با ASUSPRO P5440 دست به کار شوید – معرفی لپ تاپ تجاری ایسوس

رده تجاری به معنای بی روح بودن نیست بلکه می تواند کلاس بالا و ظریف و همچنین با قابلیت بالا و آماده کار باشد. ASUSPRO P5440 سبکی آرام و باوقار را به دنیای تجارت معرفی می کند. شاسی این لپ تاپ باریک، سبک و جمع و جور است و رنگ خاکستری تیره این دستگاه به خوبی با شیک ترین کت و شلوار شما هماهنگ می شود. این لپ تاپ شیک است اما پر زرق و برق نیست و آماده ارائه تمام عملکردهایی است که در طول روز به آن نیاز دارید. لپ تاپ ایسوس PRO P5440 برای افرادی که در شرکت‌های تجاری فعالیت دارند گزینه مناسبی است.

طراحی کارآمد و جذاب

در مورد ظاهر و رنگ ASUSPRO P5440 یک مورد منحصر به فردی وجود دارد که در همان لحظه که آن را دیدم من را مجذوب خود کرد. جنس آلیاژ منیزیم آن باعث درخشش بدنه دستگاه می شود و در عین حال محکم و سبک بودن لپ تاپ را تضمین می کند. همچنین این دستگاه به طرز شگفت آوری جمع و جور بوده و یک نوت بوک فوق العاده سبک و قابل حمل است.

در نگاه اول واقعاً فکر می کردم این یک لپ تاپ 13 اینچی است تا اینکه آن را باز کردم و صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی 14 اینچی جلوی چشمانم ظاهر شد. حاشیه های کناری صفحه نمایش تنها 7.7 میلی متر است و یک حاشیه 12 میلی متری در لبه بالایی آن برای قرار دادن وب کم وجود دارد. با جمع و جور کردن حاشیه ها، توانستیم صفحه نمایش را روی یک قاب بسیار کوچکتر قرار دهیم. روشنایی صفحه نمایش نیز چشمگیر است. من اغلب ترجیح می دهم صفحه نمایش خود را تا حداکثر اندازه تنظیم کنم، مخصوصاً هنگام ویرایش عکس ها  اما من حتی زمانی که چندین ساعت از لپ تاپ استفاده کردم، متوجه نشدم که لپ تاپ تا حدود 75 درصد تنظیم شده، زیرا هیچ گونه مشکلی به وجود نیاورد.

P5440 با وزن حدود 2.7 پوند، برای مسافرت ساخته شده است. همچنین این لپ تاپ مجهز به لولا 180 درجه است که هنگام کار در مسیر سفر انعطاف پذیری بیشتری را ایجاد می کند. از آنجا که من زیاد مسافرت کرده و همیشه در مسیر سفر کار می کنم (بله، من خیلی کسل کننده هستم)، اغلب با لپ تاپ حرکات ژیمناستیکی عجیب و غریب انجام می دهم. من در تاکسی ها، هواپیماها و و پیاده در حرکت هستم، بنابراین داشتن یک لولا 180 درجه به من توانایی بیشتری می دهد تا صفحه نمایش را در بهترین زاویه با صفحه کلید قرار دهم.

اگر زمان زیادی را دور از میز کار خود می گذرانید، یک صفحه کلید فوق العاده بسیار حائز اهمیت است و P5440 در این خصوص ناامید کننده نیست. کلیدها عمق 1.5 میلی متری برای حرکت داشته و جهت تماس بهتر با خطوط زیر نوک انگشتان شما، دندانه های کوچک در روی کلیدها یک نقش برجسته ایجاد می کنند. کلیدها فقط برای بازخورد شنیداری دلپذیر کمی صدای تق تق می دهند و یک ضرب لمسی محکم با یک برگشت بی عیب دارند که همه آنها تجربه تایپ راحت تری را ایجاد می کند. نور پس زمینه قابل تنظیم با چندین سطح روشنایی به من امکان می دهد بدون توجه به شرایط نوری محیط اطراف، آزادانه تایپ کنم.

