بلاکچین: چگونه کار می کند و چه آینده ای دارد؟

بلاکچین چگونه کار می کند و چه آینده ای دارد؟ : معروف ترین دیتابیس یا بانک اطلاعاتی تغییرناپذیر برای ارزهای رمزنگاری مثل بیت کوین و اتریوم، بلاکچین blockchain در هر صنعت قابل تصوری نقش مهمی را ایفا می کند زیرا مشاغل به دنبال راه هایی برای پرداخت مبلغ مطمئن تکنولوژیک مبنی بر امکان اعتماد سازی اجماع “بی اعتماد” برای معاملات هستند.

معاملات مالی

معاملات مالی معمولاً توسط شخص ثالث قابل اعتماد تضمین می شود مثل PayPal و بلاکچین می تواند بعنوان اتوماسیون این فرآیند استفاده گردد، کاهش هزینه های کلی با قطع واسطه با قراردادهای هوشمندانه مستقل که به عنوان واسطه قابل اعتماد بین طرفین در شبکه عمل می کنند. انتظار می رود که بلاکچین در طی سال های آتی چنان تأثیرگذار باشد که برخی از متخصصان فن آوری پیش بینی می کنند که در نوع جدیدی از اینترنت بکار رود. اطلاعاتی که درباره هر دارایی، دستگاه و فرد ذخیره و تأیید اعتبار می کند، باز کردن درب انواع طیف های جدید فن آوری.

مبادلات رمزنگاری شده

علاوه بر سادگی ستون فقرات مبادلات رمزنگاری شده، قدرتمندترین کاربردهای فناوری بلاکچین هنوز پدیدار نشده است، برای رویای بسیاری است که غیره متمرکز شود، در زمان واقعی، حساب توزیع دیجیتال جهانی برای همه چیز از ردیابی منابع غذایی گرفته تا مدیریت هویت می باشد. با وجود تأثیرات مخربی که این بستر به زودی می تواند روی صنایعی داشته باشد که به مناطق اصلی زندگی ما برسند پیدا کردن کسی که می تواند بیش از چند کلمه در مورد آنچه هست، چگونه کار می کند یا چه چیزی ممکن است از چرخیدن آن در چنین مقیاس انبوه قابل تصوری بگوید دشوار است.

بلاکچین چگونه کار می کند؟

آندرس براونورث، در MIT بلاکچین تدریس می کند، که این فناوری را با توضیح آن به عنوان “صفحه گسترده ای برای ثبت همه دارایی ها” نشان می دهد، او یک نمایش تصویری از این مفهوم را با یک سری ویدیو و همچنین یک وب سایت فراهم می کند که در آن می توانید مدل های بلاکچین وی را آزمایش کنید.

یک ویژگی اساسی بلاکچین توانایی آن در رمزگذاری هر “بلوک” از داده ها برای یک خروجی هش منحصربفرد است که بر روی بلوک موفق نیز مهر می شود، ایجاد زنجیره ای از اطلاعات پی در پی که از طریق اجماع فعالیت در یک شبکه از شرکت کنندگان تأیید می شود. این کار در رابطه با امضاهای دیجیتالی برای اثبات هویت، اصالت و حقوق دسترسی به داده ها انجام می شود.

به اشتراک گذاشتن آن “صفحه گسترده” رمزگذاری شده

به اشتراک گذاشتن آن “صفحه گسترده” رمزگذاری شده در هر نود یا ارزشگذار در شبکه، یک سیستم توزیع شده ایجاد می کند که در آن هر دستگاه می تواند به داده های معامله دسترسی پیدا کند و در دفترچه توزیع شده اضافات ایجاد کند. که بعداً در زمان واقعی (شبیه به Google Docs) با همه به اشتراک گذاشته می شود و به عنوان نوعی امنیت داده / افزونگی عمل می کند.

فرایند رمزگذاری بلوک ها به بهترین شکل به عنوان “استخراج” در رمزنگاری شناخته می شوند که از بلاکچین به عنوان اثبات مکانیسم کار استفاده می کند که به موجب آن افراد می توانند با انجام “کار” در شبکه شرکت کنند (منابع محاسبات یدکی شما برای رمزگذاری و اعتبار بخشی بلوک ها استفاده می شود).

