معرفی برند شیائومی | تاریخچه و معرفی محصولات شیائومی

معرفی کلی

سلام به همراهان همیشگی پارتاکو. شیائومی برندی است که در سال های اخیر در بازار موبایل ایران پیدا شده و محبوبیت زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده است. در این مقاله به معرفی برند شیائومی پرداخته ایم . همچنین یک تاریخچه ی کلی از ابتدای کار تا سال 2020 شیائومی را برای شما کاربران گرامی آماده کردیم.

برند شیائومی در ابتدا در آگوست 2011 با گوشی­های هوشمند خود شناخته شد و سپس به گسترش فروش خود در چین پرداخت تا در سال 2014 به عنوان بزرگترین شرکت کشورش شناخته شد.در نیمه­ی دوم سال 2018 برند شیائومی به عنوان چهارمین تولید کننده­ی بزرگ گوشی هوشمند در جهان و همچنین به عنوان بزرگترین پیشرو در بازار کشورهای چین و هند شناخته شد. کمی بعد شیائومی محدوده­ی مشتریان خود را در زمینه­ی خانه های هوشمند (اینترنت اشیا) و همچنین محصولات اکو سیستم که به بیش از 100میلیون دستگاه و برنامه­ی هوشمند متصل می­شود گسترش داد. همچنین کاربران فعال ماهانه­ی محصولات آن به بیش از 291.6 میلیون نفر در سپتامبر ماه 2019 رسید.

شیائومی 16700 نفر کارمند در سطح جهان دارد. بازار فروش محصولات این برند به بازارهای کشورهایی همچون چین ، سنگاپور، ژاپن ، کره­ی جنوبی ، روسیه ، آفریقای جنوبی ، و بسیاری از مناطق جنوب شرقی آسیا و اروپا گسترش یافته است. به گفته ­ی Forbes ، دارایی خالص Lei Jun ، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت ، 12.5 میلیارد دلار برآورد شده است. شیائومی پس از دریافت بودجه 1.1 میلیارد دلاری از سرمایه گذاران ، چهارمین استارت آپ با ارزش فناوری در جهان است که ارزش شیائومی را بیش از 46 میلیارد دلار می کند.

شیائومی با کسب رتبه ی  468 ، در سال 2019 جوانترین شرکت در لیست Fortune Global 500 است. در سال 2019 ، محموله های تلفن همراه شیائومی به 125 میلیون دستگاه رسیده است و از سال 2018 در رتبه چهارم جهانی قرار دارد.سهام این شرکت از سال 2018 در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ قرار دارد.

تاریخچه:

در این قسمت از معرفی برند شیائومی مروری بر فعالیت های این شرکت از سال 2010 الی 2020 را برای شما شرح خواهیم داد. همچنین برخی از محصولات پرکاربرد که در این سال ها تولید شدند را به شما معرفی می کنیم.

شیائومی در سال 2010:

در این قسمت از معرفی برند شیائومی به فعالیت این کمپانی در سال 2010 می پردازیم. در آپریل 2010 ،این شرکت توسط Lei Jun (پایه گذار اصلی شرکت شیائومی) و شش نفر دیگر تاسیس شد.

شیائومی در سال 2011:

گوشی هوشمند شیائومی مدل MI1 در آگوست 2011 تولید شد. این دستگاه دارای سیستم عامل MIUI شیائومی به همراه نصب اندروید بود. اولین نسخه از این مدل گوشی هوشمند در بازارهای تجاری آسیا و آسیای شرقی به فروش رفت.

سال 2012:

در آگوست 2012 به دنبال اولین ورژن گوشی هوشمند ، شرکت شیائومی یک مدل جدیدتر از گوشی هوشمند خود یعنی MI2 را رونمایی کرد. این مدل نسبت به مدل قبلی خود بهبودهایی یافته بود و همچنین نسخه­ی اندروید آن دارای پیشرفت­های قابل توجهی داشت.