صفحه کلید همچنین در برابر نشت مقاوم است و باعث می شود من به زحمت نیفتم. اگر تا به حال یک لپ تاپ را با یک فنجان قهوه و یا یک بی دقتی خراب کرده اید، می دانید که مقاومت در برابر نشت برای لپ تاپ چقدر ارزشمند است. به خصوص اگر این اتفاق در حالی رخ دهد که در حال مسافرت بوده و  جایگزین آماده ای در دسترس نباشد.

 تاچ پد بزرگ این لپ تاپ به اندازه صفحه کلید آن هیجان انگیز است. پیمایش بالا و پایین صفحات وب راحت و سریع بوده و موس سریع و پاسخگو است.

دستگاه را روشن کن

لپ تاپ های مخصوص کار لزوماً به دلیل عملکرد فوق العاده مشهور نیستند، اما ASUSPRO دارای سخت افزارهای برجسته ای در داخل دستگاه است. این دستگاه از یک پردازنده چهار هسته ای Intel Core i7-8550U با 16 گیگابایت رم و گرافیک NVIDIA MX130 استفاده می کند. این لپ تاپ بسیار بیشتر از انجام چندین کار را همزمان توانایی داشته، و از حافظه SSD 512 گیگابایتی NVMe به میزان قابل توجهی عملکرد ذخیره سازی مشاهده می کنید. SSD تضمین می کند که سیستم به سرعت بوت شود، بنابراین می توانید خیلی سریع شروع به کار بپردازید و همچنین به قدری فضای ذخیره سازی دارد که می توانید همه نرم افزارهای کاری خود را بدون انتقال اسناد و پرونده های خود به cloud ذخیره کنید.

ASUSPRO P5440 اسناد پاورپوینت، اکسل و ورد را که روی آنها کار می کردم به طرز ماهرانه ای همزمان با انجام تحقیقات آنلاین مدیریت می کرد. من نیز مانند بسیاری از حرفه ای ها، نیاز به تولید محتوا داشته و از لپ تاپی که هر بار که فتوشاپ را روشن می کنم، هنگ می کنند، چندان استفاده نمی کنم. من هنگام کار با P5440 با چنین مشکلی مواجه نشدم. در یک لحظه من بیش از 20 عکس را به طور همزمان باز کردم و هنگام ویرایش آنها هیچ کندی عملکردی بوجود نیامد. این لپ تاپ حتی می تواند فایل های ویدیویی را مدیریت کند. من یک فیلم چند کلیپی تهیه کردم که حجم آن حدود 2 گیگابایت بود و P5440 آن را در کمتر از سه دقیقه تهیه کرد.

علیرغم سنگین بودن کارها، باتری در طول روز کاری به خوبی عمل می کرد و من مجبور نبودم قبل از پایان روز دوباره باتری را شارژ کنم. روزهایی بود که من اغلب درپوش لپ تاپ را می بستم و برای انجام کار دیگری مدتی بیرون می رفتم، و در حالی که لپ تاپ در حالت hibernate بود، باتری زیاد خالی نمی شد. این بدان معناست که من می توانم برای ناهار یا یک جلسه بعد از ظهر لپ تاپ را ترک کنم بدون اینکه نگران باشم که وقتی کارم تمام شد با یک لپ تاپ بدون شارژ مواجه خواهم شد.

اتصالات فعال

بسیاری از اولترابوک های باریک و سبک از تعداد اتصال ها می کاهند، اما P5440 ترکیبی مناسب از پورت ها برای تامین انعطاف پذیری مورد نیاز من در گزینه های ورودی/خروجی لپ تاپ ارائه می دهد. پورت HDMI قابلیت اتصال به نمایشگرهای خارجی را ارائه می دهد. این ویژگی هنگامی که من نیاز به انجام یک ارائه دارم، چون با هر چیزی که در یک اتاق کنفرانس وجود دارد، اعم از تلویزیون، مانیتور یا پروژکتور، انطباق دارد، بسیار مفید است. وقتی تصمیم می گیرم از تلویزیون هتل بعنوان نمایشگر دوم استفاده کنم، همین امر صادق است.