ایجاد یک هش متفاوت

اگر یک دستگاه روی شبکه سعی کند یک بلوک قدیمی را تغییر دهد، داده های جدید باعث ایجاد یک هش متفاوت برای آن بلوک می شوند، شکستن زنجیره خروجی های رمزگذاری شده پی در پی، بقیه مشارکت کنندگان شبکه این مسئله را تشخیص داده و گره فاسد را رد می کنند. رمزنگاری بلاکچین، سازوکار توافق عمومی و آماده سازی بانک های اطلاعاتی با تفکر و توجه زیادی همراهند قابلیت دوام آن برای ذخیره سازی داده های شخصی (سوابق قانونی، بهداشتی، مالی و دارایی) در حالی که دیگران به دنبال استفاده از قراردادهای هوشمند مستقل تا بارگذاری پرونده های ذهن هستند.

چه کسی به بلاکچین علاقه مند است؟

هاروارد بیزینس آینده ای شگفت انگیز و موفق برای بلاکچین فراتر از سایر ارزهای رمزنگاری شده را می بیند. تصور دنیایی که “قراردادها در کد دیجیتال تعبیه شده و به صورت شفاف ذخیره می شوند. پایگاه داده های مشترک، جایی که آنها از حذف، دستکاری و تجدید نظر محافظت می شوند هر توافق، هر فرآیند، هر کار و هر پرداخت یک ثبت و امضای دیجیتالی را می توان شناسایی کرد، معتبر، ذخیره شده و به اشتراک گذاشته شده است. واسطه هایی مانند وکلا، کارگزاران و بانکداران ممکن است دیگر لازم نباشند. افراد، سازمان ها، ماشین ها و الگوریتم ها با کمی اصطکاک آزادانه با یکدیگر تعامل و تعامل خواهند داشت.

بلاکچین: چگونه کار می کند و چه آینده ای دارد؟

متن NDAA

متن NDAA دولت آمریكا در 2018 مدرن سازی قانون فناوری دولت نشان دهنده استفاده از بلاکچین است و قراردادهای هوشمند به عنوان بخشی از صرفه جویی در هزینه های گسترده ارتقاء / استراتژی مهاجرت با هدف جایگزین قدیمی، زیرساخت های ناکارآمد برای نگهداری سوابق انسانی. به عنوان بخشی از ارزیابی مداوم دولت از خطرات امنیت سایبری مرتبط با بلاکچین NDAA 2018 به پنتاگون برای نظارت بر امنیت زیرساخت ها و در نتیجه مختصر كنگره در مدت 180 روز، به پنتاگون می خواهد كه آژانس های دولتی را از این فناوری نظارت كند.

Drapa

در میان پذیرش فزاینده بلاکچین Drapa همچنین در تلاش است تا تعیین کند که آیا ماهیت رمزگذاری شده و توزیع شده بلاکچین می تواند به امنیت داده های بسیار حساس مربوط به همه چیز از سلاح های هسته ای گرفته تا ماهواره های نظامی کمک کند. بلاکچین همچنین برای مدیریت حقوق دسترسی به دارایی ها در شرایطی که افراد در حال اشتراک ماشین یا قطعه دیگری از اموال در نظر گرفته می شوند، که می تواند قفلهایی را که به یک شبکه بلاکچین وصل شده اند و اجازه استفاده شخصی را پس از دریافت مالک پرداخت می دهد ، داشته باشد.

امنیت و مقیاس پذیری بلاکچین

اعتقاد زیادی به یک فناوری منبع باز یا Open Source نوپا می تواند در شرایط مناسب فاجعه بار باشد ، بنابراین محتاطانه به نظر می رسد که قبل از انتخاب بلاکچین به عنوان راه حل پیش روی، شدیدترین عواقب بالقوه برای ذخیره هر دارایی، معامله، قطعه از املاک، اثبات مالکیت یا افت اطلاعات خصوصی را در نظر بگیرید. کسانی که در حوزه امنیتی هستند با شیوه مونترا مشهورند که “هیچ چیز امن نیست” در مورد بلاکچین هم همین نظر را دارند. در اینجا پنج روش وجود دارد که این سیستم عامل کاملاً ضد گلوله نیست…!