سال 2013:

در این قسمت از معرفی برند شیائومی به فعالیت های شیائومی در سال 2013 پرداخته ایم. در سپتامبر 2013 مدیرعامل شیائومی از راه اندازی تلویزیون هوشمند 48 اینچی سه بعدی مبتنی بر اندروید خبر دادکه توسط تولید کننده تلویزیون سونی از تایوان مونتاژ می شود. این شرکت در مورد گزینه استفاده از مهارت شرکت Wistron به عنوان تامین کننده­ی سونی توضیح داد.

در سپتامبر 2013 همچنین گوشی هوشمند MI3 نیز روانه­ی بازار گردید.در اکتبر 2013 شیائومی به عنوان پنجمین برند مورد استفاده در چین شناخته شد.و در نهایت در طول سال 2013 حدود 18.7 میلیون گوشی همراه هوشمند توسط شیائومی به فروش رفت.

شیائومی در سال 2014:

در سال 2014 شیائومی با اولین دفتر مرکزی خود در سنگاپور گسترش فعالیت خود را در خارج از چین اعلام کرد. همچنین برای فعالیت های آتی این شرکت در سنگاپور برنامه ریزی شد.به دنبال سنگاپور این شرکت شعبه­هایی در کشور مالزی ، فیلیپین و هند راه­اندازی کرد. و همچنین برای راه اندازی شعبه­های دیگر جهت ماه های آینده در کشورهای اندونزی ، استرالیا،ترکیه ، برزیل و مکزیک برنامه ­ریزی کرد.

در بیست و یکم ماه فوریه 2014 مدلهای Red MI و MI3 در سنگاپور به فروش رفت. بسته­های زیادی از مدل MI3 طی دو دقیقه از شروع افتتاحیه در شهر سنگاپور به فروش رفت.

در مارچ 2014 شرکت Xiaomi Store Australia شروع به فروش گوشی های شیائومی از طریق وبسایت خود در کشور استرالیا نمود. با این حال ، آنها فقط چند ماه معامله کردند ، زیرا شیائومی به زودی “درخواست” کرد که فروشگاه تا تاریخ 25 ژانویه2014 تعطیل شود. اندکی پس از توقف فروش ، وب سایت نیز در 7 آگوست 2014 از بین رفت.

یک مفسر صنعت، این اقدام شیائومی برای بسته شدن وب سایت استرالیایی را بی سابقه توصیف کرد و گفت: من تا کنون هرگز به این مورد برخورد نکرده ام. این باید یک حرکت استراتژیک باشد. در آن زمان این تنها یک فروشنده آنلاین بود که تلفن های همراه شیائومی را به استرالیا می فروخت .

در هفدهم مارس 2014 مدیرعامل شیائومی فبلت های RedMi را به بازار موبایل عرضه کرد.در نوامبر 2014 شیائومی اعلام کرد که 1 میلیارد دلار در ساخت محتوای تلویزیونی سرمایه گذاری خواهد کرد.

در طول سال 2014 تعداد  فروش دستگاههای شیائومی  به 60 میلیون رسید.

سال 2015 :

در آوریل 2015 شیائومی اعلام کرد که دستگاه های Mi خود را برای اولین بار از طریق دو سایت تجارت الکترونیکی مهم هند و از طریق خرده فروشان آفلاین در دسترس قرار می دهد.در 30 ژوئن 2015 شیائومی با راه اندازی Redmi 2 ساخت محلی ، گسترش خود را به برزیل اعلام کرد. این اولین بار است که این شرکت یک تلفن هوشمند را در خارج از چین مونتاژ می کند.

شیائومی در سال 2016:

در 27 فوریه 2016 شیائومی گوشی هوشمند MI5 را روانه­ی بازار نمود . در آوریل 2016 شیائومی مدل جدید Redmi Note3 را در هند تولید کرد. این تلفن هوشمند در آن زمان در بخش بودجه بود و مورد استقبال مشتریان هندی قرار گرفت. این فروش سالانه رکورد زد و نام تجاری شیائومی به رشد خود ادامه داد.

در 10 می 2017 شیائومی گوشی هوشمند MI Max را روانه­ی بازار نمود. اندکی پس از شروع فعالیت در برزیل ، این شرکت در نیمه دوم سال 2016  برزیل را ترک کرد.