همچنین یک USB Type-C وجود دارد که یک پورت قدرتمند بوده و می تواند از پروتکل های مختلف پشتیبانی کند. اتصالی که در P5440 قرار دارد شامل Power Delivery و Display Port است که می تواند به مانیتور دوم متصل شده و آن را تغذیه کند یا به سادگی تلفن هوشمند USB Type-C را شارژ نماید. هنگام مسافرت، این پورت به من اجازه می دهد از مانیتور قابل حمل ASUS MB16AC تقریباً در هر مکانی بدون نیاز به همراه داشتن کابل برق استفاده کنم.

یک سوکت 3.5 میلی متری ترکیبی صوتی تماس های اسکایپ را مدیریت می کند و به من اجازه می دهد تا شب ها به آهنگ های برانگیزنده گوش داده و خودم را برای انجام پروژه قبل از نیمه شب انگیزه دهم. دیدن محل کارت SD در لپ تاپ بسیار دلپذیر بود، زیرا به جای اتصال دانگل میتوان کارت حافظه دوربین را مستقیماً به لپ تاپ متصل نمود. دو پورت USB 3.1 آزاد وجود دارد تا بتوانم ماوس را در یک طرف و هارد دیسک قابل حمل خود را در طرف دیگر متصل کنم. در حالی که باتری تلفن هوشمندم در حال تمام شدن است، تلفن خود را برای شارژ سریع به پورت USB سمت چپ وصل می کنم تا بتوانم قبل از خروج از محل کار، گوشی با شارژ کافی داشته باشم. برای اتصال بی سیم، ASUSPRO P5440 دارای بلوتوث 4.2 برای اتصال موس بی سیم یا به اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه ها است. Wi-Fi پرسرعت دو بانده 802.11ac یک اتصال پایدار چه برای شبکه خانگی خودم و چه هنگام کار کردن با تلفنم در محل کارم در بیرون ارائه می دهد.

ایمن بمانید

با افزایش نیروی کار متحرک، ایمن سازی دستگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و دپارتمان های IT خواهان مجموعه ای از ویژگی های مدیریتی هستند تا بتوانند ناوگان لپ تاپ های خود را اداره کنند. ASUSPRO P5440 دارای یک حسگر اثر انگشت درست در کنار تاچ پد است، و برای زمانی که به آن نیاز دارید، کنار گذاشته شده است. اگر لپ تاپ را در کابین رها کرده اید یا از چمدان شما سرقت شده است، این بدان معناست که شما و شرکتتان می توانید خیالتان راحت باشد که محتویات آن ایمن است. همچنین توسط Computrace در BIOS، شرکت شما می تواند مکان لپ تاپ را نیز ردیابی کند.

البته ویژگی های امنیتی مناسب Windows 10 مانند ورود به سیستم Windows Hello نیز وجود دارد. برای آرامش بیشتر برای افراد و دپارتمان های IT، ما در سیستم امنیتی TPM ، قابلیت ایجاد رمز امنیتی شخصیHDD  و BIOS Boot تعبیه کرده ایم. 

لپ تاپ تجاری درجه یک

P5440 فراتر از انتظارات برای یک لپ تاپ تجاری است. نه تنها از طراحی ظریف و در عین حال درجه یک برخوردار است، بلکه بسیار سبک بوده و دارای صفحه نمایش عالی است. ترکیبی از آخرین نسل CPU اینتل، گرافیک مجزا و حافظه سریع، دارای عملکردی است که بیشتر در یک لپ تاپ حرفه ای مورد انتظار است، اما در عین حال تمام ویژگی های امنیتی و مدیریتی مورد نیاز مشاغل را ارائه می دهد. شما می توانید ASUSPRO P5440 را با قیمت 1299 دلار خریداری کنید.

از همراهی شما با پارتاکو سپاسگذاریم. در صورتی که انتقاد یا پیشنهاد در مورد این مطلب داشتید ، می‌توانید از طریق بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.