غیرقابل تغییر بودن

اسطوره تغییر ناپذیری یا (غیرقابل تغییر بودن) شاید بزرگترین نقطه فروش بلاکچین باشد و با این حال توسط بسیاری از افراد درگیر این صنعت تصور نمی شود صادق باشد. همانطور که در نوشته ای گیدئون گرینسپن از MultiChain، برای بلاکچین های خصوصی ذکر کرده است:… “رفتار این زنجیره ها به شبکه ای از سیستم های رایانه ای بستگی دارد، که همواره در معرض تخریب یا فساد آسیب پذیر خواهند بود. “

با این وجود، به یاد داشته باشید که هر نُود بر روی سیستم رایانه ای متعلق به شخص یا سازمان خاص است بنابراین بلاکچین نمی تواند آن را مجبور به انجام هر کاری کند. هدف این زنجیره کمک به نُودهای صادقانه برای همگام ماندن است، اما اگر به اندازه کافی از شرکت کنندگان آن تصمیم به تغییر قوانین گرفت، هیچ قدرت زمینی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد. به همین دلیل باید جلوی این سوال را بگیریم که آیا یک بلاکچین خاص واقعاً و کاملاً تغییر ناپذیر است؟، زیرا پاسخ همیشه خیر خواهد بود.

مقیاس پذیری

فرکانس پشتیبانی شده از معاملات در یک بلاکچین یک محدودیت مداوم در مقایسه با شبکه های سنتی مالی بوده است. که می تواند ده ها هزار معاملات در هر ثانیه در مقابل رقم های تک را برای بیشتر زیرساخت های مبتنی بر بلاکچین پشتیبانی کند. استارتاپ ها یا شرکت های نوپا از جمله Billion and Zilliqa، تحولاتی مانند سایه بان را معرفی کرده اند برای افزایش این توان، اما بخش اعظم مسئله مقیاس پذیری به سازش بین عملکرد و امنیت می پردازد.

محاسبات کوانتومی

انتظار می رود با افزایش قدرت اسب بخار محاسبات کوانتومی طی سال های آینده رمزگذاری شکسته شود که برای سخت افزار معمولی امکان پذیر نباشد. گروهی از دانشگاه ها گزارش هشداردهنده ای دارند که تا سال 2027، محاسبات کوانتومی می تواند برای بلاکچین خطر ایجاد کند زیرا ممکن است به اندازه کافی قدرتمند باشد که بتواند رمزنگاری بلاکچین را تا 51% خراب کند.

اگرچه گران است و کشورهایی که به صورت گسترده روی تحقیقات کوانتومی کار می کنند، مانند چین، ممکن است یک بانکی از ماشین های کوانتومی داشته باشند که بتواند برای کنترل یک بلاکچین استفاده کند. برای مقابله با این تهدید، NIST در سال 2016 بر روی استانداردهای رمزنگاری کوانتومی کار کرد تا اطمینان حاصل شود که رمزهای بعدی در برابر ماشین های کوانتومی ایمن خواهند بود.

بلاکچین: چگونه کار می کند و چه آینده ای دارد؟

موارد استفاده از بلاکچین در آینده

اگر چه بسیاری از کاربردهای بالقوه آن در حال حاضر در حال پیشبرد است، اما زیرساخت های بلاکچین برای اهداف مختلف از GeneCoins گرفته تا مغز DAO…

DAO – به طور خلاصه، عملکرد “سازمان خودمختار غیر متمرکز” در حال حاضر توسط اتریوم پشتیبانی می شود و در اصل سازمانی است که با قوانینی رمزگذاری شده به عنوان برنامه های رایانه ای به نام قراردادهای هوشمند اجرا می شود که می تواند در یک بلاکچین ذخیره شود. قراردادهای هوشمند پروتکل های معاملاتی مبتنی بر نرم افزار هستند که به صورت مذاکره موافقت نامه های خودگردان را تأیید و اجرا می کنند.

IoT – با نزدیک شدن به دوران ‘اینترنت اشیا’، امنیت تعداد دستگاه های متصل، به دغدغۀ روزافزون صنعت فناوری تبدیل شده است.

منبع: techspot