شیائومی در سال 2017:

در سال 2017 شیائومی رسما تولید Red Mi Note4 را پس از تولید موفقیت آمیز نسخه ی Note3 اعلام کرد.همچنین به عنوان اولین برند تلفن همراه در کشور هندوستان شد.این تولید ، اولین تولید موفق تلفن همراه در کشور هندوستان بود.

در 20 فوریه ، شیائومی رسماً در پاکستان راه اندازی شد و Mi و Redmi Note خود را به این کشور آورد. در 19 آوریل ، شیائومی Mi 6 ، گوشی گل سرسبد خود را در آن زمان راه اندازی کرد.

در ماه می ، در ماه مه ، شیائومی دو فروشگاه MI Home را افتتاح کرد. یکی در بنگلور (هند) و دیگری در بنگلادش. این اولین مورد از چندین برنامه ریزی شده برای منطقه است.

در 25 می ، شیائومی برند  MI Max2 را روانه­ی بازار نمود.همچنین در 31 اوت ، شیائومی اولین پرچمدار Mi Store خود را در فیصل آباد پاکستان افتتاح کرد.

در 5 سپتامبر شیائومی Mi A1 را منتشر کرد که اولین تلفن هوشمند Android One است با این شعار: ایجاد شده توسط شیائومی ، طراحی شده توسط گوگل. در این مراسم ، شیائومی اظهار داشت که آنها تقریباً شش ماه پیش با تلفن هوشمند Mi A1 Android One کار با Google را آغاز کرده اند. نسخه جایگزین تلفن نیز با MIUI در دسترس است و به MI X5 معروف است.

در سپتامبر 2017 شیائومی مدل MI Mix 2  را روانه ی بازار تلفن همراه نمود.همچنین در طول سال 2017 شیائومی حدود 9.2 میلیون دستگاه از تلفن­های هوشمند خود را به فروش رسانید.

شیائومی در سال 2018:

در این قسمت از معرفی برند شیائومی به محصولات تولید شده و فعالیت های این شر کت در 20 فوریه شیائومی اولین فروشگاه­های خود را در کشور فیلیپین راه­ اندازی کرد.در ماه مارس 2018 در جلسه­ی قانونگذاری سالانه ی چین در پکن ، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که شیائومی دائما در فکر ورود به بازار ایالات متحده بوده و تا اواخر سال 2018 گوشی­های خود را به بازار ایالات متحده عرضه کرد.

در سوم آپریل ، شیائومی مدل MIX 2s را روانه­ی بازار نمود.و سپس در بیست و پنجم همان­ماه MI 6X  را روانه­ی بازار نمود.

در بیست و دوم ماه می شیائومی اولین مغازه­ی فرانسوی خود را در پاریس بازگشایی نمود. در سوم ماه مه 2018 ، شیائومی فروش تلفن های هوشمند در انگلستان ، ایرلند ، اتریش ، دانمارک و سوئد را اعلام کرد. همچنین در همین ماه توانست محصولات خود را از طریق وب سایت آمازون در آمریکا به فروش برساند.

در ژوئیه 2018 ، شیائومی دفتر خود را در بنگلادش با هدف ایجاد یک کارخانه تولیدی طی دو سال آینده افتتاح کرد.

شیائومی در سال 2019:

در مارس 2019 ، شیائومی ، با همکاری گروه AMTD ، یکی از هشت مجوز بانک مجازی را در هنگ کنگ دریافت کرد. این شرکت همچنین تلفن Xiaomi Mi 9 را معرفی کرده است که اسکنر اثر انگشت در نمایشگر خود دارد.

شیائومی در سال 2020:

در فوریه ی سال 2020 محصولات Mi 10 5G  و همچنین Mi 10 Pro 5G را روانه ی بازار موبایل نمود. در اکتبر سال 2020 ، شیائومی با ارسال 46.2 میلیون گوشی ، از اپل به عنوان سومین تولید کننده تلفن های هوشمند در جهان پیشی گرفت.

منبع: ویکی پدیا