSATA ، برای لپ تاپ استفاده کنید.

یک کاربرد ویژه و قابل توجه : کیت تبدیل حافظه اس اس دی PCI EXPRESS Series  ( مدل چند کاره که به چندین اسلات SSD مجهز است ) برای استفاده تعمیرکاران و افراد متخصص در امور دیتا است. این کیت ها جهت بررسی – عیب یابی – بازیابی  و انواع خدماتی که برای بازیابی و ترمیم اطلاعات و یا بررسی سلامت حافظه لازم است کاربرد دارد.

برای خرید مبدل اس اس دی باید به کدام نکات توجه کنیم ؟!

چندین مدل از انواع تبدیل اس اس دی  M.2 SATA – mSATA به فرم فاکتور 2.5 اینچی ( SATA 2.0 -3.0 )دربازار وجود دارد. برخی از آنها به عنوان کابل مبدل اس اس دی و بسیاری از آنها به عنوان کیت مبدل ، عرضه می شود. هنگام خرید مبدل SSD  حتما به نوع حافظه اس اس دی خودتان و اسلات روی مبدل توجه کنید تا دچار خطا نشوید. مشاوران پارتاکو آماده راهنمایی شما در امور خرید این محصول هستند. اگر سوالی داشتید باما درتماس باشید.  همه محصولات پارتاکو تست شده است و دارای مهلت تست – ضمانت یا گارانتی می‌باشد.

تلفن تماس مشاوره و راهنمای خرید مبدل اس اس دی 37113 -031 واتساپ 09334220155